Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 276052 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

GeneralDuke

Net wakker geworden, toch maar even uit het raam kijken en jawel: alles wit buiten :) (midden -limburg) Kon niet echt goed zien hoe dik, gok centimeter of 3. Nu ik wakker ben hoor ik de wind flink aantrekken, benieuwd of ik nog even in slaap kan vallen. Anders lekker sneeuw kijken :)
Ben benieuwd hoe de situatie op de weg en het spoor wordt vandaag...
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Rufes

Akersloot (NH) regen & soms een vlok natte sneeuw. Wel een fiks windje erbij.

jens6

temperatuur hier gezakt van 4.7 naar 3.4 graden in 30minuten tijd:D kijk wat en blauw gebied straks hier nog overtrekt :D
http://www.noodweer.be/sneeuw-radar-winter/

Unknown-user1778

prachtig systeem gewoon. En sneeuw. zoveel sneeuw! kan me haast niet voorstellen dat het hier straks nog boven de 0 uitkomt en zou gaan dooien! zitten denk ik idd rond de 3a 4cm nu. in 1 uur tijd :)

glenn

heeft er eigenlijk iemand een idee of het neerslaggebied in de loop van de ochtend nog terug gaat intensiveren of niet ? hier in arendok nog steeds sneeuw maar nu vooral lichte sneeuwval en soms hoor je toch ook wel is iets druppen

Armand

Citaat van: dennis089 op za 27 dec 2014 - 06:42
prachtig systeem gewoon. En sneeuw. zoveel sneeuw! kan me haast niet voorstellen dat het hier straks nog boven de 0 uitkomt en zou gaan dooien! zitten denk ik idd rond de 3a 4cm nu. in 1 uur tijd :)

Een tiental km zuidelijk een natte boel, met veel REGEN achter de rug. Nu eindelijk eens wat natte sneeuw. Zuid Limburg valt er weer naast. Had het al verwacht, gebeurd vaker  :P

Unknown-user1778

prachtig dit weer. ook die lucht. ondanks dat het nog donker is enzo.. die typische rode/oranje achtige donkere sneeuwlucht  ;D Laat die warme sector temperaturen alsjebliefd wegblijven!

Joep

Eindelijk lijkt het 'droge'sneeuw te worden hier :)

Straatje96

Hier in Noord-Limburg sneeuwt het nu al een tijdje aardig door! Denk dat er al zo'n 4 cm ligt. Zal dalijk eens wat foto's gaan maken. ;D

F.Fredje

In Nuenen ligt al een centimeter of 5 en de wind is flink aan het aantrekken.
Zo te zien aan de kaart van buienradar waar het laag naar het zuidoosten aan het bewegen is, komt er de komende uren nog flink wat bij.
Dadelijk maar eens gaan kijken als de honden er uit moeten; de trein, hier 100 meter verderop, maakt iig veelvuldig gebruik van zijn toeter bij de overgangen.

VinceBongiovi

Hier is het juist weer droog geworden en verdwijnt de sneeuw weer, vannacht toch aardig wit geworden.

jones

centraal België: droog nu, ligt wat witjes zo'n 1 tot hoogstens 2cm maar dooit (+2) nu. Voor een deftig sneeuwdek hier zal het in de loop vande dag moeten gebeuren

glenn

De volgende kaart toont mooi waar de kern van het lagedrukgebied zich bevind regio Turnhout lijkt net goed te zitten om de hele dag sneeuw te krijgen (aanlandige wind doorheen heel de dag)

Joep

De koude lucht komt binnen, temparaturen zakkende.
In zuidelijke provincies al eerder waardoor hier al een aardig laagje ligt.
Wind nu (zuid)Oost


Armand

Denk dat zuid Limburg genoegen moet nemen met 2 cm, als we al geluk hebben. Dat is toch anders dan die 10 tot 30 voorspeld. .. is maar goed dat ik reëel gebleven ben, want ik zag het al gebeuren: laag gaat te noordelijk  :(


jeffrey83

Regen regen regen...

Helaas kloppen de voorspellingen precies.

benjamin112

Yes word wakker van een brandweermelding van stormschade en kijk uit het raam... op sommige plekken al enkele cm's. Zal straks een foto sturen.

Joep


jones

Citaat van: Armand op za 27 dec 2014 - 07:28
Denk dat zuid Limburg genoegen moet nemen met 2 cm, als we al geluk hebben. Dat is toch anders dan die 10 tot 30 voorspeld. .. is maar goed dat ik reëel gebleven ben, want ik zag het al gebeuren: laag gaat te noordelijk  :(
De huidige positie van de kern klopt goed met wat GFS berekend voor dit tijdstip. Straks trekt deze verder ZO-waarts waardoor steeds meer delen van BE (en NL Limburg) in de koude lucht komen met overgang naar sneeuw. De maxima van de dag worden namelijk de komende uren al bereikt, waardoor er zich alsnog een sneeuwlaag kan vormen, er blijft namelijk neerslag vallen tot middernacht... Of dat nou 5 of 30cm is... zolang het er witjes bijligt ben ik blij ;)

Straatje96

Als je ziet wat er nu al ligt na alleen 2 uurtjes sneeuw, denk ik dat wij hier in Noord-Limburg echt wel de 20 of zelfs de 30 cm kunnen halen als de modellen gelijk krijgen!  ;D

Powered by EzPortal