Stormkansen 21 oktober

Topic gezien door 46402 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 20 okt 2014 - 09:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op di 21 okt 2014 - 19:14
Gaat goed daar zeg  :o. Hoe houdt de wind zich bij die buien? Het zijn juist buien en hun directe omgeving waar zeer zware windstoten mogelijk zijn.

Grappige is, dat de wind daar ineens minder hard is. :P Zie kaart.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

david_meyer25

hier gaat het flink te keer in Zaandam.

Koen-IJM

Citaat van: Marsel op di 21 okt 2014 - 19:14
Gaat goed daar zeg  :o. Hoe houdt de wind zich bij die buien? Het zijn juist buien en hun directe omgeving waar zeer zware windstoten mogelijk zijn.

Een paar enorme windstoten gehad. Verder houdt de wind zich, tot nu toe, rustig. 1 of 2 kilometer ten noorden van mijn woonplaats zitten de slagregens.

Koen-IJM

Citaat van: Weerfreak op di 21 okt 2014 - 19:15
Grappige is, dat de wind daar ineens minder hard is. :P Zie kaart.

Klopt het waait, op het moment ik dit typ, nauwelijks.

Dijker

Citeer

Edit: koudste bovenlucht, en daarmee de diepste onstabiliteit, leek rond 20u Nederland te bereiken. Wie weet kan het nog even "losgaan". :D


Nou laten we maar het beste hopen voor het Westland ;)

MamaAs

Ook hier verrast met een klap onweer! Leuk!  ;D
Wind lijkt flink aan te trekken in de buien.

Koen-IJM

Wind is weer aangetrokken.

Temperatuur razendsnel gedaald.


Weerfreak 1337

Citaat van: Dijker op di 21 okt 2014 - 19:19

Nou laten we maar het beste hopen voor het Westland ;)

Ik hoop met plezier met je mee :P

Citaat van: Koen-IJM op di 21 okt 2014 - 19:22
Wind is weer aangetrokken.

Temperatuur razendsnel gedaald.



Zo dan, da's best fris!  :o

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Foto van windhoos bij Bergen op Zoom, bron rtl nieuws
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Extremissimorum

Hier ook veel flitsen nu, weinig donders, matige windstoten, regelmatig regen, soms wat harder en af en toe ook hagel! Opvallend dat KNMI geen code geel voor onweer geeft.

Ben benieuwd wat er nog komt!

dondertje127

Weerlicht vanaf de kust te zien in Arnhem tijdens een flinke opklaring. Ik geloof dat ik dit najaar 1 situatie mogelijk heb gemist, maar dat weet ik dus niet zeker. Een avond dat er onweersbuien aan de kust waren, waarvan ik niet op de hoogte was.

Remy

Hier in oost Groningen stelt het allemaal maar weinig voor... Beetje wind en wat matige regen gehad hier vanmiddag. Misschien dat een bui nog wat brengt maar heb er weinig hoop meer in.
Zou het wel tof vinden als mijn dak er spontaan af waait dan waait het hard :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

Een enorme inslag hier in koudekerk ad Rijn /Alphen het leek wel of ie binnen insloeg zo'n enorme
Ligflits en de ramen trilden er bijna uit  :-[

ron12

Huh Schiphol, foute meting  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jonkheer

Hier in Leeuwarden windkracht 6 met uitschieters. En een grotendeels onbewolkte lucht.

Johann

Heavy ! Veel onweersactiviteit mn boven westen van land. Vanavond -nacht NW storm !

Weerfreak 1337

Aardig wat onweer te zien op zee!  8) Gaat lekker.  :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

riddler

Gaat behoorlijk tekeer met onweer nu in de Zaanstreek.
Het Waterschap zit er ook bovenop v.w.b de wateropzet :

Weerbeeld
De weersverwachting is dat het steeds onstuimiger wordt, met springtij en zware windstoten. Medewerkers van het hoogheemraadschap zijn vrijgemaakt van hun dagelijkse werk om zich op het naderende hoogwater te richten. Bij een waterhoogte van +2,60 worden er ook fysieke patrouilles gelopen door dijkbeheerders.

Opstuwing
Springtij komt twee maal per maand voor, wanneer maan en zon (de trekkende krachten aan het wassende water) in één lijn staan. Hierdoor is de vloed hoger dan normaal. De zware windstoten, gecombineerd met springtij, leveren extra hoge waterstanden op. Het zeewater wordt vanuit het noordwesten tegen onze kust opgestuwd.

Bron: Waterschap NHNK

riddler

Nu ook hagel in Oostzaan en Landsmeer, beste buien

Invicta

Lekkere klappen in Amsterdam. In Amsterdam-Noord gewoon regen, in Amsterdam-Zuid hagel.

Powered by EzPortal