Onweerskansen 2 augustus

Topic gezien door 31498 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 01 aug 2014 - 13:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Gerommel te horen in de verte  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Stephanie


PatrickM

Buitje bij Haarlem voor NH? 8)

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marco uit Hangar 5

Marco Nierop
http://zweef.nl/

Weerextrem

Hier is een buitje gevallen, veel gedonder te horen (ontladingen dus) en een mini wolkbreukje.

Stelt niet veel voor.
Wie weet brengt straks wel meer.. maar ik ga maar niet vanuit.

trudy

Heb nog ff een vraagje... IJsselmeer water is warm...maar t land is op moment warmer, Hier is het nu 27.2,
Dus ALS deze buien het halen kakken ze dan niet in omdat het IJsselmeer "Kouder" is?

PatrickM

Ook hier inmiddels gerommel.

Marco uit Hangar 5

Citaat van: trudy op za 02 aug 2014 - 14:23
Heb nog ff een vraagje... IJsselmeer water is warm...maar t land is op moment warmer, Hier is het nu 27.2,
Dus ALS deze buien het halen kakken ze dan niet in omdat het IJsselmeer "Kouder" is?

Ik denk dat de invloed van het IJselmeer vandaag wel meevalt, het kan wel wat minder worden, maar helemaal verdwijnen dat zal wel meevallen.. naast de opwarming vanaf het aardoppervlak spelen vandaag ook andere factoren namelijk een grote rol, convergentielijn, windschering en het naderende koufront.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

pietjelol

vanaf hier uitzicht op de buien boven utrecht/amsterdam/almere. en ze groeien zeer hard
bovendien ben ik benieuwd wat dat KF gaat doen in frankrijk.

Weatherman

Helaas nul, nul ook al doet buienradar anders vermoeden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Edwin

Tweet van weerman Roel uit Limburg:

Never Stop Exploring

Marsel

Citaat van: trudy op za 02 aug 2014 - 14:01
Ik dacht ze gingen van ZW naar NO?
Of komt dat nog..
Zal een gecombineerde beweging zijn, zoals ook nu goed op de radar te zien. Overigens geheel conform de verwachte stroming op de midlevels. Thermische vore/conv.lijn trekt NE-waarts  terwijl de buien erlangs trekken met een duidelijkere N component. Gecombineerd levert dat een NNE waartse uitbreiding op.

Buien zijn vanaf hier mooi te zien, in lijnvorm soms zoals verwacht, netjes langs de vore. Soms sterke updrafts met pileuskappen erop, mooi schouwspel!

PatrickM

Een flinke hoosbui met helaas alleen licht gerommel, ik heb geen eens een flits waargenomen.

Giso84

3 harde dreunen nabij Alkmaar, een uurtje te vroeg  ;D
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Marsel

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op za 02 aug 2014 - 14:32
Ik denk dat de invloed van het IJselmeer vandaag wel meevalt, het kan wel wat minder worden, maar helemaal verdwijnen dat zal wel meevallen.. naast de opwarming vanaf het aardoppervlak spelen vandaag ook andere factoren namelijk een grote rol, convergentielijn, windschering en het naderende koufront.

Ik ben daar ook niet zo bang voor. Zal vooral forcering nabij de as van de vore en nabij de coldpools van 'oude' cellen langs die lijn zijn die waarschijnlijk voldoende is om het eea te laten overleven.
Overigens laten vrijwel alle modellen de meeste activteit langs de vore voor het ENE langzaam verdwijnen de komende 6h. Is wel even iets om te vermelden. De westelijke zijde van de vore blijft wat langer actief, dus vooral gebieden als W-Friesland, Flevoland en Noord-Holland lijken dan beter te zitten.

Arend

Temperatuurdrop in De Bilt
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weatherboy

Ook hier voortdurend gerommel door de bui iets ten noorden. Net 1 felle flits gevolgd door harde donder. En zelfs een paar druppels.

Al met al leuk buitje op afstand :)

jandeventer

En jaa hoor zit ik er klaar voor klapt de hele boel inelkaar.waren ride en zwarte pitten op de radar en nu een prop grijs..bah

Powered by EzPortal