Onweerskansen 2 augustus

Topic gezien door 31213 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 01 aug 2014 - 13:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Energizer85 op za 02 aug 2014 - 09:54
Ik heb het gevoel dat het allemaal mee gaat vallen. Wel wat buien, op sommige plaatsen wat. Meer dan andere maar toch... Maandag was een ander verhaal... Toen werd er maar wat 'buiige regen met misschien een klap onweer' voorspeld, en dat pakte anders uit.
Beetje kort door de bocht, niet? De kans op grote neerslaghoeveelheden is toentertijd weldegelijk benoemd via meerdere kanalen (ook knmi heeft dit genoemd). Het geschetste beeld klopte wat mij betreft juist vrij goed.
Echter, die uitschieters zoals oa Alphen en Deelen zijn vrijwel niet in plaats en tijd te verwachten. Maar dat er veel kon vallen was wel duidelijk. Ik heb er zelfs nog een '!' bijgezet in de verwachting...

En vwb vandaag. Geen uitgebreid noodweer nee, maar dat was ook niet de verwachting ;).

Edwin

In potentie kunnen er toch best zware exemplaren ontstaan? Overigens heeft extofex (nog) geen waarschuwing uitgegeven. Ik vind het ook niet erg als het gewoon droog blijft hier, lekker tot laat buiten zitten :)
Never Stop Exploring

Marsel

Zeer onstabiel zwerk hier momenteel. Veel castellanus en eerder vanmorgen al een leuk midlevel buitje. We wachten rustig af....

Jan van Ooijen

Oeps WRF niet best voor Dance Valley en Gaypride

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Jan, zit daar een tijdsindicatie bij? Is er een reden waarom estofex geen waarschuwing geeft of is daar geen aanleiding voor?
Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Citaat van: Edwin op za 02 aug 2014 - 11:13
Jan, zit daar een tijdsindicatie bij? Is er een reden waarom estofex geen waarschuwing geeft of is daar geen aanleiding voor?

Tussen 16 en 19UTC
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jeroen22



toch een mooie buienlijn over de provincie utrecht.

marco-groningen

Als ik alle ontwikkelingen zo zie dan denk ik dat het hier wel weer mee gaat vallen. Tegen de tijd dat het hier is is de puf er weer uit dus de bbq kan wel aan.

Jan van Ooijen

Citaat van: Jeroen22 op za 02 aug 2014 - 11:22


toch een mooie buienlijn over de provincie utrecht.

Even een uurtje vroeger

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

matroesjka-world

Citaat van: marco-groningen op za 02 aug 2014 - 11:29
Als ik alle ontwikkelingen zo zie dan denk ik dat het hier wel weer mee gaat vallen. Tegen de tijd dat het hier is is de puf er weer uit dus de bbq kan wel aan.

Hier hetzelfde feest, nog niks boeiends gehad afgelopen maand. De bbq gaat aan en we zien het wel  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Edwin

De mensen hier houden toch van "extreem" weer?! Valt het dan niet tegen ipv mee ;)

Prognose voor de Achterhoek is volgens mij wel aardig, lijkt niet al te bont te gaan worden, gok ik. Het mag best even flink los gaan, maar hoop dat het dan na 20 uur wel weer gewoon droog is en nog steeds aangenaam warm.
Never Stop Exploring

Giso84

Laatste plaatje van Jan is gunstig voor mij, zo rond 16:00 dus mogelijk onweer.
Dat wordt de ramen straks even oppoetsen want kan/mag helaas het huis niet verlaten om een kleine chase te maken  :'(
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Jan van Ooijen

Kans op hagel is aanwezig 2-3cm voor zuiden en midden van het land

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jornonweer

ontstaat nu al onweer boven belgie, komt alweer richting mij 8)
Danger is real, fear is a choice.

Weatherman

Ik zie het wel, mag van mij best wel komen hoor, hou het niet tegen.
Wel is het nu erg benauwd, vanmorgen om 7.15 op de fiets was het al zwoel.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

densta

Als ik de Harmonie moet geloven ( wat er steeds vaker bij gehaald word ) valt t reuze mee vandaag Arnhem/zevenaar.

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op za 02 aug 2014 - 10:32
Zeer onstabiel zwerk hier momenteel. Veel castellanus en eerder vanmorgen al een leuk midlevel buitje. We wachten rustig af....

Klopt, vanmorgen vroeg een stevige bui gehad hier. Kortdurend pitje met inderdaad een hoge basis. Het oogde ook allemaal behoorlijk onstabiel met wat castellanus en woelige luchten. :) Genoeg voortekenen zullen we maar zeggen... :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Caps

Citaat van: Weerfreak op za 02 aug 2014 - 12:44
Klopt, vanmorgen vroeg een stevige bui gehad hier. Kortdurend pitje met inderdaad een hoge basis. Het oogde ook allemaal behoorlijk onstabiel met wat castellanus en woelige luchten. :) Genoeg voortekenen zullen we maar zeggen... :P

Hier geeft tie 27 graden aan boven het Westland (de lier), dat zijn wel temperaturen die gunstig zijn voor onweer toch Weerfreak?

jornonweer

ontstaat recht boven me een bui, serieuze hagel nu en zware donders!
Danger is real, fear is a choice.

Marco uit Hangar 5

Kaartjes zien er gunstig uit voor Heerhugowaard, ik ga wel even naar Park van Luna zo rond een uur of 4, kijken wat er aankomt. Zou wel eens een mooie shelf met rolwolken en zo kunnen gaan opleveren.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Powered by EzPortal