Onweerskansen 9, 10 en 11 juli

Topic gezien door 47150 bezoekers
Gestart door Johann, wo 09 jul 2014 - 11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn

vanmiddag flinke bui gehad.
op dit moment word het weer donker en hoor ik weer rommels 8)

dondertje127

Het sterft uit, hetgeen wat in onze koers lag :(
Ontstaan er nog nieuwe onweerscellen vanavond?

Gerard1995

Wat een Heerlijke dagen!! vannacht letterlijk mn bed uit gedreund en nu ook weer continue gerommel en een enorme plensbui gehad.. 21 mm in 20 minuten:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Caps

In Duitsland lijkt het nu ook minder te worden, we hebben wind van zee, weet niet of dat nog invloed heeft op de buien

martijn


ron12

Citaat van: dondertje127 op vr 11 jul 2014 - 19:16
Het sterft uit, hetgeen wat in onze koers lag :(
Ontstaan er nog nieuwe onweerscellen vanavond?
ik vrees van niet  :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mike25

Bij vaassen weer leuk buitje geweest. Paar flinke klappers in de verte ;D.  Apeldoorn gehoord dat er een aantal kelders onder gelopen zijn. Klaart hier nu weer op, heerlijk

Cdtj3

Na vannacht arriveerd in Almere de 2e onweersbui van de dag, hopen dat het nog wat word. Wordt vervolgt :D
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

LeMisérable

Zit een soort onzichtbare muur om ZH heen, alles wat tè dichtbij komt sterft uit :P
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Caps

Citaat van: LeMisérable op vr 11 jul 2014 - 19:48
Zit een soort onzichtbare muur om ZH heen, alles wat tè dichtbij komt sterft uit :P

Echt he, zuid-holland is al ruim een maand onweer-vrij, vorig maand 3 klappen gehoord maar daar hield het ook mee op, hopen dat er deze week nog wat verassingen komem

Gerard1995

ineens een inktzwarte lucht naar het oosten, lijkt een enorme rolwolk dichterbij te komen terwijl de zon volop aan het schijnen is:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Caps

Actieve bui bovem Den Helder

LeMisérable

KNMI voorspelt zeker dat alles inkakt? Nog steeds geen waarschuwing voor ZH, Brabant etc. Terwijl de buien toch gewoon relatief intact blijven...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Weatherman

Citaat van: LeMisérable op vr 11 jul 2014 - 20:22
KNMI voorspelt zeker dat alles inkakt? Nog steeds geen waarschuwing voor ZH, Brabant etc. Terwijl de buien toch gewoon relatief intact blijven...
Er komt er inderdaad een deze kant op, precies hetzelfde als gisteren.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Dennis

Avond-Guidance:

Komende nacht blijft derhalve waakzaamheid geboden: weliswaar dan een stabiele grondlaag, maar wel middelbare onstabiliteit. Geringe forcering van bovenaf kan voldoende zijn om lokaal toch weer iets te doen laten ontstaan.

LeMisérable

Haha, 't is net alsof de buien gas terug nemen om zo snel mogelijk andere kant op te gaan. De bui in Flevo trekt naar het westen weg en de bui in het midden trekt nu vol omlaag :P
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

PatrickM

Arghh.. :( Het trekt natuurlijk weer vlak langs...

Weerfreak 1337

Citaat van: PatrickM op vr 11 jul 2014 - 21:30
Arghh.. :( Het trekt natuurlijk weer vlak langs...

Als de kern echt rakelings langstrekt, dan ben ik alleen maar blij. Kan je lekker buiten staan, en toch dikke klappers dichtbij. :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

PatrickM

Nee, ook geen sprake van, diep gerommel in de verte meer niet.
Inmiddels is alles ingekakt.

Jurjen

Hier bij nog een paar foto's van 10 Juli avonds gemaakt ten noorden Leeuwarden kijkend richting het zuiden!

Powered by EzPortal