Onweerskansen 9, 10 en 11 juli

Topic gezien door 47422 bezoekers
Gestart door Johann, wo 09 jul 2014 - 11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis

Middag-Guidance:

Vanmiddag en vanavond opnieuw lokale, stevige onweersbuien.Hoge CAPE-waardes (2000+ J/kg in de oostelijke helft) en geringe schering (maximaal 10 kt in het zuiden, in het noorden nog minder). Convectiemodus single cell/pulse storm. Initiatie waarschijnlijk in/rondom de vore. Modellen lopen wat dat betreft niet veel uiteen. In het uiterste zuidwesten en zuiden wordt de convectie temperatuur niet bereikt. KOUW geeft hoge kansen, 70-95% met name voor het midden en oosten, kans op meer dan 100 ontl het grootst in het zuidoosten, 20-30%. Belangrijkste aandachtspunt is echter de neerslag die in korte tijd kan vallen vanwege de lage treksnelheid van de buien. Lokaal kunnen, net als gisteren, zomaar enkele tientallen mm regen vallen.

LeMisérable

Wat is de convectie temperatuur dan?
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

ron12

Boel ontploft in Duitsland  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Danny

Citaat van: Dennis op vr 11 jul 2014 - 13:22
Middag-Guidance:

Vanmiddag en vanavond opnieuw lokale, stevige onweersbuien.Hoge CAPE-waardes (2000+ J/kg in de oostelijke helft) en geringe schering (maximaal 10 kt in het zuiden, in het noorden nog minder). Convectiemodus single cell/pulse storm. Initiatie waarschijnlijk in/rondom de vore. Modellen lopen wat dat betreft niet veel uiteen. In het uiterste zuidwesten en zuiden wordt de convectie temperatuur niet bereikt. KOUW geeft hoge kansen, 70-95% met name voor het midden en oosten, kans op meer dan 100 ontl het grootst in het zuidoosten, 20-30%. Belangrijkste aandachtspunt is echter de neerslag die in korte tijd kan vallen vanwege de lage treksnelheid van de buien. Lokaal kunnen, net als gisteren, zomaar enkele tientallen mm regen vallen.

De vore is makkelijk te herkennen aan de windsprong. Ten zuiden er van een meest zuidelijke wind. Ten noorden van de vore meest een oostelijk wind.

Dennis


Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Dennis

Onweer in beginstadium (DLD)

pietjelol

eerste wolken beginnen te ontstaan

Fren

Ben bang dat de bulk nu grotendeels onder ons door trekt, daar waar het eergister juist boven ons langs ging.  :D

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Caps

De buien boven Z-O duitsland beginnen nu echt hevig toe te nemen!

trudy

Oke.. mede forumers ,ik weet dat het moeilijk is om t precies te voorspellen,
maar hoe zit het in het zuidwesten van Friesland...(Stavoren)..
Volgens mij gaan ze zuidelijker ontstaan dan gister?
Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Het weerbericht op weer.nl zegt noorden droog ivm drogere lucht?!

Dennis

Citaat van: trudy op vr 11 jul 2014 - 13:58
Oke.. mede forumers ,ik weet dat het moeilijk is om t precies te voorspellen,
maar hoe zit het in het zuidwesten van Friesland...(Stavoren)..
Volgens mij gaan ze zuidelijker ontstaan dan gister?
Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Het weerbericht op weer.nl zegt noorden droog ivm drogere lucht?!

Onweer is grillig - exact is voor vandaag erg moeilijk - maar de grootste kansen zit in de warmste sectoren ( en plaats conv.line)

LeMisérable

Eerste pitten beginnen te vormen...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Caps

Duitsland ontwikkeld snel de buien, en er beginnen lijnen te vormen




Giso84

Hier boven Heerhugowaard (NH) beginnen er de wolken goed de hoogte in te groeien, voelt ook erg benauwd aan en windstil.
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

pietjelol

Citaat van: Giso84 op vr 11 jul 2014 - 14:35
Hier boven Heerhugowaard (NH) beginnen er de wolken goed de hoogte in te groeien, voelt ook erg benauwd aan en windstil.
klopt zie in verschillende richtingen opbollende wolken

JorisK

In Zaandam nu de eerste druppels, en het voelt zeer benauwd aan. Overal waar ik kijk opbollende Cumuli ;D

Danny

Citaat van: Dennis op vr 11 jul 2014 - 14:24
Onweer is grillig - exact is voor vandaag erg moeilijk - maar de grootste kansen zit in de warmste sectoren ( en plaats conv.line)

Buitjes ontstaan precies in de omgeving van de con. lijn momenteel.

Dennis


Marco uit Hangar 5

Eeeen we hebben weer onweer in Nederland.. in het zuiden van Overijsel zo ongeveer... groeit hard!
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Powered by EzPortal