Onweerskansen 9, 10 en 11 juli

Topic gezien door 47435 bezoekers
Gestart door Johann, wo 09 jul 2014 - 11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Opheusden in Gelderland 87 mm regen gevallen veel schade in die dorp, bron omroep Gelderland.en bliksems afgelopen nacht.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

PatrickM

Is het zelfde scenario komende nacht weer mogelijk? Zou zomaar kunnen. :)

Jan van Ooijen

Citaat van: ron12 op vr 11 jul 2014 - 09:12
Opheusden in Gelderland 87 mm regen gevallen veel schade in die dorp, bron omroep Gelderland.en bliksems afgelopen nacht.

Klein stukje verderop van Opheusden (Rhenen). Foto van Zoutkistverhuur

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Deze komt uit Rhenen, ook een beste bak water:

Never Stop Exploring

Tyshane

Citaat van: Weatherman op vr 11 jul 2014 - 08:45
? ik hoor niks anders op de radio dan Midden, oosten en zuiden. hoe zit dat

Beste weerman, je weet nu toch wel een beetje hoe het werkt?! Nowcasten is het devies!  ::)


Citaat van: Jan van Ooijen op vr 11 jul 2014 - 09:42
Klein stukje verderop van Opheusden (Rhenen). Foto van Zoutkistverhuur

Pittig!  :o Aan dat lijntje te zien is het nog een stuk hoger geweest!


Citaat van: Edwin op vr 11 jul 2014 - 10:19
Deze komt uit Rhenen, ook een beste bak water:

Zow... Dat is gewoon zwembaar!  8)

mauriceb


Weatherman

Citaat van: Tyshane op vr 11 jul 2014 - 10:39
Beste weerman, je weet nu toch wel een beetje hoe het werkt?! Nowcasten is het devies!  ::)
Ja dat klopt ook inderdaad.  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jornonweer

zwaarste onweer in jaren hier in belgisch limburg, gewoon 3 uur continue regen en onweer!
Danger is real, fear is a choice.

Tucktuck

Er is een level 2 van estofex voor oost nederland, twente enzo

Tyshane

Inderdaad!



Setup is very similar to the day before in the enclave of warm and moist air that is centered over the Netherlands and much of Germany. CAPE up to 1000 J/kg will quickly build again in response to diurnal heating, and widespread thunderstorms will form in the afternoon and evening. Weak vertical wind shear will mostly preclude a better organization, but upscale growth into numerous large clusters is likely. With very slow motion and precipitable water in excess of 30 mm, another round of quite numerous flash floods is suspected. Cold pool formation in large clusters may also result in a few swaths of severe wind gusts.

Highest coverage of storms can be expected along the main convergence zone which runs from the Central Netherlands across North-Central Germany into Bohemia and the bordering region between Austria and Slovakia, only very slowly moving towards the Southwest. Especially along this convergence, also one or two non-mesocyclonic tornadoes may spin up.

The advection of drier and cooler air will gradually start to quench activity from the Northeast towards evening.

Bron: Estofex

Danny

De zon begint steeds meer terrein te winnen vanuit het noorden. Ook hier in Boskoop komt nu de zon steeds meer tevoorschijn. Wel nog steeds een enorme hoeveelheid vocht in de lucht waardoor het meteen drukkend warm aanvoelt. 

Tyshane

Citaat van: Danny op vr 11 jul 2014 - 11:36
De zon begint steeds meer terrein te winnen vanuit het noorden. Ook hier in Boskoop komt nu de zon steeds meer tevoorschijn. Wel nog steeds een enorme hoeveelheid vocht in de lucht waardoor het meteen drukkend warm aanvoelt.

Hier begint langzaamaan de zon ook door te komen, lekkerrr!  8) Wel benauwd gelijk inderdaad, maar zoals je al zegt, al dat vocht, niet normaal.  :o

Zomaar eens de fiets op, camera mee en hopen op een mooi schouwspel vanmiddag en vanavond!  ::)

ron12

Bizar 1.7 miljoen bliksems in Europa in 7 dagen,en het eerste onweer verschijnt alweer in Duitsland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Dennis

De komende twee dagen blijven we in een convectieve situatie waarbij het zwaartepunt van de neerslag gekoppeld is aan convergentie in de vore. Daar zal waarschijnlijk de convectie vanaf de grond starten. Verder zullen we ook vandaag waarschijnlijk zien dat op de outflow van ontstane buien nieuwe buien ontstaan, zodat de verdeling van de buien zomaar heel grillig kan worden.

Joep

Vanacht in westen ook flink onweer gehad hoop dat we wat meepikken vandaag


LeMisérable

Kan niet geloven dat ik het niet gehoord heb. Ben er niet eens wakker van geworden, en meestal ben ik al wakker voordat de eerste rommel geklonken heeft :/
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

GekkeLeo

Citaat van: LeMisérable op vr 11 jul 2014 - 12:51
Kan niet geloven dat ik het niet gehoord heb. Ben er niet eens wakker van geworden, en meestal ben ik al wakker voordat de eerste rommel geklonken heeft :/
Ik ben er ook door heen geslapen... :(

Weatherman

Stilaan wordt het hier ook lichter, nu maar hopen dat het nog goed kan opwarmen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marlieke

Gisteravond heb ik van het schouwspel kunnen genieten zonder nat te worden. Ook zonder gedonder (op een enkel klapje in de verte na) helaas. Maar het was toch een leuk gebeuren. Vanavond nog ietsje dichterbij en ik ben helemaal happy!  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Giso84

Vannacht weer eens genoten van de verrassende elementen waar moeders natuur mee toverde.

Mijn eerste bliksemfoto's geschoten alleen jammer genoeg moest alles ,,snel-snel" de regen was al genaderd en de voorgrond is ook niet helemaal denderend.

Waar zijn je foto's dan Giso? Ja ja, die ga ik in een apart topic plaatsen  ;)
Hopelijk vanmiddag anders vanavond als ik thuis kom.
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Powered by EzPortal