Onweerskansen 9, 10 en 11 juli

Topic gezien door 47475 bezoekers
Gestart door Johann, wo 09 jul 2014 - 11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Arend

Dreigende luchten richting het oosten, zonet was er weerlicht te zien. Weerplaza voorspelt momenteel voor hier een zondvloed. Gisteren was er alleen sprake van wat gerommel, afwachten maar waar het vandaag eindigt.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marco uit Hangar 5

Net terug gereden naar huis via de A9, Schiphol-Heerhugowaard

Ik kon de buien zuidoost van Utrecht en boven Friesland/Noordoostpolder goed zien, vooral die boven Friesland was goed actief met snel aangroeiende CB's. Prachtig gezicht
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Cdtj3 op do 10 jul 2014 - 21:08
Zojuist gemaakt van de bui boven Arnhem:



Dit was in de buurt van Schiphol zelfs goed te zien.. prachtig gezicht omdat te zien groeien.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Danny

Langzaam zat de activiteit van de buien gaan afnemen nu verwacht ik. Boven Duitsland is dat proces al in gang gezet. Een afname van de bliksemintensiteit en ook neerslagintensiteit neemt af. Boven Nederland zullen de buien ook geleidelijk minder actief worden de komende uren.

Morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Weatherman

Citaat van: Danny op do 10 jul 2014 - 22:02
Langzaam zat de activiteit van de buien gaan afnemen nu verwacht ik. Boven Duitsland is dat proces al in gang gezet. Een afname van de bliksemintensiteit en ook neerslagintensiteit neemt af. Boven Nederland zullen de buien ook geleidelijk minder actief worden de komende uren.

Morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen!
en de bui die nu op Tilburg afkomt ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Danny

Citaat van: Weatherman op do 10 jul 2014 - 22:07
en de bui die nu op Tilburg afkomt ?

Gezien de treksnelheid die de bui momenteel heeft lijkt het mij niet waarschijnlijk dat de bui het haalt. Onweer zit nog achter Eindhoven momenteel en verplaatst zeer langzaam naar ZW.
Op bijgevoegd plaatje de bliksemactiviteit van het afgelopen uur. Zo zie je hoe langzaam de bui verplaatst. Ik denk dat je het hooguit met wat regen moet doen vanavond Weatherman.

ron12

Onweer over nu na 4 uur en 10 minuten, wachten op het volgende onweer wat rond 00.00 uur in het oosten van Gelderland gaat arriverenhttp://www.weer.nl/neerslagradar/nederland.html hoop wel dat er beetje onweer overblijft van die bui.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Citaat van: Danny op do 10 jul 2014 - 22:10
Gezien de treksnelheid die de bui momenteel heeft lijkt het mij niet waarschijnlijk dat de bui het haalt. Onweer zit nog achter Eindhoven momenteel en verplaatst zeer langzaam naar ZW.
Op bijgevoegd plaatje de bliksemactiviteit van het afgelopen uur. Zo zie je hoe langzaam de bui verplaatst. Ik denk dat je het hooguit met wat regen moet doen vanavond Weatherman.
ah dat is echt jammer  :o
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Arend

Citaat van: Danny op do 10 jul 2014 - 22:02
Langzaam zat de activiteit van de buien gaan afnemen nu verwacht ik. Boven Duitsland is dat proces al in gang gezet. Een afname van de bliksemintensiteit en ook neerslagintensiteit neemt af. Boven Nederland zullen de buien ook geleidelijk minder actief worden de komende uren.

Morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Misschien handig als jij eens een woonplaats in je profiel zet? Dan is het voor iedereen duidelijk vanuit welk perspectief je de radar bekijkt.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Ten zuidoosten van nijmegen boven duitsland nieuw onweer  uit het niets ontstaan,wolken schieten de lucht in,wat een mmooie avond
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

frankaloe

Hier is het een grote. Luchtshow, en het hoost er bij alsof we de laatste week niet genoeg hebben gehad :)
Constante lichtflitsen
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Weatherman

Citaat van: frankaloe op do 10 jul 2014 - 22:29
Hier is het een grote. Luchtshow, en het hoost er bij alsof we de laatste week niet genoeg hebben gehad :)
Constante lichtflitsen
Dan heb jij veel mazzel, hier hebben we vette pech
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Danny

Citaat van: Arend op do 10 jul 2014 - 22:15
Misschien handig als jij eens een woonplaats in je profiel zet? Dan is het voor iedereen duidelijk vanuit welk perspectief je de radar bekijkt.

Ik vermeld dat de activiteit afneemt in algemene zin. Zie nergens iets plaats gerelateerd staan in mijn verhaal??? De buien van vandaag hebben geen kans gehad Alphen aan den Rijn te halen namelijk. Mijn woonplaats staat gewoon ingevuld op mijn profiel......
En mocht het bericht dat ik tik betrekking hebben op een plaats vermeld ik die.

Weatherman

Ik hoor nu toch gerommel in de verte. En de eerste flits
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Danny

Citaat van: Weatherman op do 10 jul 2014 - 22:47
Ik hoor nu toch gerommel in de verte. En de eerste flits

Zou heel goed kunnen inderdaad. Ineens ontstaat er voor de bui uit een onweerspitje in de omgeving Oirschot. Wie weet is het toch nog bingo voor Tilburg.
Buien blijven toch nog best een flinke tijd actief vanavond.

jornonweer

onweersdag 24! wat een jaar voor mij! wow  8)
Danger is real, fear is a choice.

Wertha

Die bui die Weert schampte.. wow..
Eerst een lichtshow en slechts gerommel en de verte en toen plots onweerde het boven Weert.

De radar even in de gaten houden voor wat nog komen gaat uit Duitsland!
Aantal onweersdagen 2024: 7 | 2023: 17 | 2022: 21

ron12

een grote lichtshow aan de oost grens
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerextrem

In Someren is er ook een en al grote lichtshows!, mooi om te zien  ;D, ook was er een tijdje met iedere seconde flits en donder.. dat was niet normaal meer.

Genieten dit!

Weatherman

Hier wil het niet echt lukken
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal