Onweerskansen 04 t/m 06 juli 2014

Topic gezien door 21104 bezoekers
Gestart door Marsel, do 03 jul 2014 - 08:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

Het rommelt al in de verte, het zou hier zo los moeten gaan.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

densta

Dit was zojuist voorbij gekomen in Silvolde.

Marsel

Citaat van: densta op zo 06 jul 2014 - 20:48
Dit was zojuist voorbij gekomen in Silvolde.

Wonderschoon! Mooi om te zien hoe buien zich opgelijnd voordoen momenteel.
Ik had eigenlijk stiekem al meer shelf-foto's verwacht  ;).

Marlieke

Hier ook een klein uur geleden zo'n mooie shelf.  Maar geen foto gemaakt,  want ik wilde er nu eens alleen maar naar kijken.   ;D
Ook een inslag gehoord niet zo gek ver weg naar mijn idee.   
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

mroffica

Stond te kijken naar de aankomende bui. Draai me om zie in mn oog hoek iets blauws gevolgd door een felle hard knal, en glas gerinkel en gewoon een schok. Bliksem sloeg echt op 25 meter in. Zelf ongeschonden uit de strijd geen piek stroom of iets. Buren iets minder geluk. Heb eerder 1 gezien op 100 meter ofzo maar deze was echt to close for comfort
For the love of LiGhTnInG

Arend

Citaat van: Marlieke op zo 06 jul 2014 - 21:19
Hier ook een klein uur geleden zo'n mooie shelf.  Maar geen foto gemaakt,  want ik wilde er nu eens alleen maar naar kijken.   ;D
Ook een inslag gehoord niet zo gek ver weg naar mijn idee.

Dat was weer genieten hier. Flink aantal ontladingen, schitterende crawler gezien. 10 mm in de pluvio, opvallend genoeg waren de windstoten afwezig. EC gaf de voorzet hiervoor een aantal dagen geleden en Harmonie kopte hem weer in. Werkt voor hier ge-wel-dig.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marsel

Citaat van: Arend op zo 06 jul 2014 - 21:27
Dat was weer genieten hier. Flink aantal ontladingen, schitterende crawler gezien. 10 mm in de pluvio, opvallend genoeg waren de windstoten afwezig. EC gaf de voorzet hiervoor een aantal dagen geleden en Harmonie kopte hem weer in. Werkt voor hier ge-wel-dig.

EC had  'm op synoptische schaal met vlagen inderdaad al heel aardig in de smiezen. Hoewel ook daar het geschuif van het polaire front over onze omgeving weinig houvast gaf (100km naar het oosten en we hadden vandaag niets gehad). Dit laatste was ook duidelijk zichbaar in de EPS output.
Het model was in ieder geval wel eerder dan GFS. De Amerikanen kwamen eigenlijk pas vrijdagavond/zaterdagnacht met de setting zoals die zich vandaag voor deed.

Al met al de afgelopen 36h toch redelijk betrouwbare output van vrijwel alle rekenbreinen. Datails klopten uiteraard niet helemaal, maar dat spreekt voor zich. Verwachtingen liepen ook gewoon lekker vandaag: organisatiegraad, randverschijnselen en voorkeursregio's klopte.
Overigens was dat op de 4e juli ook zo.

Opvallend is de rust op het forum trouwens. Het zal wel zomervakantie zijn oid? ;D

Jasneker

Niet veel te melden, wat regen geen flits of dondertje te horen ;)

Arend

Citaat van: Marsel op zo 06 jul 2014 - 22:05
Opvallend is de rust op het forum trouwens. Het zal wel zomervakantie zijn oid? ;D

Inderdaad opvallend die rust. Had hier vandaag in ieder geval meer Tukkers verwacht (best een grote groep op het forum). Of is men nog steeds op zoek naar het forum op http://www.topshelfmeteo.nl/ ?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ThaGhostNL

Citaat van: Arend op zo 06 jul 2014 - 22:50
Inderdaad opvallend die rust. Had hier vandaag in ieder geval meer Tukkers verwacht (best een grote groep op het forum). Of is men nog steeds op zoek naar het forum op http://www.topshelfmeteo.nl/ ?

offtopic:
We hebben aardig wat gedaan om alles door te geven. Ik ga er van uit dat de vakantietijd de reden is.
Onder de mods zijn er ook een aantal op vakantie.

ontopic:
Vanmiddag/avond ook de shelf gespot in de buurt van Enschede. Helaas geen apparatuur bij me gehad om het te platen.

My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

wervelwindje

Wat een avond in de achterhoek.  Shelfcloud met zelfs rotatie. Mijn weekend is goed.  Zeer goed. ????

Ries

Het werd gisteravond wel heel donker en die luchten waren best aardig om te zien, maar niks spectaculairs te zien en dus te melden behalve een minuutje wat hardere regen. Ach, de plantjes hebben wat water gehad.

Marlieke

Citaat van: mroffica op zo 06 jul 2014 - 21:25
Stond te kijken naar de aankomende bui. Draai me om zie in mn oog hoek iets blauws gevolgd door een felle hard knal, en glas gerinkel en gewoon een schok. Bliksem sloeg echt op 25 meter in. *knip*

Dan hebben wij die gehoord waarschijnlijk. Dacht dat het dichterbij was dus moet een beste zijn geweest inderdaad. Hier de flits en 1 tel later de megaknal. Alleen als dat dezelfde was dan klopt de theorie van 1 tel = 1 kilometer niet helemaal... Maar goed. De kids lagen net in bed dus die zijn er nog weer uitgeweest. Ze zijn al net zo gek van onweer als hun moeder  ;D, maar dit was voor die tere zieltjes iets teveel van het goede...   :o ;)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

JorisK

Citaat van: Marlieke op ma 07 jul 2014 - 12:32
Dan hebben wij die gehoord waarschijnlijk. Dacht dat het dichterbij was dus moet een beste zijn geweest inderdaad. Hier de flits en 1 tel later de megaknal. Alleen als dat dezelfde was dan klopt de theorie van 1 tel = 1 kilometer niet helemaal... Maar goed. De kids lagen net in bed dus die zijn er nog weer uitgeweest. Ze zijn al net zo gek van onweer als hun moeder  ;D, maar dit was voor die tere zieltjes iets teveel van het goede...   :o ;)
De theorie is ook niet 1 seconde=1 kilometer, maar 3 seconden=1 kilometer. ;)

dennis089

zijn inderdaad al heel wat mensen op vakantie. inmiddels hebben vele schoolgaande al vakantie etc.
komt ook nog bij dat dit 'matig' weer was. geen mainstream media die erover ging zoals bijv begin juni wel.

Marlieke

Citaat van: JorisK op ma 07 jul 2014 - 12:48
De theorie is ook niet 1 seconde=1 kilometer, maar 3 seconden=1 kilometer. ;)
:-[ oeps dan is het maar goed dat ik nog nooit ben gaan chasen...  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Powered by EzPortal