Bliksem verwoest woning bejaard stel

Topic gezien door 1366 bezoekers
Gestart door zorba, wo 11 jun 2014 - 07:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba

Bliksem verwoest woning bejaard stel

Een hoogbejaard stel is gisterochtend ruw wakker geschrokken toen hun hoekwoning in Charlois rond 05.00 uur werd geraakt door bliksem. Niemand raakte gewond, maar de emoties bij de twee tachtigers liepen hoog op. 'Ze konden net op tijd uit hun huis komen,' zeggen buren. De bliksem kwam dwars door het dak en de plafonds van het pand aan de De Quackstraat, waardoor de pannen van het dak afvlogen. De schade is enorm. Een zijmuur staat compleet uit het lood en alle ramen van de woning klapten door de kracht naar buiten. De tuin ligt bezaaid met puin dat door de blikseminslag van de woning afschoot.


Een bouwbedrijf is bezig op de woning, waar gisteren de bliksem insloeg. © Marco de Swart.

Volgens een buurman stuiterde hij tijdens de knal letterlijk in zijn bed. 'Ik ben marinier geweest en ben heus wel wat gewend. Maar zo'n klap als hier heb ik mijn hele leven nog niet eerder gehoord.' Een bouwbedrijf was gisteren bij het huis om de schade op te meten. Ook vandaag gaat dat onderzoek nog door. Het echtpaar logeert bij familie. De woning is voorlopig onbewoonbaar.

Bron: AD
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Powered by EzPortal