8 en 9 juni. Onweer Vlissingen-oost

Topic gezien door 5503 bezoekers
Gestart door Ronald, di 10 jun 2014 - 16:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald

De afgelopen twee nachten weinig geslapen, maar mij hoor je niet klagen.

In de nacht van 08-09 juni zaten er heel veel CC's verscholen achter de wolken. Heel af en toe liet de bliksem zijn ware gezicht zien en mocht ik hem fotograferen  ;)





In de nacht van 09-10 juni ging het hier weer los. Dit keer waren de ontladingen heel erg duidelijk en zichtbaar. Met de volgende ben ik heel erg blij. Ik denk dat het een van m'n mooiste ontladingen is die ik heb gefotografeerd in de afgelopen jaren.


Toen de bui naar het noord-oosten trok moest ik de auto weer draaien naar Vlissingen-oost en daar kreeg ik nog een leuke traktatie.






en een uurtje later de afsluiters.
Eerst een paar "gewone" inslagen in torens en kranen.


gevolgd door nog een paar "gewone"inslagen.


Om ten slotte nog eenmaal de kraan achter het boorplatform te laten "exploderen".

Ik had zoiets nog nooit gezien, maar er vielen echt "lasspetters" uit de top van de kraan. Het toplicht werkte hierna ook niet meer  :o

Je kan je wel voorstellen wat voor een knal dit gaf op die paar 100 meter afstand dat ik stond.


Alle foto's op Flickr: https://www.flickr.com/photos/ronaldverhage/14401914113/in/photostream/

Mikal


Oxize

Wat een mooie foto's Ronald. Vooral de eerste 3. Dacht dat ik met mijn crawler redelijk uit de bus kwam, maar die van jouw is een stuk netter.

Je moet maar net geluk hebben hoe alles samenvalt.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Tyshane

Mooi man, zeer mooie platen heb je geschoten, inderdaad mooi scherp ook, alles helemaal top!  8)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mariska

Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Zierikzee

Gaaf man. Heb bij Zalco en Damen gewerkt. Erg tof om te zien
Onweersdagen 2014:4 dagen

Marco_Goes

Hele mooie foto's man. Echt knap gedaan

Marsel

Om door een ringetje te halen. Heerlijk scherpe platen ook! Top.

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

mroffica

zo dan lekkere foto's hoor. die je zelf het mooist vond is echt een topper!!! en hoezo lightning never strikes the same place twice?? ik rip die ene voor mn buroblad als je het niet erg vind  ;)
For the love of LiGhTnInG

Ronald

Bedankt voor de positieve reacties.

@mroffica: Je ript maar hoor  ;) maar ik zou dan wel het originele formaat ophalen van Flickr.

TimKoster

Damn wat een platen!

Heb er ook wat geschoten hier in Terneuzen en wou even inhaken op je laatste foto.. Om 04:07 een inslag van jewelste gevolgd door 3 keiharde doffe dreunen in nog geen seconde tijd denk ik, resultaat was een zelfde soort foto, alleen is die van mij richting Oost Zeeuws-Vlaanderen gemaakt..


Marcel

Stuk voor stuk prachtplaten Ronald, mijn complimenten!
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Bedankt voor het delen van deze prachtige foto's
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Giso84

Die Crawler is inderdaad onwijs...!!!
Net zoals de rest uiteraard
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Peetwaa

For more pictures ; www.flickr.com/peterhokke

Suncatcher

Mooie foto's. Welke camera heb je gebruikt?

Manulito18983


Powered by EzPortal