Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258377 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LeMisérable

Dus vanavond vooral restanten?
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

ron12

Veel wind in het zuidoosten nu
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Citaat van: LeMisérable op ma 09 jun 2014 - 22:09
Dus vanavond vooral restanten?

Nou, ligt eraan, ervaring leert ons dat de buien in de late avond nog behoorlijk fel zijn (gisteren en eergister in de warme lucht)

dondertje127

Ook in Arnhem weer een beetje onweer op afstand. Het is een ongelooflijk rijke onweersdag. Vannacht al 3, waarvan de laatste in de ochtend doorging, vanmiddag weer een onweer en nu op afstand weer een. Net alweer 2 flitsen gezien, over een 3 kwartier tijd ofzo. Echt super spektaculair is het dus nu even niet,  hoewel ik nu wel iets meer gedonder hoor ineens.

Morgen weer een zomers warme dag :D

ron12

Meer onweer in Nijmegen nu.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

mroffica

het aantal ontladingen boven nederland. dat zijn nog eens aantallen  ;D
For the love of LiGhTnInG

Unknown-user1778

Johann, mijn respect. Je had het bij het rechte eind. Ik heb genoten. Me chase weg werd zelfs versperd richting Margraten door een grote tak op de weg. Bij het keren sloeg de bliksem dicht bij me in op het veld. Toen zag ik hoe hard het eigenlijk wel niet waaide. En ben ik weer naar huis gevlucht.
Ik werd er gewoon een beetje bang van. ondanks dat ik van chasen hou.

https://www.facebook.com/photo.php?v=475235012580030&set=vb.100002806072089&type=2&theater

De shelfcloud.

ron12

Citaat van: mroffica op ma 09 jun 2014 - 22:17
het aantal ontladingen boven nederland. dat zijn nog eens aantallen  ;D
Rekord verdacht??
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Citaat van: ron12 op ma 09 jun 2014 - 22:22
Rekord verdacht??

Ben toch benieuwd of er nog wat stippies bij gaan komen vannacht, iemand een heldere prognose?

LeMisérable

Code oranje opgeheven, hele land nu weer geel...

Wel verlengd tot morgenochtend :P
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Tyshane

Citaat van: LeMisérable op ma 09 jun 2014 - 22:26
hele land nu weer geel...

Wel verlengd tot morgenochtend :P

Dat is goed nieuws! Ja als je dat zo ziet in France lijkt er nog steeds het 1 en ander in de steigers te staan. Hopen maar dat we nog een toetje krijgen, of is dat teveel wishfull thinking?!  :D

Energizer85

Dat ding lijkt richting de westkust van Belgie wel weer flink uit te dijen :-)

ron12

Volgens mij nieuwe bliksem rekord hoor http://www.knmi.nl/klimatologie/nieuws/buien_25mei_2009.html maar ik weet het niet zeker hoor :-\ ik weet niet of die 94000 tellen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep


mroffica

record van 26e is verbroken maar er staat nog een groter record van 80000 misschien gaat die nog gehaald worden je weet maar nooit
For the love of LiGhTnInG

ron12

Citaat van: mroffica op ma 09 jun 2014 - 22:17
het aantal ontladingen boven nederland. dat zijn nog eens aantallen  ;D
en dat voor de helft van Nederland ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Never Stop Exploring

basjuhterror

lol die hebben het zwaar gehad in dusseldorff
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

LeMisérable

Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

ron12

Nijmegen in het windveld wind  komt van allen kanten nu,vreemd
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal