Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258375 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

weerinkatwijk

In Frankrijk ploft het toch nog steeds lekker, ontstaat een heerlijke rij buien van de Pyreneeën tot aan Calais. Natuurlijk afwachten wat ervan overblijft... Maar onweer later op de avond/nacht zeker niet uitsluiten!

Reutel

Citaat van: vlerk op ma 09 jun 2014 - 20:33
Wat wil je dan? 17k aan mensen evacueren? Gaat niet!

Tuurlijk wel, ze hadden vanmiddag al kunnen beslissen de boel stil te leggen. Met als risico dat het MCS niet verder zou activeren en de organisatie met een enorme kater en financiële problemen achter zou blijven.

Nu nemen ze het risico om het toch door te laten gaan. Als het nu ijsballen gaat regenen en er vallen doden dan is dat de prijs die betaald moet worden.

Alles heeft zijn prijs, ook veiligheid. ;)

Marktwente

Het is nu echt pik zwart bij pinkpop. Hopelijk valt het voor de gasten mee daar.
Maar als ik naar buienradar kijk trekt het precies onder mij  Duitsland in.
Nu weet ik dat buienradar niet altijd even accuraat is. Maar is dit correct of verkijk ik mij hier op.

MamaAs

Citaat van: Reutel op ma 09 jun 2014 - 20:41
Tuurlijk wel, ze hadden vanmiddag al kunnen beslissen de boel stil te leggen. Met als risico dat het MCS niet verder zou activeren en de organisatie met een enorme kater en financiële problemen achter zou blijven.

Nu nemen ze het risico om het toch door te laten gaan. Als het nu ijsballen gaat regenen en er vallen doden dan is dat de prijs die betaald moet worden.

Alles heeft zijn prijs, ook veiligheid. ;)

Eens, dit weer was toch verwacht?
Uiteindelijk draait het maar om 1 ding; poen!


Extremissimorum

Citaat van: MamaAs op ma 09 jun 2014 - 20:38
Iemand die lijn al gezien in Frankrijk?  ;D
Nu maar hopen dat dit westelijker aan gaat doen.

+1 Hoorn mag ook wel eens wat hebben!

Mariska

Citaat van: coelho op ma 09 jun 2014 - 20:36
Zou het iets landschappelijks kunnen zijn?
Heb een tijdje in Apeldoorn gewoond en daar was het altijd raak. Net Tilburg :) Als je van Arnhem naar Apeldoorn rijdt, heb je links dat zweefvliegveld. Stiekem bevind je je daar op 100m hoogte, ook daar was het altijd raak. Dus ik geloof graag dat landschap en stroming invloed hebben.

In Apeldoorn is het ook vaker mis. Ik heb daar 29 jaar gewoond en daar was het bij mijn weten ook vaak veel natter dan hier. De bui die vanmiddag overtrok zag er daar veel spectaculairder uit (ik kreeg van mijn broer een foto door).
Ik heb wel eens meegemaakt dat wij Apeldoorn met donder en bliksem vertrokken en dat het bij Beekbergen alweer mooi weer was. Iets later de andere kant op richting Utrecht en idem dito. Apeldoorn was zware neerslag en Apeldoorn uit en het was weer droog.

In Eindhoven is het bijna hetzelfde. Laatst ging het in Veldhoven (zuid-westelijk) en Geldrop (oostelijk) helemaal los qua neerslag terwijl hier een paar spatjes vielen.

Ergens zal er wel een verklaring voor te vinden zijn.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Zierikzee

Als ik vanuit Zeeland naar het oosten kijkt. Is die lucht echt bizar zwart
Onweersdagen 2014:4 dagen

vlerk

Citaat van: Reutel op ma 09 jun 2014 - 20:41
Tuurlijk wel, ze hadden vanmiddag al kunnen beslissen de boel stil te leggen. Met als risico dat het MCS niet verder zou activeren en de organisatie met een enorme kater en financiële problemen achter zou blijven.

Nu nemen ze het risico om het toch door te laten gaan. Als het nu ijsballen gaat regenen en er vallen doden dan is dat de prijs die betaald moet worden.

Alles heeft zijn prijs, ook veiligheid. ;)

Ik snap je redenatie, maar om 60k (alles bij elkaar) te evacueren op basis van een voorspelling (want dat blijft het 'weer') kan niet, hoe vaak de laatste tijd zijn voorspellingen uitgebleven? Ik vind dat Jan Smit het geweldig heeft aangepakt door iedereen ver weg van lichtmasten, gehurkt alles heeft laten doorstaan, 60k op voorhand evacueren geeft meer problemen dan nu. BRAVO

Gerard1995

buienradar is toch wel faalsite nummer 1.... betreurenswaardig:(
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Joep

Geen grote hagel en extreme windstoten geweest op Pinkpop gelukkig.

Stephanie

Citaat van: vlerk op ma 09 jun 2014 - 20:50
Ik snap je redenatie, maar om 60k (alles bij elkaar) te evacueren op basis van een voorspelling (want dat blijft het 'weer') kan niet, hoe vaak de laatste tijd zijn voorspellingen uitgebleven? Ik vind dat Jan Smit het geweldig heeft aangepakt door iedereen ver weg van lichtmasten, gehurkt alles heeft laten doorstaan, 60k op voorhand evacueren geeft meer problemen dan nu. BRAVO
Jan Smeets :P
Hier net ineens een donderklap.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Citaat van: vlerk op ma 09 jun 2014 - 20:50
Ik snap je redentie, maar om 60k (alles bij elkaar) te evacueren op basis van een voorspelling (want dat blijft het 'weer') kan niet, hoe vaak de laatste tijd zijn voorspelling uitgebleven? Ik vind dat Jan Smit het geweldig heeft aangepakt door iedereen ver weg van lichtmasten, gehurkt alles heeft laten doorstaan, 60k op voorhand evacueren geeft meer problemen dan nu. BRAVO

Als er nu doden waren gevallen door blikseminslagen of downburst had je vast anders geredeneerd. :)

Er worden kansberekeningen gemaakt en op basis daarvan wordt voor de goedkoopste oplossing gekozen. Zo werkt het.

Ooh en jantje Smit staat dit jaar niet op Pinkpop. ;)

Weerfreak 1337

                                                                                         *Modbreak*
Laten we a.u.b. stoppen met zaniken over bepaalde weersites! Ik snap de frustratie over het niet werken van radars e.d. Maar denk je dat een site nog functioneert als heel Nederland op de radar wilt kijken? Blijf vriendelijk tegenover deze weerinstanties, zij doen net zo hard hun best als wij.


---------------------

Bovendien wordt er veel geslowchat in het topic. Voor kleine meldingen en uiteraard voor een gezellig praatje over het noodweer kun je altijd in de chatbox terecht.

Nadat je op onderstaande link hebt geklikt, kom je bij een chatportal. Hier krijg je een standaard naam, die altijd begint met gast-nummer.
Voordat je inlogt, verzoeken wij je, die standaard nickname te veranderen in je eigen nickname! Dit scheelt een hoop verwarring in het feit wie nou wie is.

Klik hier voor de chat!

Regels voor het gebruik van de chat vind je hier:
http://www.meteo-service.nl/index.php/topic,534.0.html%22;

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.


vlerk

Citaat van: Stephanie op ma 09 jun 2014 - 20:52
Jan Smeets :P
Hier net ineens een donderklap.

Foutje, sorry ben dronken, festival gehad in Eindhoven :)

MamaAs

Goed, ik kreeg berichten dat het op Pinkpop weer licht begon te worden. Laten we hopen dat er geen gewonden zijn gevallen.

En nu die dikke lijn die in Frankrijk is ontstaan, zal die NL halen?
Het is hier in het noorden nog steeds warm, drukkend, beetje zonnig en ik ben helemaal klaar voor onweer.

Jenkie

Citaat van: vlerk op ma 09 jun 2014 - 20:50
Ik snap je redenatie, maar om 60k (alles bij elkaar) te evacueren op basis van een voorspelling (want dat blijft het 'weer') kan niet, hoe vaak de laatste tijd zijn voorspellingen uitgebleven? Ik vind dat Jan Smit het geweldig heeft aangepakt door iedereen ver weg van lichtmasten, gehurkt alles heeft laten doorstaan, 60k op voorhand evacueren geeft meer problemen dan nu. BRAVO

Helemaal eens!

Powered by EzPortal