Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258340 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Mariska

Citaat van: FR__1908 op ma 09 jun 2014 - 16:53
Ik ben een redelijke n00b, dus ik zou graag willen weten waarom Tilburg/Eindhoven zo vaak in de prijzen vallen al het om onweer gaat? Op een een of andere manier lijkt het altijd die kant op te trekken.

Het valt mij juist op dat Eindhoven eigenlijk redelijk vaak de dans ontspringt.
Volgens mij is er zelfs afgelopen nacht amper wat gevallen.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Danny

Citaat van: ron12 op ma 09 jun 2014 - 17:17
Nu onweer in Zeeland  ;)

Daar hebben we het al idd. as we speak activeert bij Terneuzen de bui en vallen er weer een aantal donders binnen de Nederlandse grens. Ook net ten zuiden van de grens onder Charleroi activeert de bui en produceert meer en meer onweer.

BD6

Weerplaza update 17.00

De buienactiviteit neemt zienderogen toe op de Regenradar. Kwestie van tijd voor ze Nederland bereiken. In het zuidoosten inmiddels 30 graden en ook in België is het heet. Dat geeft de buien nog veel energie.

FR__1908

Citaat van: Mariska op ma 09 jun 2014 - 17:19
Het valt mij juist op dat Eindhoven eigenlijk redelijk vaak de dans ontspringt.
Volgens mij is er zelfs afgelopen nacht amper wat gevallen.

Grappig hoe het gevoel dus ernstig kan verschillen. Zijn er trouwens cijfers bekend over de bliksemdichtheid van Nederland?

BD6

Hier tikken we bijna de 33 graden aan. Strakblauwe hemel

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mariska

Citaat van: FR__1908 op ma 09 jun 2014 - 17:22
Grappig hoe het gevoel dus ernstig kan verschillen. Zijn er trouwens cijfers bekend over de bliksemdichtheid van Nederland?

Ik ben daar ook wel benieuwd naar.

Even off-topic: Nog niet zo gek lang geleden kwam er een flinke bui over. Op de High Tech Campus regende het gigantisch. In Geldrop kwam het met bakken uit de lucht en in Eindhoven (Stratum) was het droog. Ik blijf het erg bizar vinden.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Jmanig

<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

BD6

L1 (Limburg) meldt om 17.00

Vanmiddag was het tijdens zonnig weer tropisch warm met 30 tot lokaal 32 graden. Door de hoge luchtvochtigheid was het erg benauwd.
Op het einde van de middag was in de buurt van Parijs een groot onweerscomplex aanwezig, dat vanavond vanuit het zuidwesten over Limburg trekt. Eerste timing: vanaf ongeveer 20 uur. Daarvoor is al een aantal lokale fikse onweersbuien mogelijk, maar er zijn ook veel plaatsen waar het nog droog en vrij zonnig blijft. Bij temperaturen rond 30 graden is het drukkend warm.
In de loop van de avond komen er van het zuidwesten fikse onweersbuien opzetten. Er is een grote kans op hagel, (zeer) zware windstoten en veel regen: kans op wateroverlast, schade en noodweer! Het koelt daarbij flink af. Bij zeer zware windstoten van meer dan 100 km/uur kunnen bijvoorbeeld bomen omwaaien.


JA

17:30 uur, Putte (Woensdrecht, NL)

Gekeken richting Zeeland/België


daankemp

Sint Philipsland (Zeeland)

Diem

Citaat van: FR__1908 op ma 09 jun 2014 - 17:22
Grappig hoe het gevoel dus ernstig kan verschillen. Zijn er trouwens cijfers bekend over de bliksemdichtheid van Nederland?
Hierbij een kaartje van het KNMI.
-----
Langzaam maar zeker begint het op gang te komen, ben benieuwd 8)

jeffrey83

Koelt goed af hier in zeeland, waait wat en het regent een beetje.

Geloof niet dan het  hier nog gaat klappen..

Mariska

Citaat van: ron12 op ma 09 jun 2014 - 17:27
Bliksems in Nederland tot nu toe http://buienradar.nl/bliksem/09-06-2014

Tnx!
Ik heb even zitten kijken. De hele nacht is er in Eindhoven geen bliksem geweest als ik de radarbeelden zo bekijk. Alleen 's avonds is er wat weerlicht geweest.
Omringende gemeenten hebben wel wat gehad.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Danny

In het gebied binnen de rode cirkel ontstaan op diverse plekken nieuwe kernen met onweer. Ook bij Reims nog steeds de actieve kern die zijn koers van NO nu naar N (Nederland) lijkt te wijzigen. 

Unknown-user1778

binnen deze cirkel begint het nu idd te ploffen. En als het alle energie in zich opneemt dan is dit de bui waarvoor we hebben gewacht. En de bui die wel eens heel gevaarlijk kan zijn voor pinkpop. :o

Dennis

MCS/MCC  Zulke systemen zijn qua koers niet goed vooraf te bepalen


FR__1908

Citaat van: Diem op ma 09 jun 2014 - 17:33
Hierbij een kaartje van het KNMI.
-----
Langzaam maar zeker begint het op gang te komen, ben benieuwd 8)

Thanks. Mn gevoel over Tilburg klopt wel, maar ik woon het één-na-actiefste gebied van NL en dat strookt niet met mn gevoel. Al die onweersdagen waren zeker voor mn tijd  ;D

Vincent

Lekker gebied daar bij België:

Powered by EzPortal