Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258312 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

matroesjka-world

Ik denk dat het heel erg tegenvalt voor de liefhebbers, vooral voor ons in Friesland..  :-[
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

LeMisérable

Citaat van: matroesjka-world op ma 09 jun 2014 - 16:28
Ik denk dat het heel erg tegenvalt voor de liefhebbers, vooral voor ons in Friesland..  :-[

't Is nog niet eens begonnen man, wacht nou maar ff, daarna kan je zeiken...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Caps

Elke keer lijken de waardes via de Belgische kustlijn via Zeeland en het westen van Nederland om te buigen naar het oosten, maar hoe dichter bij het komt, sterven de meeste activiteiten toch weer uit in Belgie, en draait het meeste activiteit naar het oosten en dan Duitsland in, maar zoals nu te zien lijkt het westen toch wel flink onweer te krijgen, of lijkt dat maar zo

Oele


JA

Momenteel boven Putte, NL (gemeente Woensdrecht)





Reutel

Citaat van: Weatherboy op ma 09 jun 2014 - 16:25
Nou opvallend hoge CIN is er weer, dat houd explosieve buienvorming tegen, bovendien al die kadaver resten van afgelopen nacht hebben het behoorlijk verpest tot nu toe. Had je die heldere schone lucht zoals gister vandaag gehad dan hadden de schademeldingen je om de oren gevlogen. Beetje ala 25 mei 2009

Daar was ik ook bang voor, maar er zit een enorme hoeveelheid energie in de lucht, komt goed! Kijk maar eens naar die ploffers boven Frankrijk, komt allemaal onze kant op.

Skroei

Citaat van: matroesjka-world op ma 09 jun 2014 - 16:28
Ik denk dat het heel erg tegenvalt voor de liefhebbers, vooral voor ons in Friesland..  :-[
Niet te somber, houd de moed er in.

Komt nog heel wat aan en het KNMI verwacht het hier pas rond 20:00
Dag is nog lang niet voorbij...
Hier bij Leeuwarden (Jelsum) is het stikbenauwd  :P

boxer

Citaat van: Reutel op ma 09 jun 2014 - 16:34
Daar was ik ook bang voor, maar er zit een enorme hoeveelheid energie in de lucht, komt goed! Kijk maar eens naar die ploffers boven Frankrijk, komt allemaal onze kant op.

Idd Reutel,

Focus ligt denk ik op die buien die nu ontstaan in NW FR en ZW BE (tegen het kanaal aan)

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

basjuhterror

bui die vanuit twente duitsland in trok
kan ik hier vanuit mn zolder raampjuh zien
man wat een beest is dat geworden over de grens
jammer dat ik niet een auto heb anders
wrooaaap 8)
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

martijn

Citaat van: Arend op ma 09 jun 2014 - 16:37
Erg leuk deze van WRF.

Geen plaatjes meequoten aub!
mag nog wel heel iets naar het westen :D

ron12

Wat zijn de cape waardes op moment eigenlijk boven Nederland?
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jeroen22

liever naar het oosten toe.

PatrickM

Je zal maar 3x in 24 uur onweer van grote betekenis hebben.. Dan mag je eigenlijk het hele jaar niets meer..

Serge

schat in dat voor Amersfoort ca 21.00 geldt... Heb er zin in, laat maar komen
Waar is mijn cape

jornonweer

Citaat van: PatrickM op ma 09 jun 2014 - 16:40
Je zal maar 3x in 24 uur onweer van grote betekenis hebben.. Dan mag je eigenlijk het hele jaar niets meer..

plaatsen in het westen van belgie nu al voor de 4de keer serieus onweer.. op 3 dagen tijd..
Danger is real, fear is a choice.

Danny

Mesoscale Discussion
Valid: Mon 09 Jun 2014 10:00 to Tue 10 Jun 2014 15:00 UTC
Issued: Mon 09 Jun 2014 09:48
Forecaster: PUCIK

Abundant DMC activity is already ongoing in the morning hours. Most of this activity is likely elevated with risk for large hail in the environment of steep lapse rates. The first cluster is now situated over Belgium moving towards Netherlands. Second one is located over NW France with similar movement direction. As daytime heating continues ahead of these clusters with easterly to southeasterly moist surface flow (dewpoints between 18 and 20 °C), this activity may eventually become surface-based, especially at the eastern flank of the systems. That would rapidly increase chances for supercellular convection capable of very large hail and damaging wind gusts.

To the east and south of the ongoing convective systems, diurnal heating along with backing low-level flow is observed. Further backing of the low-level flow is forecast as surface pressure falls over Southern France. Current thinking is that despite this early activity, best conditions will still develop by the late afternoon with high CAPE values and strong DLS.

Jmanig

Bah bah bah net de hond uit gelaten en weer snel naar binnen. Alles plakt   >:(
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Caps

Citaat van: jornonweer op ma 09 jun 2014 - 16:42


plaatsen in het westen van belgie nu al voor de 4de keer serieus onweer.. op 3 dagen tijd..

Haha idd, precies dezelfde lijn als gister

daankemp

Nu alles een beetje gevolgd te hebben kom ik er toch niet meer aan uit :-))) Iemand die kan voorspellen wat Tholen/West-Brabant mee krijgt?

Powered by EzPortal