Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258408 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zierikzee

Onweersdagen 2014:4 dagen

ron12

Citaat van: frankaloe op ma 09 jun 2014 - 01:39
grote druppels regen, en mogelijk hagel er tussen..plus onweer hier
nieuwe buien spontaan ontstaan ;) hoor weer onweer hier.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TaL

Telde even bliksems, kwam uit op 176 in 4 min tijd, toen verloor ik de tel :p
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Youri

Hier begint het ook weer te rommelen.

frankaloe

als ik op http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl  kijk  dan zie je idd erg veel ontladingen in nw belgie..maar die hele cluster lijkt zich een lijn te gaan vormen richting nijmegen..

hier ook steeds meer inslagen te zien, en ook te horen, net boven eindhoven
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

dondertje127

Zojuist een flinke regenbui gehad. Er komen zo te zien nog meer buien op het rijk Arnhem-Nijmegen af. Ik zag het buiten na de regenbui ook opnieuw bliksemen. Vooralsnog weerlicht, maar het zal me niets verbazen als het onweer ook hier activeert. Zuid Holland is immers ook aan de beurt en midden Nederland eerder ook al.

Geloof het of niet, maar tot nu toe is van die 9 onweersdagen ironisch genoeg nog altijd 3 januari de meest zware onweersbui van dit jaar geweest in Arnhem. Misschien dat dat in de loop van maandag veranderd.

Jammer dat ik voor 00.00 uur niet heb opgelet voor bliksem, ik had het ook niet verwacht op deze plek. Dan had ik wellicht een weerlichtdag kunnen bijschrijven, maar waarschijnlijk zal dat wel gebeurd zijn op de 8e want erg ver was hij niet meer als ik radar archief bekijk.

ron12

Citaat van: frankaloe op ma 09 jun 2014 - 01:46
als ik op http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl  kijk  dan zie je idd erg veel ontladingen in nw belgie..maar die hele cluster lijkt zich een lijn te gaan vormen richting nijmegen..

hier ook steeds meer inslagen te zien, en ook te horen, net boven eindhoven
laat maar komen ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Wat een felle weerlicht zeg 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

constant bliksem in de verte!

en wat gebeurt daar momenteel in ZW frankrijk?


mroffica

het wil hier niet onweren......... hopen dat ik morgen maar niet een overdosis krijg :P lekker buitje daar bij zeeland boing :o
For the love of LiGhTnInG

dondertje127

Nou, het ontploft vlak onder me. Nou als het al weerlicht was geweest eerder in de nacht, dan was het straks alsnog een onweersdag geworden. En anders overdag wel.

Heerlijk, en dan op de achtergrond lekker pinkpopmuziek aan staan, voelt het echt alsof je er een beetje bij bent op pinkpop :D
Zeker omdat het eigenlijk alleen voor het zuiden en zuidoosten verwacht werd voor vannacht, maarja nu horen wij ook bij het zuiden blijkbaar :)

Héérlijek nacht. Nouja en het is toch al eigenlijk dag? een beetje? Hoe lang is de zon nou helemaal onder? 3 uurtjes in totaal?

ron12

Citaat van: dondertje127 op ma 09 jun 2014 - 01:57
Nou, het ontploft vlak onder me. Nou als het al weerlicht was geweest eerder in de nacht, dan was het straks alsnog een onweersdag geworden. En anders overdag wel.

Heerlijk, en dan op de achtergrond lekker pinkpopmuziek aan staan, voelt het echt alsof je er een beetje bij bent op pinkpop :D
Gaat lekker hier.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Zierikzee

Wow. Net buiten in de polder gekeken. Wat een geweld in de verte. Elke 2 sec een flits.
Onweersdagen 2014:4 dagen

dondertje127

Ik zie de felle flitsen uit de bui van Nijmegen zelfs al aan de Noordkant. Ik vermoed dat deze bui ons net voorbij trekt, of misschien net schampt. Of het moet nog verder activeren... Want vlakbij, richting Huissen zie ik ook al flitsen in de wolken.

Wow, gedonder. Ik zag een flits in m'n ooghoeken het water oplichten. Kortom, het trekt niet alleen NO-waarts, het activeert ook overal.

jornonweer

aan hoeveel supercells zitten belgie en nederland al na deze 2 dagen?  :o
Danger is real, fear is a choice.

winter

Hoi

even ook een bericht posten, want het flitst hier als een gek.

Per minuut gemiddeld 4 flitsen de afgelopen 15 minuten. Misschien wel meer flitsen!!!

Ten minste het flitste hier als een gek, maar geen een knal gehoord of maar iets.

dondertje127

Klaboem, en ineens is het raak. Ineens een stortbui en een felle bliksem en een klap onweer. Als het nu al zo los gaat (zie pinkpop bv al helemaal een zwembad geworden), wat kunnen we overdag dan niet verwachten? In ieder geval zeer drukkend weer denk ik :)

weermanwouter


basjuhterror

hier in hoogeveen en omstreken nog helder geen bewolking hier en daar een pluk dat is het ook wel
hoop niet dat ik halve nacht opzit voor niets hehe
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

jornonweer

overal bliksems! wat een weekend! hoe komt het nu dat de buien actiever zijn dan verwacht? want dit had geen enkel model verwacht toch?
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal