Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258710 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco_Goes

Citaat van: K.C. op za 07 jun 2014 - 20:36
Eens, zie het nut er niet van en t verpest de pics inderdaad geweldig

+1 ik snap de frustraties wb copycats maar dit is idd niet zo grappig

Jan van Ooijen

Citaat van: K.C. op za 07 jun 2014 - 20:36
Eens, zie het nut er niet van en t verpest de pics inderdaad geweldig

Kleiner in een hoekje gaan we niet aan beginnen, we kunnen hem wel lichter maken. Het is erg frustrerend als men iedere dag in deze situaties 3 uur kwijt bent met het maken van gifjes en dat een ander het zomaar over pakt om alleen maar te zieken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

boxer

Citaat van: Jan van Ooijen op za 07 jun 2014 - 20:39
Kleiner in een hoekje gaan we niet aan beginnen, we kunnen hem wel lichter maken. Het is erg frustrerend als men iedere dag in deze situaties 3 uur kwijt bent met het maken van gifjes en dat een ander het zomaar over pakt om alleen maar te zieken

Wellicht in een ander topic hier verder over discussieren, sorry dat ik het oprakel

Barto

Helaas is t effe nodig met dit watermerk dan die flapdrol niet meer met paint spelen ;D

Unknown-user1778

jan, johann, marsel, die bui die bij brussel ontstaat, heeft die niet een redelijke trekrichting over midden limburg? want dan ga ik me auto binnen zetten met 4-5cm hagelstenen  :o

Jan van Ooijen

Citaat van: dennis089 op za 07 jun 2014 - 20:50
jan, johann, marsel, die bui die bij brussel ontstaat, heeft die niet een redelijke trekrichting over midden limburg? want dan ga ik me auto binnen zetten met 4-5cm hagelstenen  :o

Ja daar zit ik ook naar te kijken, verwacht gezien nu dat het idd het geval is
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


Unknown-user1778

ga de lucht maar in de gaten houden, als die komt gaat de auto onder het afdak. ik vertrouw die hagel niet.
ben es benieuwd.

LeMisérable

Raar luchtje hier nu, grijs en een beetje regen. Koelt ook flink af hier nu, graadje of 20 hier. Buitje uit Zeeland ligt wel op koers maar of de activiteit daar in blijft is nog maar de vraag...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

ron12

wooow je moet eens hier kijken wel in de buurt van brussel  de drie rode bolletjesaanklikken http://www.meteobelgie.be/webcam.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jorentje1997

Wat met de rode duivels?



Edit: wedstrijd stilgelegd

onweerdetectie1449

Citaat van: ron12 op za 07 jun 2014 - 21:01
wooow je moet eens hier kijken wel in de buurt van brussel  de drie rode bolletjesaanklikken http://www.meteobelgie.be/webcam.html

Als je op dat onderste rode bolletje klikt zie je daar een wallcloud  :o

EDIT: Je ziet nu de basis van de cel! o.O

Southman

Wedstrijd stilgelegd in het koning Boudewijn stadion vanwege hagel.
I like extreme weather!

Joep

Westen dooft alles uit Brabant/Limburg volle laag?

lander20

wat een hagel daar in brussel match stilgelegd! adrenaline stijgt enorm hier :p

net mammatus wolken gespot prov antwerpen (herentals)

Marsel

Pfoe, heftig hoor wat er de afgelopen uren in W-BE, Brussel en nog nét Zeeuws Vlaanderen is gebeurd.
Supercells in optima forma, althans ze hadden zo'n beetje alle visuele en radartechnische kenmerken. Doppler data kan hierin uitsluitsel geven, maar die heb ik momenteel nog niet gezien. Al vermoed ik dat dit toch de échte waren....

Overigens gaat wel netjes de activiteit eruit. Het idee voor ons land was dan ook de inactiviteit van de convergentie zone en juist de mogelijkheid op een paar elevated buien langs het KF.
Beide systemen zijn nu trouwens mooi te herkennen: convergentiezone leverde een paar zware onweersbuien over BE (zie oa Brussel nu nog) waarbij de eersten nu langzaam verdwijenen. Terwijl op het KF een paar onweersbuien west van NL aanwezig zijn.

Later deze avond en begin van de nacht zijn langs het KF over W- en C-NL nog een x-aantal pittige elevated onweersbuien mogelijk. Later in mindere mate ook nog het ESE.

Joep

Citaat van: Southman op za 07 jun 2014 - 21:09
Wedstrijd stilgelegd in het koning Boudewijn stadion vanwege hagel.

zet Canvas maar eens aan op TV :) ze noemen het in Belgie Hagelbollen leuk hoor :)

Marsel


hussel





De bui boven belgie! Foto's zijn van twitter!

LeMisérable

Blijkbaar is die debiel ook fan van de hagel, zit het nu op TV te kijken... Wat een kogels joh :O
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Powered by EzPortal