Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258304 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: ron12 op za 07 jun 2014 - 19:01
1400 bliksems in een half uur daar, 8)
Geeft hoop voor maandag, als het nu al zo los kan gaan.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jeroen22

hoe kan je de bliksemactiefitijd bekijken??

onweerdetectie1449

Even over maandag hoor, heeft heel NL kans op onweer of alleen het oosten?  ???

Jan van Ooijen

Leuk buitje, maar lijkt kruid te verschieten....

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Citaat van: boxer op za 07 jun 2014 - 18:52
Trekt ie de Noordzee op of draait ie bij zometeen en gaat ie ons ook verblijden?

Denk dat ie over west NL zal gaan.

studio dewolf

Een wallcloud gespot boven Roeselare  :o

jens

de bui is nu ook gesplitst :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op za 07 jun 2014 - 19:07
Leuk buitje, maar lijkt kruid te verschieten....
Mwa, valt me nog mee. Bijzonder verdacht ding is het wel met z'n naar rechtse afwijking....

ron12

Citaat van: Marsel op za 07 jun 2014 - 19:17
Mwa, valt me nog mee. Bijzonder verdacht ding is het wel met z'n naar rechtse afwijking....
bijna 2200 bliksems in half uur nu
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

pietjelol

der zit een aardige paarse pit in. trouwens marsel volgens mij zag ik net op de radar ook het bekende boogje

Dennis

Komt goed op gang kijken welke koers hij maakt straks  - lijnvorming kansen erbij of als op zichzelf staande cel....

Marsel

Citaat van: ron12 op za 07 jun 2014 - 19:18
bijna 2200 bliksems in half uur nu
Inderdaad, echt kruit verschoten lijkt me nog niet. Bovendien toch wel enkele belangrijke supercell aspecten van dit geval (al is het alleen maar de radarsignature en de afwijking in trekrichting....).

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op za 07 jun 2014 - 19:07
Leuk buitje, maar lijkt kruid te verschieten....

wel code Code rood voor West-Vlaanderen en al zuidwestelijk deel van Zeeland
volgens Noodweercentrale

Noofweer in Belgie grote hagelstenen

robert de vries twitterfotos


benjamin112

Kansje nog voor z-o brabant??

marctsm

Hier in (Ruddervoorde-oostkamp) is het goed aan het regenen, en nu en dan een donderslag.

jeffrey83

Bui!  Ga nou niet naar rechts!  Je gaat precies goed zo!!

Begint hier te regenen en hoor de donders al...

TaL

Zeer duidelijke split, en daar kan ik van meespreken, leek eerst heel dat zootje naar hier te komen trok alles ten westen (leftmover die uitdoof) en ten oosten (rightmover met het bekende verhaaltje, en nog bezig is) , zodat ik gewoon niets kreeg hetzij zeer mooie luchten, toch van genoten hoor maar dit kon hier leuker zijn. Het is in ieder geval een vrij agressief celletje ;-)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Dennis

In de avond kans op een onweersbui. Capewaardes liggen tussen de 1000 en 2000 J/Kg en nemen na middernacht drastisch af. De windschering daarbij 25-30 kt. Convectiemodus multicel, lijnvorming nabij het front is mogelijk. Beeld in Kouw en Index is vrij grillig, hoogste kansen nu voor de oostelijke helft, Harmonie geeft de meeste ontladingen in het noorden en zuiden. Voor vannacht en morgenochtend een embedded CB mogelijk in de frontale zone.

Unknown-user1778

omg... dat zijn flinke hagelstenen  :o
daar ben ik dus echt bang voor. heb ooit eens zo'n auto op marktplaats gezien met allemaal van die putjes door hagels  :o

Powered by EzPortal