Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258552 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

trudy

CIN is dat een dekseltje zeg maar

LeMisérable

Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

jens

onweer in noordoost brabant nu!
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

PatrickM

Inderdaad en meteen een hoge activiteit. Veel ontladingen.

4seasons

Citaat van: jens op za 07 jun 2014 - 16:06
onweer in noordoost brabant nu!
Bij Boxmeer in de buurt ??

Is dan inderdaad te volgen op deze radar:
http://regenradar.lizard.net/

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jens

Citaat van: 4seasons op za 07 jun 2014 - 16:15
Bij Boxmeer in de buurt ??

Is dan inderdaad te volgen op deze radar:
http://regenradar.lizard.net/
ik suggereerde per ongeluk misschien dat ik daar in de buurt was maar ik zag het alleen op de radar,ikzelf ben nu in mechelen(belgie),het is inderdaad die bui bij boxmeer die ik bedoelde,kan een hevige bui worden denk ik :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

LeMisérable

Zo! Die klapt best, gezien de waardes nu en de waardes op het programma voor Maandag belooft dat nog wat voor Maandag :P Kon best gevaarlijk worden...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

4seasons

Citaat van: jens op za 07 jun 2014 - 16:19
ik suggereerde per ongeluk misschien dat ik daar in de buurt was maar ik zag het alleen op de radar,ikzelf ben nu in mechelen(belgie),het is inderdaad die bui bij boxmeer die ik bedoelde,kan een hevige bui worden denk ik :)
;D Had snel gereageerd daardoor niet gezien dat gij een Belg bent  :)

Marsel

Citaat van: EAJ op za 07 jun 2014 - 15:10
Sounding van De Bilt 12Z

Pfoe...erg droog en klassiek opgebouwd.
Temps zuidelijk van ons laten een zelfde beeld zien. Dat maakt initiatie zoals verwacht vrij lastig. Hoewel het midlevel buitje over NE-Brabant erg z'n best doet.
Er zal een flinke zet tegenaan gegeven moeten worden of vocht toegevoegd worden (convergentielijn/KF later vandaag) wil het nog wat significants worden. Gelukkig is er tot passage KF nog voldoende onstabiliteit voorradig op de midlevels. Zuiver vanaf de grond zie ik het namelijk niet gebeuren vandaag.

Dennis


ron12

Regen hier in nijmegen,fotos van wolken hier,snel foto van wolken gemaakt
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

benjamin112

Hier sinds 14:00 bewolkt geweest. Nu wil de zon weer doorbreken en wordt het benauwder.

4seasons

Citaat van: ron12 op za 07 jun 2014 - 16:37
Regen hier in nijmegen,fotos van wolken hier,snel foto van wolken gemaakt
Inderdaad goed de wolkenformatie te zien
http://specials.han.nl/themasites/nieuwbouweducatie/webcam/

ron12

Onweer is over,0.6 mm regen gevallen, vies benauwd nu.net geen tropische dag hier temperatuur bleef steken op 29.4 graden.onweer gooide roet in het eten. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Ja, net een heel verhaal geschreven, gaat het mis toen ik een foto in de bijlage wilde doen. Nou in het kort dan maar even zeggen dat ik vandaag een keer geluk had en niet een keer de pech of onvoorbereid werk had. Vandaag wezen fietsen en toen ik terugfietste en ik net wat wilde fotograferen hoorde ik gedonder in een stil gebied (op de vogels na dan). Weliswaar op afstand, maar ik heb vandaag onweer gehoord.

Zo kan het ineens compleet andersom zijn, en geluk hebben dat je iets kan fotograferen. Goed gehendeld vandaag :)

squirrel41

Begin van de middag rond 14.00 in Gouda een dreigende lucht en zijn er
enkele druppels gevallen.

Vanaf 17.15 is het helemaal blauwe lucht geworden en is het nu rond 27 graden.

Hopelijk komen vanavond de onweersbuien op gang, we zullen het zien  :D

Channiej

Hebben hier in Wijchen ook paar klappen gehad. Bui trok wel langs ons, maar alles was mooi te zien en te horen.

jens

een hevige bui nu ten zuiden van west vlaanderen,nog geen onweer,maar dat zal rap komen denk ik,ook mooi te zien op de sat hoe het activeerd
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Sven

En de eerste buien zijn ontstaan op het KF
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal