Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 257178 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

Dank voor het opstarten en schrijven van dit topic :) Maandag maakt het mij niet zoveel uit waar het onweer losbarst, als het nou Noord Frankrijk, gewoon NL Limburg of Noord Duitsland is, ik rij er gewoon op af :D


Dennis

Bij doorbraak CAP dan flinke hoge wolkenbasis



Jan van Ooijen

EC Oper laat nu ook flink veel neerslag zien op zondag icm onstabiliteit. Maandag is en blijft de dag tot nu toe.





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TomvanHal

Ben benieuwd of karim nog met een update gaat komen

Ramon Oost

Citaat van: Dennis op vr 06 jun 2014 - 08:22
Bij doorbraak CAP dan flinke hoge wolkenbasis


Haha Dennis, je bedoelt vast de tophoogte van de buien? ;)

Dennis


Joep

mmm midden en oosten de volle laag?
Hoop dat westen ook nog wat meepikt :)

Tyshane

Ziet er weer goed uit, qua mooi weer en qua onweerskansen! Die gaan altijd goed samen. Ben vooral benieuwd voor de maandag qua onweerskansen. Maar even in de gaten houden weer allemaal. Die combi van pittige Li en Cape waarden met de nodige triggers spreekt wel aan!  8)

Shadow112


wervelwindje

Wat is er nog veel onduidelijkheid.  Ben zeer benieuwd wat de nieuwe runs laten zien.  Wordt het het westen of toch het midden en oosten? 

Reutel

Wow.. Hier krijg ik de kriebels van, kaarten om in te lijsten!  8)

Als alles op zijn plaats valt ga ik maandagmiddag met een heerlijk koud biertje op het terras zitten, telefoon en auto bij de hand... Laat de hel maar losbarsten. :D Ooh wacht... Moet nog wel even een chauffeur regelen dan.. Naja eerst maar eens in de gaten houden hoe de kaarten de komende dagen geschud gaan worden.


Joep

Zaterdag

In de avonduren kan er lokaal een (onweers)bui vallen. De kustregio in het westen maakt daar de meeste kans op, maar het zou ook zomaar ergens in het binnenland kunnen gebeuren. De kans op een droge avond is veel groter.

Zondag 1e pinksterdag

Eerste pinksterdag ligt een zwakke storing boven het land. In de nacht naar zondag en zondagochtend zijn er meer wolkenvelden en kan er her en der een (onweers)bui vallen. In de loop van de dag zondag stijgt de luchtdruk en gaat de zon weer geregeld schijnen. Vooral in het westen en noordwesten wordt het dan beter weer. Het binnenland houdt meer bewolking en daar blijven enkele (onweers)buien mogelijk.

Maandag tweede pinksterdag
Tweede pinksterdag keert de hitte weer terug. De zwakke storing ligt ten westen en noorden van ons land. Met een zwakke oostenwind stijgt het kwik naar 29 tot 33 graden. Warmer dus dan op zaterdag. Pal aan zee is het 24 tot 27 graden.
De meeste weermodellen geven aan dat de kans op buien overdag nog beperkt is. Daar gaan we dus maar even vanuit. Maar met tropische temperaturen en een zwakke storing vlak bij de kust is er weinig nodig om toch buien te laten ontstaan. En dat kunnen dan meteen zeer zware buien zijn, met onweer, hagel en veel neerslag. Maandag is dus een dag om extra in de gaten te houden indien er buitenactiviteiten gepland staan.

weerplaza




SniperEye

Citaat van: Reutel op vr 06 jun 2014 - 10:50
Wow.. Hier krijg ik de kriebels van, kaarten om in te lijsten!  8)

Als alles op zijn plaats valt ga ik maandagmiddag met een heerlijk koud biertje op het terras zitten, telefoon en auto bij de hand... Laat de hel maar losbarsten. :D Ooh wacht... Moet nog wel even een chauffeur regelen dan.. Naja eerst maar eens in de gaten houden hoe de kaarten de komende dagen geschud gaan worden.

Niet teveel drinken dan. Vinden je medeweggebruikers niet zo fijn namelijk...

Joep

Zaterdag ook onweerskansen?


Extremissimorum

GFS 00 laat de extreme CAPE waardes in stand, gooit er zelfs nóg een schepje bovenop. Wel meer verplaatst naar het noordoosten. Hoop dat Noord-Holland ook wat krijgt :P Bovenste kaartje is GFS 18 van gisteren, onderste 00 van vandaag

Reutel

Citaat van: SniperEye op vr 06 jun 2014 - 11:17
Niet teveel drinken dan. Vinden je medeweggebruikers niet zo fijn namelijk...

Daarom staat er ook dat ik dan een chauffeur moet regelen. ;)

Reutel

Citaat van: Joep op vr 06 jun 2014 - 11:24
Zaterdag ook onweerskansen?

yep :)

En zondagochtend mogelijk restanten (buien) uit Frankrijk, volgens Karim. Vraag me af of hij er op doelt dat er zaterdagnacht mogelijk een MCS uit Frankrijk komt opzetten. Dat kan namelijk wel eens roet in het eten gooien.. Zal niet de eerste keer zijn dat de restanten van zo'n nachtelijk systeem de weerkaarten op zijn kop zetten..

arjanbruggink

Citaat van: Extremissimorum op vr 06 jun 2014 - 11:25
GFS 00 laat de extreme CAPE waardes in stand, gooit er zelfs nóg een schepje bovenop. Wel meer verplaatst naar het noordoosten. Hoop dat Noord-Holland ook wat krijgt :P Bovenste kaartje is GFS 18 van gisteren, onderste 00 van vandaag
Hmmmmm, Loaded Gun situatie....
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal