Onweerskansen maandag 26 mei

Topic gezien door 37392 bezoekers
Gestart door Johann, za 24 mei 2014 - 13:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LeMisérable

Nieuwe run GFS laat het onweer stoppen bij de grens. Alsof er een muur om NL heenzit.
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

frankyman

De regen of alleen het onweer?

Krijgen we geen grote problemen met zoveel neerslag trouwens?

LeMisérable

alleen het onweer.

en neerslag kan voor gezeur zorgen idd.
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

jornonweer

onweer stoppen bij de grens? leg uit?
Danger is real, fear is a choice.

LeMisérable

Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

NitroGenetics

volgens mij geeft gfs geen model af waar wel of geen onweer zal zijn?

vlerk

Wat een onzin lees ik hier soms, onweer stoppen bij de grens.. :-)
Ligt het aan mij of schuift alles wat noordelijker langs straks? Maw vooral het midden van het land waardoor het zuiden de dans ontspringt.

jandeventer

Je was me net voor vlerk.lijkt nu echt op ramkoers deventer te gaan.maar miss dat de wind nog gaat draaien ivm het hoog bij scandi..

LeMisérable

Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

NitroGenetics

Citaat van: vlerk op ma 26 mei 2014 - 12:55
Wat een onzin lees ik hier soms, onweer stoppen bij de grens.. :-)
Ligt het aan mij of schuift alles wat noordelijker langs straks? Maw vooral het midden van het land waardoor het zuiden de dans ontspringt.

heb het gevoel dat alles een klein beetje noordelijker gaat dan gfs, ec heeft voorspeld, en dat harmonie daarmee toch weer gelijk krijgt. vind harmonie de laaste dagen ook veel betere runs hebben dan de andere 2 major modellen.

maar goed denk zelf dat het echt now casten gaat worden, het midden en zuiden zal het niet ontlopen daar ben ik vrijwel zeker van de vraag echter meer zal zijn hoe noordelijk het zal komen, ik denk dat de grens tussen zwolle en alkmaar ligt voor vanavond en dat in de loop van de nacht alles langzaam maar zeker naar het noorden opschuit, tegen morgen nacht rond 5 uur ligt het front dan ongeveer in het noordelijke helft van nederland.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

LeMisérable

Citaat van: ron12 op ma 26 mei 2014 - 13:02
dat is een kaartje tot 12.oo uur utc  ;D

Fout! je kan ook nog een aantal uren/dagen toevoegen aan de kaart via het drop-down menu :P
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

NitroGenetics

Citaat van: LeMisérable op ma 26 mei 2014 - 13:03
Fout! je kan ook nog een aantal uren/dagen toevoegen aan de kaart via het drop-down menu :P

http://www.wetteronline.de/gewitterrisiko-karte/benelux

genoeg onweer verwacht gebaseerd op onstabiliteit en intensiteit :)

LeMisérable

Ik geloof zelf ook geen hol van die GFS run maar vond het wel opvallend :P
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Joep

Denk dat ECMF beter zit met de voorspelde neerslag.
Meer voor midden vanhet land van Oost naar west.

NitroGenetics

Citaat van: LeMisérable op ma 26 mei 2014 - 13:06
Ik geloof zelf ook geen hol van die GFS run maar vond het wel opvallend :P

hehe :p mwah ga er maar gewoon vanuit dat er onweer komt ergens in nederland, het kan natuurlijk wel zo zijn dat er bij jou lokaal geen onweer zal plaatsvinden :p

LeMisérable

Citaat van: NitroGenetics op ma 26 mei 2014 - 13:08
hehe :p mwah ga er maar gewoon vanuit dat er onweer komt ergens in nederland, het kan natuurlijk wel zo zijn dat er bij jou lokaal geen onweer zal plaatsvinden :p

Daar wijzen de meeste modellen wel op ja. :(
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Koen-IJM

Ondertussen al 23 gr hier aan de kust (was 21 voorspeld) Laat maar komen die buien vanmiddag  8)

Johann

Door de dagelijkse gang en door WLA (naderende thermische vore, grondlaag) zal de atmosfeer de komende uren van het zuidoosten verder de-stabiliseren.  Op de tong met de hoogste Theta-E's  (42-48°) en DP (14-16°) zullen de zwaarste buien gaan ontsaan (multicels) met lokale plensbuien, hagel en windstoten. Daarbij moet er rekening worden gehouden met wateroverlast tijdens de zwaarste buien

NitroGenetics


Powered by EzPortal