Onweerskansen maandag 26 mei

Topic gezien door 37371 bezoekers
Gestart door Johann, za 24 mei 2014 - 13:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: martijn op ma 26 mei 2014 - 19:00
blijft er vanavond vannacht nog steeds kans op onweer?

Het rommelt hier al weer. KNMI heeft de waarschuwingen momenteel uitstaan tot middernacht.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Ook in Arnhem kwam vanaf 14.30 uur onweer aanzetten met soms flinke dreunen.

MamaAs

De onweer activiteit gaat er uit zodra het richting Friesland trekt  :'(
Kunnen wij nog wat onweer verwachten?

ron12

Wat zit er nog boven Duitsland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

boxer


pietjelol

volgens mij krijgen we nog wel wat onweer. zit hier een vlieg in de kamer die behoorlijk irritant is

NitroGenetics

zoals harmonie al voorspeld had blijkt alles toch veel noordelijker gegaan te zijn, ik @ Hoogeveen geniet hier natuurlijk met volle teugen van :p

Weerfreak 1337

Citaat van: NitroGenetics op ma 26 mei 2014 - 19:55
zoals harmonie al voorspeld had blijkt alles toch veel noordelijker gegaan te zijn, ik @ Hoogeveen geniet hier natuurlijk met volle teugen van :p

Ja, geniet er maar van. Het was vandaag een ietwat frustrerend dagje voor de zuider- en westerlingen, tenminste, zo ervaar ik het vandaag... Have fun in ieder geval  :) ;)

Ik zat nog eens te kijken naar die buien in Brabant en Limburg, maar die komen niet hoger dan 5 kilometer..
Volgende keer beter. :)

Edit: Al moet ik er wel bij zeggen dat de lucht hier af en toe nog onstabiel oogt...

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Volgens mij komen die buien uit zuid Duitsland pas morgenmiddag hier aan, zo traag gaan die http://niederschlagsradar.de/h3.aspx?j=-3&srt=loopvorhersage  :P  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

LeMisérable

Citaat van: Weerfreak op ma 26 mei 2014 - 19:58
Ja, geniet er maar van. Het was vandaag een ietwat frustrerend dagje voor de zuider- en westerlingen, tenminste, zo ervaar ik het vandaag... Have fun in ieder geval  :) ;)

Ik zat nog eens te kijken naar die buien in Brabant en Limburg, maar die komen niet hoger dan 5 kilometer..
Volgende keer beter. :)

Ja als je ze in het oosten ziet ploffen en praktisch voor je deur ziet inkakken is dat jammer ja :P
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Weerfreak 1337

Citaat van: LeMisérable op ma 26 mei 2014 - 20:00
Ja als je ze in het oosten ziet ploffen en praktisch voor je deur ziet inkakken is dat jammer ja :P

Probleem is, bij die thermische laagjes, en andere venijnige kleine laagjes, dat deze in de meeste gevallen, net of een totaal andere koers volgen dan de modellen berekenen. Het is in ieder geval een bekend "probleem" dat de modellen vaak sterke moeite hebben om deze "jongens" te berekenen.
Dit veroorzaakt soms belachelijk andere situaties dan vrijwel ieder model voorschotelt. Uiteraard is dat niet te voorkomen, want zoals altijd gezegd: Het weer gaat altijd zijn eigen gang. :P

Sterker nog, gister werd de meeste buienactiviteit zelfs over Zuid-Nederland en Noord-België berekend in een aantal runs. Vandaag weten we het uiteindelijke resultaat.

Komende dagen in ieder geval nog regelmatig regen- en onweersbuien, al dan niet samen met een regengebied. Misschien dat die nog een aantal klappen opleveren.
Daarna is het wachten op de volgende warme periode!  :D

Verder mag ik niet klagen, heb al 9 onweersdagen, wat beduidend meer is dan vorig jaar! :o

Groeten, Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

NitroGenetics

Citaat van: Weerfreak op ma 26 mei 2014 - 20:05
Probleem is, bij die thermische laagjes...

Groeten, Weerfreak

Over warme periode gesproken ook al is het best ver weg maar eind volgende week is er een kleine kans op dat we de 30 graden zelfs halen ik zie al een aantal runs mooie waardes geven op de kaarten aldus GFS, (momenteel deze run weer niet) ook heb ik even naar andere kaarten gekeken wat betreft onstabiliteit en neerslag. alles duid erop tot dusver dat die kans er is, uiteindelijk zullen we het af moeten wachten zoals altijd :p

maar even toekijken wat de volgende run doet? :p


Ries

Nog geen drup gehad! Schuift allemaal weer mooi net onder ons door  :o

Arend

Citaat van: Weerfreak op ma 26 mei 2014 - 20:05
Probleem is, bij die thermische laagjes, en andere venijnige kleine laagjes, dat deze in de meeste gevallen, net of een totaal andere koers volgen dan de modellen berekenen. Het is in ieder geval een bekend "probleem" dat de modellen vaak sterke moeite hebben om deze "jongens" te berekenen.
Dit veroorzaakt soms belachelijk andere situaties dan vrijwel ieder model voorschotelt. Uiteraard is dat niet te voorkomen, want zoals altijd gezegd: Het weer gaat altijd zijn eigen gang. :P

Sterker nog, gister werd de meeste buienactiviteit zelfs over Zuid-Nederland en Noord-België berekend in een aantal runs. Vandaag weten we het uiteindelijke resultaat.

WRF (4 km, 03z) leek het gisteren beter in de smiezen te hebben. Maar zoals je aangeeft, het blijft een loterij dit soort situaties.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Rogierhgv

Met wat geluk komt er vanavond nog meer aan hier in Hoogeveen.
Al met al een leuk dagje, heerlijk weer vandaag en vanaf vijf uur al onweer en flinke buien :)

NitroGenetics

Citaat van: Rogierhgv op ma 26 mei 2014 - 20:21
Met wat geluk komt er vanavond nog meer aan hier in Hoogeveen.
Al met al een leuk dagje, heerlijk weer vandaag en vanaf vijf uur al onweer en flinke buien :)

idd ben al een tijdje aan het nowcasten, en zie me toch een pluk van duitsland aankomen wen hoogeveen staat op het menu van deze bui :)

basjuhterror

hmmz heb de cam gereed heb de eerste gemist bat leeg nu wel vol
dus laat maar komen  8) :P
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

Rogierhgv

Lightning cam hier ook gereed staan, heb er al 2 te pakken vandaag.  :D

NitroGenetics

hey ik en mijn vriendin hebben toen net wat raars gezien in de luchten en zagen behoorlijk wat rotatie in de wolken zitten, dus keek ik even op de radar blijkt er een beste hook echo in te zitten, kan iemand nader informatie geven over dat tijdstip en moment??

hier een foto van de hookecho net langs hoogeveen/over hoogeveen



ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal