Onweerskansen 20, 21 en 22 mei

Topic gezien door 106571 bezoekers
Gestart door Johann, za 17 mei 2014 - 23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

NitroGenetics

Gaat lekker interessant worden , hopenlijk komt dit uit dan heeft hoogeveen een mooi avondje tegemoet!



ron12

Onweer trekt de Belgische Ardennen in trekt richting Bastonge,laat Luxemburg echter rechts liggen. Terwijl eerst de koers die richting op was .Denk dat zuid Limburg goed zit ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Never Stop Exploring

Marsel

Citaat van: Johann op do 22 mei 2014 - 14:32
Karims visie

donderdag 22 mei 2014

++ ER IS EEN WAARSCHUWING VAN KRACHT  VOOR ONWEER VOOR 22/5 ++
**knip**

Bon, enge overeenkomsten  :o. Zie: http://www.meteo-service.nl/index.php/topic,4959.msg81171.html#msg81171

Overigens serieuze dreiging hier nu te Woensdrecht. Enkele sterke updrafts zojuist vlakbij geïnitieerd met net noord van mijn positie de eerste echo's, zonder dat het indrukwekkend genoemd mag worden. Het geheel overigens zeer duidelijk onder invloed van de sterke shear (zeer dynamische structuren nabij de basis).

Trog momenteel goed terug te vinden in de waarnemingen. Valt min of meer samen met de buien boven BE. Juist nabij en wellicht net voor de trog-as kunnen de komende uren enkele flinke (onweers)buien ontstaan.
Behoeft toch nog even de aandacht...
Trouwens, na passage van de trog tijdelijke windruiming en dus afname van de onweerskans.

Joep


Dennis

Zeeland nu te koud geworden lijkt het <16 graden - excuses onweer uit zeeland gemeld

Marsel

Citaat van: Joep op do 22 mei 2014 - 15:51
Eeste bliksem IN NL :)

http://www.buienradar.nl/bliksem-1-uur

Lijkt me een gevalletje valse 'echo' te zijn, ook de neerslag in die omgeving lijkt niet op buien te duiden.

PatrickM

Buien in ZW NL activeren, inclusief onweer.

Joep


hj32

Het gaat wel gebeuren dit keer! Zeeland nu sterk activerend...foto's van de lucht daar? :)

Marsel

Citaat van: Joep op do 22 mei 2014 - 15:51
Eeste bliksem IN NL :)

http://www.buienradar.nl/bliksem-1-uur

Ah, jij doelde op de ontladingen in Zeeland. Dacht de valse ontladingen in omgeving van Flevoland. Dan heb ik niks gezegd ;). Die in Zeeland zaten er weldegelijk inderdaad.

Joep

Flink onweerscomplex zeg daar in Oost Frankrijk en oost belgie


Dennis


Joep

Citaat van: Dennis op do 22 mei 2014 - 16:11
HET GAAT BEGINNEN  :D

Klopt prachtige lijnvorming zichtbaar in ZW :)

Marco_Goes

Dat was een pittig buitje zojuist. Lekkere roffel en veel regen  :P

Weerfreak 1337

Zware luchten nu richting het Zuidwesten, onweer is al gemeld in de buien en neemt in activiteit toe. Bovendien zie ik enige structuur in laagjesvorm, wat op een shelfcloud kan duiden! Hou je camera gereed mensen in het westen en zuidwesten!  :) ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep

Bui onder Limburg lijkt Duitsland in te trekken??

Westen behoorlijke bliksemactiviteits toename :)


chazzo

Mooi, als ie een stukje de Schelde eens over wil gaan, dan gaan we zo eens klaarzitten in Put.

hj32

Citaat van: Weerfreak op do 22 mei 2014 - 16:17
Zware luchten nu richting het Zuidwesten, onweer is al gemeld in de buien en neemt in activiteit toe. Bovendien zie ik enige structuur in laagjesvorm, wat op een shelfcloud kan duiden! Hou je camera gereed mensen in het westen en zuidwesten!  :) ;D

Graag foto's weerfreak! Let's go! :)

jornonweer

waar zouden de eerste buien moeten ontstaan? noord-frankrijk, zuid-belgie?
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal