Onweerskansen 20, 21 en 22 mei

Topic gezien door 106546 bezoekers
Gestart door Johann, za 17 mei 2014 - 23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joep


Weerfreak 1337

Hier aan de kust ook weer sterk oplopende temperaturen bij een aantrekkende oostnoordoostelijke wind.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

HEhe onweer nu frans/belgische grens overgestoken
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jeffrey83

Als ik het zo bekijk betwijfel ik of Middelburg er nog mee te maken krijgt, lijkt allemaal weer net iets oostelijker te trekken.

ron12

Er ontstaan nieuwe onweersbuien ten zuiden ervan
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Zie die rode lijn ionder Wallonië (diagonale lijn) die wel richting het binnenland trekt:

http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html :D

Oranje is matig, donker oranje en rood zijn respectievelijk hevig tot zeer hevig.

Bron: www.meteo.be

Hopelijk wordt die lijn een heel groot complex.

Energizer85

Is er iemand die een updateje kan geven, waar hoe wat enz? Voor mij is t namelijk zwaar nowcasten :-)


dondertje127

Zo te zien trekt die staart  erg langzaam. Als ik zie dat die staart er bijna 2 uur over doet om van Frankrijk vlak onder de grens om nu pas over de grens te komen bij Wallonië, (tussen 21.00 en 23.00 uur) dan krijg ik het idee dat er wateroverlast kan ontstaan en dat de buien lang blijven hangen, als ze er eenmaal zijn. En wellicht is dan ook nog de boel verder geactiveert?

Joep

Die buienlijn die ontstaat lijkt naar het NO te gaan?
Limburg misschien?

Johann

Citaat van: Energizer85 op wo 21 mei 2014 - 23:12
Is er iemand die een updateje kan geven, waar hoe wat enz? Voor mij is t namelijk zwaar nowcasten :-)

Ik verwacht niet al te veel meer. Mogelijk dat actieve buienlijn (onweer) over België (trog) nog even aan zuiden van Nederland kan aantippen. In de nacht trekt de neerslag boven het ZW en België dan in NW richting weg. Ook de activiteit op de trog gaat er vannacht grotendeels uit.

ron12

Citaat van: dondertje127 op wo 21 mei 2014 - 23:23
Zo te zien trekt die staart  erg langzaam. Als ik zie dat die staart er bijna 2 uur over doet om van Frankrijk vlak onder de grens om nu pas over de grens te komen bij Wallonië, (tussen 21.00 en 23.00 uur) dan krijg ik het idee dat er wateroverlast kan ontstaan en dat de buien lang blijven hangen, als ze er eenmaal zijn. En wellicht is dan ook nog de boel verder geactiveert?
hoogste aantal mm is 75 mm regen midden Frankrijk http://www.meteociel.fr/observations-meteo/rr.php
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jelte

Laatste NWC filmpje laat alles over noordzee trekken :http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html
Hier is de temp trouwens ook 2 graden hoger in twee uur. Raar!

Energizer85

Citaat van: Johann op wo 21 mei 2014 - 23:27
Ik verwacht niet al te veel meer. Mogelijk dat actieve buienlijn (onweer) over België (trog) nog even aan zuidwesten van Nederland kan aantippen. In de nacht trekt de neerslag boven het ZW en België dan in NW richting weg. Ook de activiteit op de trog gaat er vannacht grotendeels uit.

Dank! Had ook al een beetje dat gevoel... Het zag er hoopvol uit... Wie weet vannacht nog een kleine verassing... You never know :-)

Johann

Citaat van: Energizer85 op wo 21 mei 2014 - 23:31
Dank! Had ook al een beetje dat gevoel... Het zag er hoopvol uit... Wie weet vannacht nog een kleine verassing... You never know :-)

En anders morgen wel  ;)

Energizer85

Citaat van: Johann op wo 21 mei 2014 - 23:34
En anders morgen wel  ;)

Komt dat KF dan pas morgenavond definitief door?

ThaGhostNL

Morgen herkansing voor midden en west NL
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

PatrickM

Citaat van: Tha-Ghost op wo 21 mei 2014 - 23:38
Morgen herkansing voor midden en west NL

Driemaal scheepsrecht?

Eric

Johan, die lijn raakt Limburg toch? Waarom schrijf  je dat er niet te veel meer verwacht wordt?

Johann

Citaat van: Energizer85 op wo 21 mei 2014 - 23:37
Komt dat KF dan pas morgenavond definitief door?

Juist. Vannacht en morgen krijgen we met een soort patstelling te maken (uitdovende activiteit). Morgen dan in het overgrote deel van het land  nogmaals een thermische opleving (WLA vanuit oosten) met daardoor hogere progtemps!  In de loop van de middag -avond dan opkomend koufront. Al met al betere voorwaarden dan vandaag (shearing, CAPE etc)

Powered by EzPortal