Onweerskansen 20, 21 en 22 mei

Topic gezien door 106487 bezoekers
Gestart door Johann, za 17 mei 2014 - 23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hj32

Citaat van: Weerfreak op wo 21 mei 2014 - 17:11
Verrassingen zijn altijd mogelijk. Vooral als er zich een MCS vormt, welke juist opleeft in de nacht! Deze houd het dan makkelijk vol en zou zich kunnen uitbreiden aan de oostzijde!  ;) :)

Of niet! :P ;)

Weerfreak 1337

Citaat van: hj32 op wo 21 mei 2014 - 17:14
Of niet! :P ;)

Goed gezegd HJ, of niet! ;) Je weet het toch nooit met (on)weer. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Webcam Parijs http://www.earthcam.com/france/paris/  8) wolken trekken best snel  :P  En bijna bijna 2000 bliksems per half uur in Frankrijk, gaat lekker daar  :P  hij explodeerd nu :-X
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Ik zie t nog niet gebeuren, maar ik heb ook geen geduld hoor. Zal mij benieuwen vanavond, top of flop

Edit: tziet er mij nog niet actief genoeg uit.... Alleen aan de westzijde maar die gaar richting Noordzee...

lander20

Squall line in Fr. Begint uit zijn voegen te barsten!! Dynamiek neemt nog verder toe! Word zeer spannend voor de lijn ontstaan ook zware buien mogelijk supercels :)

Hoogtestromin is wel wat ZO zodat de buien wat afbuigen richting engeland maar de buien hebben ook de neiging om aan te groeien aan de warme kant (oostkant) word avond/nachtje nowcasten

jorentje1997

Citaat van: Energizer85 op wo 21 mei 2014 - 17:40
Ik zie t nog niet gebeuren, maar ik heb ook geen geduld hoor. Zal mij benieuwen vanavond, top of flop

Edit: tziet er mij nog niet actief genoeg uit.... Alleen aan de westzijde maar die gaar richting Noordzee...

Gebieden komen op dit moment samen midden Frankrijk en deze gaan zeker de Noordzee niet in.
Trouwens, het duurt zeker nog enkele uren vooraleer de onweersbuien de Benelux bereiken dus de activiteit is momenteel nog niet te bepalen.

Energizer85

Citaat van: jorentje1997 op wo 21 mei 2014 - 17:46
Gebieden komen op dit moment samen midden Frankrijk en deze gaan zeker de Noordzee niet in.
Trouwens, het duurt zeker nog enkele uren vooraleer de onweersbuien de Benelux bereiken dus de activiteit is momenteel nog niet te bepalen.

Geen geduld dus ;-)

ron12

Windstoten tot 150 kilometer per uur gemeld uit zuidoost Frankrijk http://www.meteociel.fr/observations-meteo/vent-rafales.php :o zuid oost kant van het onweer zit de meeste wind, Als je op de link klikt kun je de animatie zien,en dat het windveld naar het noorden beweegt.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Citaat van: lander20 op wo 21 mei 2014 - 17:44
Squall line in Fr. Begint uit zijn voegen te barsten!! Dynamiek neemt nog verder toe! Word zeer spannend voor de lijn ontstaan ook zware buien mogelijk supercels :)

Hoogtestromin is wel wat ZO zodat de buien wat afbuigen richting engeland maar de buien hebben ook de neiging om aan te groeien aan de warme kant (oostkant) word avond/nachtje nowcasten

Klopt, de buien trekken NNW-waarts, maar het geheel schuift (zeer) langzaam richting het noordoosten. :)
KNMI overigens nog steeds alles groen, die wachten nog wel even af denk ik.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Arend

Citaat van: Weerfreak op wo 21 mei 2014 - 17:08
Nieuwe Harmonie-neerslagkaarten  :)

Gelukkig reken ik hier vandaag nergens op, je kunt zomaar depressief worden van dat soort runs.  :D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

jandeventer

Ergens heb ik de moed ook opgegeven. Gisteren nog wel kunnen genieten van de achterkant van de cel die langs trok

dondertje127

Citaat van: lander20 op wo 21 mei 2014 - 17:44
Squall line in Fr. Begint uit zijn voegen te barsten!! Dynamiek neemt nog verder toe! Word zeer spannend voor de lijn ontstaan ook zware buien mogelijk supercels :)

Hoogtestromin is wel wat ZO zodat de buien wat afbuigen richting engeland maar de buien hebben ook de neiging om aan te groeien aan de warme kant (oostkant) word avond/nachtje nowcasten

Wat mij betreft een goed antwoord :P

Arend

Citaat van: jandeventer op wo 21 mei 2014 - 18:59
Ergens heb ik de moed ook opgegeven. Gisteren nog wel kunnen genieten van de achterkant van de cel die langs trok

Morgen ziet er voor "ons" wel goed uit. Niet wanhopen.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Nog steeds boven de 2000 bliksems per half uur daar in Frankrijk  ;) Bliksem aantal zakt nu rond 1680 per half uur.hoogste was  een uur geleden 2434 per half uur.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

LeMisérable

Zakie ontwikkeld wel heel oostelijk, stopt dit zo en trekt het zakie naar het westen of gaat iedereen het fout hebben en wordt het volle prijs voor het midden en zuiden?
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Ajacied133

Is er voor Apeldoorn nog kans op onweer?

ron12

Citaat van: LeMisérable op wo 21 mei 2014 - 19:13
Zakie ontwikkeld wel heel oostelijk, stopt dit zo en trekt het zakie naar het westen of gaat iedereen het fout hebben en wordt het volle prijs voor het midden en zuiden?
bliksem word wel minder :'(  en nog iets de bui lijkt in 4 stukken uit mekaar te vallen wat de bliksem betreft,er ontstaat nu nieuw onweer vlak bij belgische franse grens ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Het ziet er dus niet goed uit ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

TaL

Ik zie graag eens een update van Marsel, Ramon, Johann of jan. Natuurlijk zijn andere mensen ook welkom :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Energizer85

Citaat van: TaL op wo 21 mei 2014 - 19:30
Ik zie graag eens een update van Marsel, Ramon, Johann of jan. Natuurlijk zijn andere mensen ook welkom :)

Hha inderdaad... Vind t ook ijzig stil....

Powered by EzPortal