Onweerskansen 20, 21 en 22 mei

Topic gezien door 106433 bezoekers
Gestart door Johann, za 17 mei 2014 - 23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alfons

Nu lichte regen in Deventer en totaal geen 29 graden wat de verwachting was , het is amper 23 graden.

Energizer85

Idd, temperaturen blijven flink achter...

NitroGenetics

Citaat van: jens op wo 21 mei 2014 - 12:56
ik verwacht de hevigste buien in het midden van het land,gfs berekent alleen neerslag over het westen en midden,en aangezien het midden dichter bij de warme lucht ligt denk ik dat het daar het hevigst zal zijn

juist de warmere lucht is ook gelijk drogere lucht, waardoor er simpelweg weinig tot geen convectie plaats zal vinden of het more echt 30+ graden worden maar dat vermoed ik niet, ook missen we een goeie trigger in het midden/oosten/noordoosten.

de verwachting is tevens ook dat het westen zuidwesten de grootste kans heeft wat betreft onweer ;)

LeMisérable

Valt me op dat de treksnelheid vrij hoog ligt, bijv. veel hoger dan gisteren...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Mrkos

http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Tegenvaller/1987

Duidelijke taal... Maar wat betekend dat voor de onweerskansen? Zijn die nu ook flink afgenomen?

LeMisérable

Citaat van: Mrkos op wo 21 mei 2014 - 13:46
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Tegenvaller/1987

Duidelijke taal... Maar wat betekend dat voor de onweerskansen? Zijn die nu ook flink afgenomen?

Bewolking kan ook oplossen ;)

ps. nieuwe run van Harmonie op Buienradar is weer vrij slecht maar wel iets verbeterd, nu rond 02:00 een ogenschijnlijk sterk lijntje over het westen... maar toch enigzins zorgwekkend zo dichtbij de hele situatie...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Edwin

Beter komt dat later op de avond naar het Oosten, niet of ook het westen...:P
Never Stop Exploring

Dennis

Verwachting KNMI:

Omdat de modellen zo springerig zijn kan er geen goed gemotiveerde keuze gemaakt worden, alhoewel Harmonie vaak de convectieve structuren het beste weergeeft. Alhoewel het buiensignaal voor vanmiddag niet uitbundig is moeten we toch rekening houden met enkele goed georganiseerde buien, CAPE 500-1000 J/kg en 20-30 kn schering (0-3 km) en 30-50 kn (0-6 km), Multicell lijkt het meest voor de hand liggende. In de avond voor het koufront uit multicell en mogelijk squall line, eigenlijk alleen in Harmonie.Echter de buienontwikkeling wordt deels onderdrukt door de rechteruitgang van een jetstreak. Later in de avond op nadering van en op het koufront zien we de kans op clustering en/of oplijning flink toenemen, zoals gezegd Harmonie is hier het actiefst mee.

LeMisérable

Valt toch enigzins tegen: Harmonie voorspelt Noordzee werk, veel te veel bewolking en de rechteruitgang van de jetstreak. :(

maar ja we gaan het zien...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Weatherman

Hoe staat het er voor, voor vandaag. :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherman op wo 21 mei 2014 - 14:09
Hoe staat het er voor, voor vandaag. :D

Dat kan je allemaal lezen hier.  ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis

Let op  (midden/zuid Frankrijk)  mensen :) eerst de juiste bron vinden...... stap 1

Weatherman

Citaat van: Weerfreak op wo 21 mei 2014 - 14:12
Dat kan je allemaal lezen hier.  ;)
Ik ben heel slecht met begrijpend lezen, zeker de moeilijke teksten.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jur

De mannen van Meteo-service doen hun best om de situaties zo eenvoudig mogelijk uit te leggen, echter maken ze wel gebruik van vakjargon. Als je het weer in Jip en Janneke-taal wil lezen raad ik je de website van Piet Paulusma aan.

Jan van Ooijen

Noordoost Frankrijk hagel tot 6cm in de verwachting  :o

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hj32

Citaat van: Jur op wo 21 mei 2014 - 14:24
Als je het weer in Jip en Janneke-taal wil lezen raad ik je de website van Piet Paulusma aan.

Haha, Jur in de bocht :P
Bij MS wordt het toch redelijk simpel uitgelegd nog hoor...niet dat ik alles begrijp, maar toch...
Ik denk ook niet dat je alles moet willen begrijpen...doen leer je ook veel van ;)

Jan van Ooijen

Tornado parameter slaat in het zuidwesten uit naar 3

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: hj32 op wo 21 mei 2014 - 14:36
Haha, Jur in de bocht :P
Bij MS wordt het toch redelijk simpel uitgelegd nog hoor...niet dat ik alles begrijp, maar toch...
Ik denk ook niet dat je alles moet willen begrijpen...doen leer je ook veel van ;)
Ik heb dat al vaker gezegd, zal het nog maar eens doen. Jan weet er zelf ook vanaf.
Ik heb adhd, verstandelijke beperking en lager denkvermogen + autistische trekkingen.
Ik heb al veel geleerd maar begrijpend lezen is mijn zwakke punt.

Dus als iemand dan gewoon netjes iets uitlegt ben ik al geholpen ipv dingen te zeggen over jip en janneke.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jeffrey83

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 21 mei 2014 - 14:36
Tornado parameter slaat in het zuidwesten uit naar 3

Ho Ho!  Doe maar rustig! Ik wil een beetje onweer, geen tornado des doods ;)

Geen plaatjes meeposten in een reply!

vlerk

Er wordt onweer verwacht vanavond in Nederland Weatherman!

Powered by EzPortal