Onweerskansen 20, 21 en 22 mei

Topic gezien door 106451 bezoekers
Gestart door Johann, za 17 mei 2014 - 23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Maar onder tussen in zuid west Europa, er komt mooi weer leven in de brouwerij http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Zierikzee

Gewoon rustig nowcaste.

Gister was alles voor Zeeland voorspelt. Ik heb echter alleen 10min lichte regen gehad. De oosterschelde veroorzaakt vrijwel altijd inactiviteit. Oudere mensen spreken er ook over.

Anyway, auto staat klaar voor een eventuele chase.
Veel plezier iedereen vandaag:).
Onweersdagen 2014:4 dagen

hussel

Citaat van: ron12 op wo 21 mei 2014 - 09:23
Maar onder tussen in zuid west Europa, er komt mooi weer leven in de brouwerij http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl  ;)

heb jij aandelen in die site ofzo?

Jan van Ooijen

Citaat van: hussel op wo 21 mei 2014 - 09:50
heb jij aandelen in die site ofzo?

Haha vroeg het me ook af :D Zelf hebben we hier ook een detectie ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jeffrey83

Benieuwd wat er vandaag gebeurt, gisteren voor Zeeland ook vanalles voorspelt, 10 min. hagel, 2 flitsjes en 1,5 klap om 6 uur Savonds, verder 1 uur regen gehad rond 12 uur snachts, mocht geen naam hebben.

willempie

gisteravond en nacht mooie onweersbuien hier in zuid holland gehad. Ben benieuwd van het deze avond weer zover komt. Weet iemand hier al wat meer over?

hussel

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 21 mei 2014 - 10:05
Haha vroeg het me ook af :D Zelf hebben we hier ook een detectie ;)

in ieder bericht moet hij het ff melden.. viel mij ook al op :)

Dennis


wervelwindje

Beetje tegenstrijdige voorspellingen vandaag. Als ik de harmonie moet geloven gaat alles de zee over. Hopelijk krijgen wij vandaag hier wel wat,  want gisteren was bagger.  Beetje regen en bliksem.

TomvanHal



Het is in ieder geval mei.

LeMisérable

Dat was echt wel een gestoorde situatie. Denk niet dat we daar vanavond van uit kunnen gaan, maar ik laat me verassen :P
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Mrkos


lander20

We moeten toch opletten vanavond denk ik al baart de bewolking me wel zorgen eigenlijk,het duurt nog wel even voor de kansen toenemen. Het onweer is voor vanavond laat na 6 u

martijn

Citaat van: lander20 op wo 21 mei 2014 - 12:05
We moeten toch opletten vanavond denk ik al baart de bewolking me wel zorgen eigenlijk,het duurt nog wel even voor de kansen toenemen. Het onweer is voor vanavond laat na 6 u
Vanochtend lekker in de zon gezeten nu idd meer bewolking

RdeHeus

Zijn de buien actueel ook vroeger dan verwacht? Heeft dit nog effect op eventuele verwachtingen voor later vanmiddag of vannacht?

MamaAs

Gisteren de avondvierdaagse gelopen, lopen we midden in een weiland gaat het onweren  ::)
Daarna nog mooie buien over zien gaan, en vannacht ook nog een paar keer wakker geworden van de onweer.
2014 is tot nu toe een super onweer jaar voor ons, haha.
Vanavond weer lopen, en hoop dat het droog blijft.

Shadow112

Citaat van: RdeHeus op wo 21 mei 2014 - 12:32
Zijn de buien actueel ook vroeger dan verwacht? Heeft dit nog effect op eventuele verwachtingen voor later vanmiddag of vannacht?

Nee dat zijn restanten en stond ook in de modellen. Wat er nog komt ontwikkeld zich in de loop van de dag. Over een afwezigheid van vocht hoeven we ons in ieder geval niet druk te maken. ;)

jens

ik verwacht de hevigste buien in het midden van het land,gfs berekent alleen neerslag over het westen en midden,en aangezien het midden dichter bij de warme lucht ligt denk ik dat het daar het hevigst zal zijn
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

ron12

Aankomende avond en nacht zware onweersbuien verwacht ,met windstoten van 90 a 120 kilometer per uur, meeste voor het zuidwestelijke deel van het land. bron de telegraaf  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Channiej

Weet het allemaal niet hoor. Voor afgelopen nacht werd ook voor westen voorspeld. Hier in het zuidoosten hebben we toch echt tot 2x toe flinke onweersbuien gehad.
Denk dat het weer hetzelfde gaat verlopen.

Powered by EzPortal