Onweerskansen 20, 21 en 22 mei

Topic gezien door 106425 bezoekers
Gestart door Johann, za 17 mei 2014 - 23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jornonweer

wat een monster boven belgie! zelfs paarse echo's erin, hoor berichten van schade in namen, hagel tot 5cm en zeer zware windstoten, is helaas nog niet bevestigd..
Danger is real, fear is a choice.

Energizer85

Als ik kijk in de richting van het zuiden (richting den haag) zie ik een geweldige lichtshow! Iemand uit die omgeving hier??

4seasons


willempie

''Als ik kijk in de richting van het zuiden (richting den haag) zie ik een geweldige lichtshow! Iemand uit die omgeving hier??''

Jazeker, hier in den haag gaat het lekker te keer, kleine maar actieve bui

Energizer85

Dat ding in Belgie ziet er inderdaad verdacht uit... Mooie structuur

ron12

Citaat van: 4seasons op di 20 mei 2014 - 23:17
Ontladingen hier mooi te zien (Erasmusbrug Rotterdam):

http://www.webcamsinnederland.nl/webcam/?l=337




http://www.webcamsinnederland.nl/index.php?p=main
je moet  ook de bliksem radar aanzetten,je ziet een flits effe later klik  :) gaaf joh die bui zit bij Katwijk
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

Citaat van: Energizer85 op di 20 mei 2014 - 23:24
Dat ding in Belgie ziet er inderdaad verdacht uit... Mooie structuur

zielig van het kmi in belgie dat ze nog geen code oranje hebben uitgegeven, deze bui kan toch potentieel gevaarlijk zijn lijkt me.. belgisch limburg zelfs geen waarschuwing, terwijl de bui een schampschot gaat maken..
Danger is real, fear is a choice.

david_meyer25

Hier in gouda nog geen druppel regen of onweer gezien of gehoord.

chazzo

Citaat van: Marsel op di 20 mei 2014 - 22:49
Doffe dreunen in de verte vanuit die richting hier te Woensdrecht. Mooie structuur zo op de radar, in ieder geval verdacht. Al zal dat alleen maar kunnen bij een serieus goed gevormde coldpool. Ik vraag me ten zeerste af of dat nu wel mogelijk is....

Ik denk dat het klank en lichtspel meer voor morgen wordt. Maar Putte mag weer niet klagen :)

Energizer85

Citaat van: jornonweer op di 20 mei 2014 - 23:27


zielig van het kmi in belgie dat ze nog geen code oranje hebben uitgegeven, deze bui kan toch potentieel gevaarlijk zijn lijkt me.. belgisch limburg zelfs geen waarschuwing, terwijl de bui een schampschot gaat maken..

Volgens mij is t zeker een bow

Weerfreak 1337

Heerlijk onweer gehad! En mensen, kijk eens goed naar die grote bui in België, die buigt naar links af!  ;D 8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op di 20 mei 2014 - 23:29
Heerlijk onweer gehad! En mensen, kijk eens goed naar die grote bui in België, die buigt naar links af!  ;D 8)

Ik wilde al bijna zeggen...told you so  :P ::).

EDIT: overigens niet voor jou bedoeld. Meer in z'n algemeenheid.

Energizer85

Citaat van: Weerfreak op di 20 mei 2014 - 23:29
Heerlijk onweer gehad! En mensen, kijk eens goed naar die grote bui in België, die buigt naar links af!  ;D 8)

Laat je wel een beetje voor mij over :p

JorisK

Citaat van: Weerfreak op di 20 mei 2014 - 23:29
Heerlijk onweer gehad! En mensen, kijk eens goed naar die grote bui in België, die buigt naar links af!  ;D 8)
Als die dan maar ook weer een beetje aan de oostkant aangroeit, maakt me dat niks uit.  :P

Cdtj3

Citaat van: JorisK op di 20 mei 2014 - 23:36
Als die dan maar ook weer een beetje aan de oostkant aangroeit, maakt me dat niks uit.  :P

Lijkt het te doen maar geheel trekt langzaam linksaf.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

seetekst

Donkere wolken boven Katwijk met veel gerommel en heel veel flitsen. Blijft ook lang hangen! Net hier in Noordwijk 30 seconden fikse regen, verder droog! Heel aparte gewaarwording!

jones

Hier in het centrale deel van België net een mooie shelf gehad. Qua onweer niet zo spectaculair, wel enkele mooie cg's in de buurt! Nu is het vooral aan het regenen

MarkGoedhart

Met de smartphone, dus geen topkwaliteit. Heerlijk buitje!

chazzo

In dat geval... ik wacht nog even. Of zal ik vast de zandzakken voor de overkant bestellen :)

dondertje127

Ik zie zeker al 3 cellen. Eentje boven de Betuwe, en 2 in het Zuiden. Wel gek dat buienradar dat niet aangeeft. Ik kon van de Betuwe 1 keer de ddonder horen, in het zuiden hoor je nu ver en diep gedreun, maar mooi zachtjes, zo mysterieus als de nacht is :)

Powered by EzPortal