Onweerskansen 20, 21 en 22 mei

Topic gezien door 106383 bezoekers
Gestart door Johann, za 17 mei 2014 - 23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jornonweer

en ja hoor! onweer in het zuidoosten en centrum van nl :)
Danger is real, fear is a choice.

ron12

Ten westen van Arnhem en bij Tiel onweer,op de bliksem radar  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Citaat van: ron12 op di 20 mei 2014 - 17:27
Ten westen van Arnhem en bij Tiel onweer,op de bliksem radar  ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vlerk

Onder Eindhoven begint wat te borrelen, heerlijk casten vanaf mijn balkon met een biertje, goede afsluiter van een broeierige kantoordag.

TaL

Citaat van: Jan van Ooijen op di 20 mei 2014 - 17:03
Nieuwe run van Harmonie is werkelijk om te smullen!


Ik moet wel zeggen dat Harmonie de buien van nu (zo vroeg) niet zag aankomen, maar ziet er heerlijk uit :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Serge

We hebben hier al regen,..... Nu nog donder en geweld
Waar is mijn cape

jornonweer

nieuwe gfs veeeel positiever voor zowel belgie als nederland qua neerslag!  ;)
Danger is real, fear is a choice.

Impreza

Oost-Souburg (Zeeland) meldt onweer!

ron12

Citaat van: ron12 op di 20 mei 2014 - 09:39
De aller nieuwste bliksem radar met geluid al gezien trouwens ,die is echt gaaf, kun je de onweersbuien nog beter volgen waar ook ter wereld http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl bij elke bliksem hoor je een klikje,net een type machine  8)
Aardige bui tussen Nijmegen en Den Bosch zie link,Hier nog geen onweer gehoord :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Ik dacht een keer gedonder te horen even geleden, maar weet het niet zeker (ook veel verkeer :-\). Kan wel de rand zien van de lange lijn met onweersbuien richting de Overbetuwe.

Serge

Waar is mijn cape

ron12

Code rood http://alarm.noodweercentrale.nl/ en ook voor sommige delen van Frankrijk,klik op Europa kaartje. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

LeMisérable

Is mijn buienradar naar de gatver of storten die buien in NL gigantisch in nu?
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

ron12

Al veel neerslag gevallen in Brabant
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Even tussen het gedonder door een blik op morgen/donderdag.
Harmonie komt deze run met zware buien!

Deze kaart is dus voor woensdagavond/donderdag nacht en niet voor vanavond!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Energizer85

Citaat van: LeMisérable op di 20 mei 2014 - 18:36
Is mijn buienradar naar de gatver of storten die buien in NL gigantisch in nu?

Nee, het klopt wel. Voor de flinkere exemplaren, moeten we volgens mij vanaf nu gaan wachten tot eind van de avond begin van de nacht (hopelijk zit er dan nog fut in)

LeMisérable

Citaat van: Energizer85 op di 20 mei 2014 - 18:56
Nee, het klopt wel. Voor de flinkere exemplaren, moeten we volgens mij vanaf nu gaan wachten tot eind van de avond begin van de nacht (hopelijk zit er dan nog fut in)

Vroeg ik me ook al af. Hoe blijven die buien vanavond eigenlijk intact? Het is geen MCS dus wordt niet gevoed door de nacht... Hoe dan wel?
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Peter

Boven Eemnes begint het nu te onweren.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Energizer85

Citaat van: LeMisérable op di 20 mei 2014 - 18:57
Vroeg ik me ook al af. Hoe blijven die buien vanavond eigenlijk intact? Het is geen MCS dus wordt niet gevoed door de nacht... Hoe dan wel?

Inderdaad.. Goeie vraag. Ik denk dat het aan de schering of andere triggering ligt. Misschien kan een kenner ons helpen :-), in iedergeval zien de modellen een actieve buienlijn vanaf het einde van de avond/begin van de nacht ons land binnen komen. (Welke overigens al flink aan het onstaan is in de buurt van Parijs)

jornonweer

Citaat van: Energizer85 op di 20 mei 2014 - 19:04
Inderdaad.. Goeie vraag. Ik denk dat het aan de schering of andere triggering ligt. Misschien kan een kenner ons helpen :-), in iedergeval zien de modellen een actieve buienlijn vanaf het einde van de avond/begin van de nacht ons land binnen komen. (Welke overigens al flink aan het onstaan is in de buurt van Parijs)
inderdaad. rightmover daar, misschien toch nog onweer voor oost belgie/nl? :)
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal