Onweerskansen 20, 21 en 22 mei

Topic gezien door 105981 bezoekers
Gestart door Johann, za 17 mei 2014 - 23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjanbruggink

Citaat van: Weatherman op di 20 mei 2014 - 15:02
Wij moeten dus kijken naar morgen en donderdag  ;)
Denk dat jij ook wel naar vandaag mag kijken
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weatherman

Citaat van: arjanbruggink op di 20 mei 2014 - 15:23
Denk dat jij ook wel naar vandaag mag kijken
Aha, oke meevaller dus. na wat gelezen te hebben had ik vandaag eigenlijk niet mee gerekend.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

arjanbruggink

Citaat van: Weatherman op di 20 mei 2014 - 15:28
Aha, oke meevaller dus. na wat gelezen te hebben had ik vandaag eigenlijk niet mee gerekend.
Dan heb je je niet goed ingelezen. Maar dat terzijde.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

ron12

Eerste wolken verschijnen  in Nijmegen bij 26.9 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Eerste buitjes met onweer zuidwest België

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Citaat van: ron12 op di 20 mei 2014 - 09:39
De aller nieuwste bliksem radar met geluid al gezien trouwens ,die is echt gaaf, kun je de onweersbuien nog beter volgen waar ook ter wereld http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl bij elke bliksem hoor je een klikje,net een type machine  8)
ook bij Oostende activiteit  ;) zie link hier boven, trouwens mooie wolken boven Eindhoven http://onsneteindhoven.nl/live
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Als Harmonie klopt dan krijgt Vlieland ook nog wel het één en ander te verwerken

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fluffje

De eerste flinke regendruppels vallen hier al!
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Marsel

Citaat van: Ramon Oost op ma 19 mei 2014 - 18:47
Marsel heeft momenteel weinig tijd. Ik zal proberen in de loop van de avond een update online te zetten m.b.t. morgen (dinsdag).

Klopt, van mijn kant uit de komende tijd even verminderde input ivm andere zaken waardoor het actuele (on)weer even naar de achtergrond verdwijnt.
Vanaf halverwege juni zal ik weer updates gaan schrijven. Tot die tijd zullen de andere mannen het hier invullen, en zal ik vooral in 'mee lees modus staan'.

De komende uren even de zwakke conv. lijn over C- en E-NL in de gaten houden. Daar zijn ook een paar lokale (onweers)buien mogelijk.

Overigens, op dit moment toch een paar zeer kleine maar erg felle neerslagkernen daar in het westen van BE. Trekt de Noordzee op.
Later vanavond ook verder oostelijk enkele (meest elevated) van zuid naar noord trekkende onweershaarden mogelijk aan de warme kant van het polaire front waarbij het WSW vooralsnog de gunstigste papieren hebben.

Jelte

Citaat van: Jan van Ooijen op di 20 mei 2014 - 16:42
Als Harmonie klopt dan krijgt Vlieland ook nog wel het één en ander te verwerken


Als dat zo is krijgen jullie live verslag vanaf terschelling!

Jan van Ooijen

Nieuwe run van Harmonie is werkelijk om te smullen!









Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PatrickM

De eerste buien gaan bijna de grens over en in het binnenland lijken er ook enkele buien tot ontwikkeling te komen.

Edit : Dat ziet er heerlijk uit Jan!

SniperEye

Nice, dan zouden wij hier in Weert net nog een slag van de staart meekrijgen :) Nowcasten dus :)

Eric

Iemand die iets kan zeggen over de buien icm Zuid-Limburg? :o

boxer

Als ik de laatste kaartjes van Jan zo zie, moet ik wakker blijven tot een uur of 2 vannacht LOL

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jornonweer

wallcloud in belgie, regio waregem.. lees dit op facebook, iemand bevestigen?
Danger is real, fear is a choice.

Sven

Citaat van: Weatherman op di 20 mei 2014 - 17:12
Nachtwerk dus, jammer

Je bent altijd maar negatief, wat is er nou weer negatief aan nachtwerk???
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

jornonweer

Citaat van: Sven op di 20 mei 2014 - 17:18
Je bent altijd maar negatief, wat is er nou weer negatief aan nachtwerk???

mogen al blij zijn als het oosten al onweer krijgt vandaag vind ik!
Danger is real, fear is a choice.

vlerk

Eindhoven net een kleine bui, flink nat geworden op de fiets, bui liet een heerlijke geur achter. ZOMER!!!

Powered by EzPortal