Onweerskansen 20, 21 en 22 mei

Topic gezien door 105819 bezoekers
Gestart door Johann, za 17 mei 2014 - 23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike25

Citaat van: arjanbruggink op do 22 mei 2014 - 19:12
Blijven Nederlanders he..... Klaag, klaag, klaag.....  ;D :D ;)

Ach we hebben allemaal heerlijk kunnen genieten toch met alle (voor) pret ;) 8)

arjanbruggink

Citaat van: Mike25 op do 22 mei 2014 - 19:19
Ach we hebben allemaal heerlijk kunnen genieten toch met alle pret ;) 8)
Hier persoonlijk alleen de voorpret......
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Remy

Onweertje is bijna hier :D Ziet er al goed donker uit aan de horizon. En http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl gaat tekeer alsof het een geigerteller is :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

dondertje127

De voorpret die gisteren en vandaag voor niets waren. De 20e en 21e met name heb ik wel even genoten.

Remy

Donderstorm passeerde hier perfect als aangegeven via http://www.lightningmaps.org Ben al aan het mailen om hier iig twee stations op te tuigen.Gewoon omdat het werkt en omdat het een voorbeeld is voor alles tot een optische mega telescoop aan toe! Dit is het principe van LOFAR maar dan gewoon een stuk goedkoper omdat "we" het voor de lol doen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weerfreak 1337

De dikke klappers komen nog wel dit seizoen  ;) Het seizoen is pas net begonnen en we hebben al aardig wat onweersdagen gehad!
Misschien niet voor iedereen, maar daar kun je helaas niks anders aan doen.
Het is nu al een beter jaar tot nu toe, dan dat de vorige jaren tot deze datum waren! (eind mei)

We moeten ook zo maar denken: Nederland heeft gemiddeld 25 tot 30 onweersdagen per jaar, iets wat heel veel gebieden in Europa helemaal niet hebben! ;) Ookal lijkt het soms niet zo, omdat het dieper landinwaarts op het continent nou eenmaal vaker zwaar onweert dan hier, maar qua onweersdagen juist minder. :)
Ik hoop dat ik hier de rust bij mensen met de terechte frustratie wat kan terugdringen :P

Op naar de volgende warme periode en hopelijk een paar goede klappers!  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Shadow112

Net boven Frankfurt gaat het helemaal los!  :o

Ramon Oost

In Vianen was het in de nacht van 20 op 21 mei goed raak! De buienlijn met bow echo trok recht over me heen wat een fraaie lichtshow opleverde met felle CC's. Ook de knetterende donders mochten er wezen! De video vinden jullie in mijn topic (link hieronder).

http://www.meteo-service.nl/index.php/topic,4979.0.html

Reutel

Griezelige luchten boven Tilburg, en ontstaat recht boven mijn hoofd iets moois... Even in de gaten houden!

boxer

Niet alleen boven Tilburg Reutel. Hier iin Breukelen (ut) verbaas ik me al een 1,5 uur over de diverse soms creepy luchten
die overtrekken

Weatherman

Citaat van: Reutel op do 22 mei 2014 - 21:41
Griezelige luchten boven Tilburg, en ontstaat recht boven mijn hoofd iets moois... Even in de gaten houden!
heb ik ook gezien, kwam niks uit.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

PatrickM

Wel een onweersbui ten westen van Roosendaal.

Weerfreak 1337

Plotseling vorming van een (flinke) onweersbui inderdaad! Misschien nog een kleine verrassing?

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

NitroGenetics

even tussendoor in hoogeveen een geweldig zonsondergang gehad! :)


P.S hoe verklein ik het?

riddler

Prachtige luchten inderdaad, en toch plotseling nog opkomende buien zuidelijk. Inversie inmiddels weg ?

Flitz


PatrickM


Reutel

Citaat van: Weatherman op do 22 mei 2014 - 21:45
heb ik ook gezien, kwam niks uit.

Iets verder op wel, check de radar, er ontstaan mooie pitten!

lander20

de komende dagen nog meer onweerskansen :)

Flitz

In waterstad Dordrecht kwam van alles voorbij maar er vielen maar een paar druppels zo rond 16 u.

Powered by EzPortal