Onweerskansen 9 mei 2014

Topic gezien door 21732 bezoekers
Gestart door Johann, do 08 mei 2014 - 18:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: Marsel op vr 09 mei 2014 - 10:52
Mwa, dat valt in mijn optiek wel mee.
In beide gevallen is de onstabiliteit en dus ook de onweerskans over het midden en noorden van NL het grootst, dat is ook aangegeven. E
Ik dacht dat zoiets ook wel een waarschuwing waardig was, vandaar dat ik het als tegenstrijdig zie.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

david_meyer25

Hier in Gouda waait het wel aardig hard al.

Marsel

Citaat van: Weatherman op vr 09 mei 2014 - 11:19
Ik dacht dat zoiets ook wel een waarschuwing waardig was, vandaar dat ik het als tegenstrijdig zie.

Ja inderdaad, I get your point.  :)
Zal me niets verbazen als er later vandaag nog eens een paar provincies bij komen richting het zuiden. Immers, oa Hirlam en GFS laten op de late middag/vroege avond ook verder zuidelijk een paar intense buien ontstaan direct onder de hoogtetrog.
We wachten het rustig af.

Shadow112

@ Marsel.

Ik geloof dat er ook een en ander van de grond moet komen? Weet je de convectieve temp? Ik kan dat namelijk niet vinden.  ::)

Marsel

Citaat van: Shadow112 op vr 09 mei 2014 - 11:41
@ Marsel.

Ik geloof dat er ook een en ander van de grond moet komen? Weet je de convectieve temp? Ik kan dat namelijk niet vinden.  ::)

Die is al bereikt, grenslaag volledig onstabiel momenteel. Duidelijk zichtbaar ook aan het wolkenbeeld met veel Cu/Sc en een paar Cb's verspreid over het land. Afgelopen nacht door de vele bewolking en wind ook nauwelijks gestabiliseerd, zie onderstaande temp.
Opbouw is inmiddels wel veranderd natuurlijk.


Shadow112

Dank je, dan houden we de radars maar goed in de gaten vanaf nu. Al verwacht ik persoonlijk niet heel veel spannends voor het n-o helaas. Jan zal zijn magneet wel weer aanzetten vanmiddag :D

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

basjuhterror

wolken racen als race autos over mij heen hier in hoogeveen
zal mn cam maar vast opladen voor vanaaf als ik die kaart mag geloven hehe
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

Jan van Ooijen

Beste bui ten noorden van Rotterdam en enkele ontladingen in Brabant

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 09 mei 2014 - 13:48
Beste bui ten noorden van Rotterdam en enkele ontladingen in Brabant

svp geen plaatjes meequoten
Tilburg weer precies niks  :(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

LeMisérable

Vaag flitsje en flinke klap hier! Toch nog wat...  :o
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

arjanbruggink

Citaat van: Weatherman op vr 09 mei 2014 - 13:49
Tilburg weer precies niks  :(
Weatherman, please..... Heb gewoon eens geduld.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

david_meyer25

Volgens Noodweercentrale code oranje voor heel Nederland

http://alarm.noodweercentrale.nl/

Jan van Ooijen

Bui bij Rotterdam neemt in activiteit toe wat betreft onweer

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Serieus zwaar weer zojuist hier in het NE van Rotterdam.
Enkele daverende klappen met felle CG's vergezeld van zware regen-/hagelval en enorme uithalen van de wind. Zicht tijdens hoogtepunt maximaal enkele honderden meters...
Zwaartepunt inmiddels gepasseerd en het rommelt nog wat na. Heerlijke bui!

ron12

Je ziet hier die bui die bij Eindhoven hangt op de webcam.http://onsneteindhoven.nl/live bovenste webcam.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Citaat van: Marsel op vr 09 mei 2014 - 11:24
Ja inderdaad, I get your point.  :)
Zal me niets verbazen als er later vandaag nog eens een paar provincies bij komen richting het zuiden. Immers, oa Hirlam en GFS laten op de late middag/vroege avond ook verder zuidelijk een paar intense buien ontstaan direct onder de hoogtetrog.
We wachten het rustig af.

Beetje in lijn der verwachting....code geel voor heel NL momenteel door KNMI afgegeven.

zorba

Mag hier (Nieuwegein) ook weer een dag bijschrijven, heerlijke donders
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

ron12

noodweer bij utrecht zo te zien http://www.vid.nl/Camera/stream//cam_107 zo juist onweer gehoord in Nijmegen uit deze  bui http://nijmegenstadsbrug.nl/webcam.html nu heerlijk genieten van het onweer wat over gaat trekken :)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal