Rara wat is dit?

Topic gezien door 2727 bezoekers
Gestart door Sven, di 06 mei 2014 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sven

Ik heb vanavond iets vastgelegd wat ik nog nooit ervoor heb. Het lijken twee lagen welke elkaar afsnijden, maar heb geen flauw idee wat het is. Later vormde zich hieruit nog wel een lijn met mooie mammatus. Maar ik hoop dat iemand het wellicht weet.

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Oxize

Lijkt op een morning glory achtig iets, of 2 luchtlagen die elkaar vooruit drukken voor de bui uit. Wel apart.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

wervelwindje

Wel ontzettend mooie foto

Weerfreak 1337

Dat zag ik hier ook hangen, leek zich helemaal uit te strekken tot aan de kust vanaf Spijkenisse. Met inderdaad daarbij ook mammatus!
Je foto is trouwens behoorlijk mooi  8) Waren mooie luchten! :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

stratocumulus

Lijkt op een soort rolwolk  :o ???

ChrisMir

Ik vermoed dat de bovenste 'laag', met de lijnen van linksboven naar rechtsonder, regen is wat je ziet.

Rechtsonder zie je een regenboog en als je de boog verder doortrekt vormt die precies de onderkant van de bovenste laag. Wat je vaker ziet bij regenbogen is dat de regen aan beide kanten van de boog heel verschillend reflecteert. Op deze foto lijkt het of onder de boog de regen haast niet reflecteert, waardoor de wolken echter achter zichtbaar worden.

Het is sowieso een erg mooie foto.

Johann

Citaat van: Oxize op di 06 mei 2014 - 23:16
Lijkt op een morning glory achtig iets, of 2 luchtlagen die elkaar vooruit drukken voor de bui uit. Wel apart.

"morning-glory" in optima forma :-)

Powered by EzPortal