Weerfreak's Fototopic

Topic gezien door 11299 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, di 08 apr 2014 - 20:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Vanaf nu ga ik hier al mijn foto's posten.
Lijkt me handiger dan al die losse topics. :)

Hier een eerste bak foto's van de shelfclouds en onstabiele wolkenluchten van gisteren.  8)
Enjoy. :)

Edit: de foto's zijn genomen aan Slag Schelppad te Monster (strand en duingebied).
















































Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Sven

Schitterende platen weerfreak  8)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

JorisK


Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marcel

Heerlijke platen, was echt weer genieten gisteren!
Snel voor herhaling vatbaar  ;D
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Ramon Oost


arjanbruggink

Hele mooie platen kerel!!
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weerfreak 1337

Bedankt allemaal! :)

Idd Marcel, mag snel weer komen :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Oxize

Jullie hebben maar weer geluk gehad. Overal mooie platen, waaronder deze. Bij ons zoals gewoonlijk weer niks.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Weerfreak 1337

Even wat uit het archief gehaald. :)
Er zitten wat verschillen in grootte in, ik heb mogelijk iets verkeerd gedaan met het verkleinen van de foto's (per ongeluk andere instellingen gebruikt etc.). Ik hoop dat jullie hier geen hinder van ondervinden.

De foto's zijn van de wolkenluchten van 3 november 2013.
Onstabiele polaire lucht in samenhang met wolkenluchten die typerend zijn voor uitgestorven bui(tjes)en.










































Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Oxize

Die 1 na laatste met die zonnestralen is wel lekker. Je kan die stralen naar voren halen als je exposure wat verlaagt met grijsfilter in fotosoep of lightroom.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Weerfreak 1337

Na heerlijk onweer gehad te hebben, kon ik deze regenboog waarnemen. Er is zelfs een dubbele te zien, alleen deze is vaag op de foto.  :)

Heerlijk dagje vandaag :D


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weerfreak 1337

Vandaag een stapelwolk gezien met wat lichte pileus op bovenop de "bloemkool". :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weerfreak 1337

Er dreef zojuist een arcus over. Deze lag voor een uitgestorven onweersbui die recent in Zeeland actief was.
De temperatuur lag eerst rond de 21 graden, waarna er plotseling wat windvlagen kwamen opzetten, waardoor het binnen 5 minuten maarliefst 3 graden was afgekoeld.
Deze foto's zijn genomen in Monster, Zuid-Holland (Het Westland) :)

Ik hoor graag wat jullie er van vinden. De laatste foto's heb ik expres iets genomen met een kortere sluitertijd, om het net even wat donkerder te laten lijken. :D













Groeten, Weerfreak  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

arjanbruggink

Dat is weer een hele mooie aanvulling Tim!!
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Tyshane

Mooi hoor, lekker grauw ook zo! Sowieso leuk om weer even door dit topic te neuzen. Als wolkenfreak word ik daar wel blij van.  ;D

Weerfreak 1337

Bedankt voor de leuke reacties!  :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weerfreak 1337

Hier mijn (bliksem)foto's van de afgelopen dagen!

Soms zijn de foto's wat bewogen, helaas, maar hopelijk stoort dat niet teveel! :) (Ik mis nog een statief)

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Oxize

Mooie crawlers te pakken WF. Die van mij ook gezien?
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Weerfreak 1337

Thnx Oxize :D Ff kijken naar je topic :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal