Lente discussietopic 2014

Topic gezien door 109156 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 17 feb 2014 - 10:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: lander20 op vr 23 mei 2014 - 19:29
johan/marsel hoe zien julie de onweerskansen voor maandag? gfs komt met flink convectief neerslag signaal!
srh 100-150 max
licht/matige cape
theta e 46
Ben ik ook wel benieuwd naar, staat maandag en dinsdag 80% neerslag op het programma.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Johann

Citaat van: lander20 op vr 23 mei 2014 - 19:29
johan/marsel hoe zien julie de onweerskansen voor maandag? gfs komt met flink convectief neerslag signaal!
srh 100-150 max
licht/matige cape
theta e 46

Zal zo even kort wat daarover schrijven in Topic onweerskansen 2014
ps Toch gelijk maar even nieuw Topic "onweerskansen maandag 26 mei" aangemaakt.

Weerfreak 1337

We betreden komende periode een mildere fase. Op de (extreem) lange termijn is weer wat hoop naar warmer weer, gezien het aantal leden boven de 20 graden. Het gemiddelde stijgt dan ook iets. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Whow Amerikaans weermodel laat 32 graden zien in één van hun berekeningen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Ook de pluim (Europees Weermodel ECMWF), vertoont een stijgende trend op de (extreem) Lange Termijn. :)

Een hoop leden gaan richting 20 tot 25 graden. Een paar gaan zelfs boven de 25 graden, en natuurlijk ook een aantal die voor een koel weertype gaan.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 26 mei 2014 - 08:29
Whow Amerikaans weermodel laat 32 graden zien in één van hun berekeningen

Plaatjes niet quoten AUB!


Kan goed kloppen tegen die tijd, oranje koorts zeker :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Wat is er mis met de telegraaf link ??? het gaat over het weer van vandaag. ??? vaag hier soms zeg
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Beste Weatherman,

Nieuws wordt gepost in het forumboard "Nieuwsberichten". Daar kan je nieuwsberichten vinden.
Het nieuws word gepost door de daarvoor aangewezen mensen.

Dit is dus ook meer een melding in het algemeen aan mensen die het nog niet weten:
Nieuws kunnen jullie vinden in het eerder genoemde forumboard. :) Daar komt vaak het meeste nieuws over het (actuele) weer vanzelf beschikbaar! :)

Groeten, Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weerfreak 1337

Zo, even leven in de brouwerij gooien hier!

De 12z run van het ECMWF komt met (flinke) warmte op de lange termijn!  8)
Ik ben zeer benieuwd hoe de pluim het vanavond ondersteund. We zagen de afgelopen dagen natuurlijk al een redelijk stijgende trend, met best een aantal leden die voor warmte gingen. :)

Hieronder de kaart.

ECMWF 12z -- Temperatuur op 850hPa (+- 1,5km)




Edit:
Hieronder de pluim van 23:00.

De oper staat er niet alleen voor, maar wordt ook niet zeer overtuigend gesteund, heeft uiteraard te maken met de termijn waarop het berekend wordt. Weinig conclusies uit te trekken dus. In ieder geval een (licht) stijgende trend. :)



Groetjes, Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

En 6 juni ? dan ben ik jarig, hoe is dan het weer.
Vorig jaar was het 30 graden met mijn verjaardag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Sven

Citaat van: Weatherman op do 29 mei 2014 - 08:45
En 6 juni ? dan ben ik jarig, hoe is dan het weer.
Vorig jaar was het 30 graden met mijn verjaardag.

:-X je kan ook eens leren lezen, dit is nu al de zoveelste keer dat je antwoord al duidelijk vermeld staat!

CiteerDe oper staat er niet alleen voor, maar wordt ook niet zeer overtuigend gesteund, heeft uiteraard te maken met de termijn waarop het berekend wordt. Weinig conclusies uit te trekken dus. In ieder geval een (licht) stijgende trend. :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherman

Citaat van: Sven op do 29 mei 2014 - 09:11
:-X je kan ook eens leren lezen, dit is nu al de zoveelste keer dat je antwoord al duidelijk vermeld staat!
Uhm laat maar weer.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Sven

Citaat van: Weatherman op do 29 mei 2014 - 09:14
Uhm die kaart geeft 7 juni aan hoor dus ja.

En jouw verjaardag is een dag ervoor, kortom dezelfde tekst als erboven geldt ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherman

Citaat van: Sven op do 29 mei 2014 - 09:18
En jouw verjaardag is een dag ervoor, kortom dezelfde tekst als erboven geldt ;)
Oke dankje, dat had ik er niet uit begrepen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Sven

Citaat van: Weatherman op do 29 mei 2014 - 09:22
Oke dankje, dat had ik er niet uit begrepen.

Geen probleem, zoals reeds beschreven is er nog niets over te zeggen, maar zodra we de datum naderen zal er meer bekend zijn, en dan zal een poging om een goede verwachting te geven ook meer accuraat zijn :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherman

Citaat van: Sven op do 29 mei 2014 - 09:24
Geen probleem, zoals reeds beschreven is er nog niets over te zeggen, maar zodra we de datum naderen zal er meer bekend zijn, en dan zal een poging om een goede verwachting te geven ook meer accuraat zijn :)
Thx, vorig jaar was 6 juni op donderdag en moest ik werken en was het dik 30 graden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Tyshane

Citaat van: Weerfreak op wo 28 mei 2014 - 22:03
Zo, even leven in de brouwerij gooien hier!

De 12z run van het ECMWF komt met (flinke) warmte op de lange termijn!  8)
Ik ben zeer benieuwd hoe de pluim het vanavond ondersteund. We zagen de afgelopen dagen natuurlijk al een redelijk stijgende trend, met best een aantal leden die voor warmte gingen. :)

De oper staat er niet alleen voor, maar wordt ook niet zeer overtuigend gesteund, heeft uiteraard te maken met de termijn waarop het berekend wordt. Weinig conclusies uit te trekken dus. In ieder geval een (licht) stijgende trend. :)

Misschien niet overtuigend, maar voor mij overtuigend genoeg voor positieve gevoelens.  :D Vandaag al een omslagdag vanwege hogedruk in de buurt met komende twee dagen prachtig rustig voorjaarsweer, het zou mooi zijn als dat gestaag zou voortzetten. Toch denk ik dat het niet zonder slag of stoot zal gaan. We zullen zien, die twee, drie dagen herfst is wel weer genoeg geweest. Summer is coming!  8)

arjanbruggink

Eindelijk is het droog hier. Hier in Smilde is ruim 70 mm gevallen. Dinsdag 45 mm, Woensdag was een redelijke drogere dag met 6mm en gisteren is met de nattigheid weer 20mm erbij gekomen. Het hogedrukgebied boven Scandinavië doet goed z'n werk en drukt de vore mooi verder naar het zuiden. Op naar het warmere en zonnige weer.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Tyshane

Citaat van: arjanbruggink op do 29 mei 2014 - 10:44
Eindelijk is het droog hier. Hier in Smilde is ruim 70 mm gevallen. Dinsdag 45 mm, Woensdag was een redelijke drogere dag met 6mm en gisteren is met de nattigheid weer 20mm erbij gekomen. Het hogedrukgebied boven Scandinavië doet goed z'n werk en drukt de vore mooi verder naar het zuiden. Op naar het warmere en zonnige weer.

Ja eindelijk begint het te drogen, gelukkig maar! Maar dat is een beste bak water daar zeg!  :o

Weerfreak 1337

Citaat van: Tyshane op do 29 mei 2014 - 09:57
Misschien niet overtuigend, maar voor mij overtuigend genoeg voor positieve gevoelens.  :D Vandaag al een omslagdag vanwege hogedruk in de buurt met komende twee dagen prachtig rustig voorjaarsweer, het zou mooi zijn als dat gestaag zou voortzetten. Toch denk ik dat het niet zonder slag of stoot zal gaan. We zullen zien, die twee, drie dagen herfst is wel weer genoeg geweest. Summer is coming!  8)

Volledig mee eens. Die mooiere vooruitzichten geven weer meer hoop op een nieuwe lente-achtige/zomerse periode! :)
Hier nog even de pluim van vanochtend. Zeker niet slecht!   :D

Komende nachten overigens vrij fris. (<10°C)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal