Onweerskansen seizoen 2014

Topic gezien door 199964 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 06 feb 2014 - 14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riddler

Citaat van: JorisK op vr 27 jun 2014 - 13:25
Klein maar pittig buitje nu in Zaandam, aantal rommels gehoord en flinke neerslag!
Wou er net op inhaken, pittige bui hier boven Oostzaan, snel de koters van het water gehaald, zit behoorlijk onweer op


pietjelol

regelmatig rommels te horen. ook donkere luchten richting lelystad
edit de rommels worden dieper

Dennis


ron12

Ten zuidwesten van Nijmegen wordt het lekker donker nu, ben benieuwd wat komen gaat :) onweer in Nijmegen  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Casah

Flink regen hier en wat gebliksem en gedonder.

DSDLimburg

Net een flinke klap, en nu wat gerommel te horen 8)
seizoen 2018/2019

ron12

Twee keer onweer gehoord, nu regen in Nijmegen. Maar ja tenminste weer een onweersdag kunnen bij schrijven. ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg

Hierbij even een klein stukje video, de rest moet ik nog erop zetten. Maar ik zag een flinke flits pakte mijn telefoon en hoorde dit 8) Heerlijk die klappen ;)

https://www.youtube.com/watch?v=tMVRtNA3iNU&list=UUXCB807ZLuZE1Q2Z4SMOEkA&feature=player_detailpage

Hierbij nog een klein filmpje maar dan wel met flits! 8)
https://www.youtube.com/watch?v=iMyLYhyXQYA&list=UUXCB807ZLuZE1Q2Z4SMOEkA&feature=player_detailpage
seizoen 2018/2019

Jurjen

Zo net rond 3 uur in de morgen  behoorlijk heftig onweersbuitje de weg was wit van de hagel!
Zaten behoorlijk veel cg ontladingen bij!
Hier in het noordwesten van Friesland.

Ries

Was vannacht een pittig onweersbuitje hier in Grunn, zaten paar fikse donders tussen! Duurde al met al niet lang maar op gehoor (had geen zin m'n bed uit te gaan en boel open te doen) viel er even flink wat regen ook. Da's de eerste onweersdag van deze zomer hier in Grunn, 3e of 4e dit kalenderjaar (rest in vroege voorjaar/late winter geweest). Was weer even genieten!

Skroei

Citaat van: Jurjen op za 28 jun 2014 - 03:34
Zo net rond 3 uur in de morgen  behoorlijk heftig onweersbuitje de weg was wit van de hagel!
Zaten behoorlijk veel cg ontladingen bij!
Hier in het noordwesten van Friesland.

Was mooi vannacht Jurjen!
Werd er iets voor drieën wakker van

Oost èn west van me, schitterende ontladingen.
Spektakel vannacht boven noordwest NL  8)

Het was dus wel die bui die in de avond al zichtbaar was boven de N-zee,vertrokken vanuit UK.
Duurde dus alleen heel lang voor ie hier was...
Toen ie eenmaal aan land kwam activeerde de boel mooi .

Weatherman

Volgens mij komt er een mooi rood pitje hier over heen. De lucht wordt al goed donker.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

F.Fredje


F.Fredje

Ik denk dat we een heerlijk dagje nowcasten voor de boeg hebben hier in het zuiden.

Mike25

knmi heeft het naar meer provincies uitgebreid nu hoorde ik net, en op de radio een heel ophef erover met zware buien enz? is dit waar of valt dat wel mee want dan is het hier wel erg rustig lijkt mij :o ;D

Caps

Knmi heeft het over N-Holland Zeeland en Brabant, best knap  zo'n voorspelling, zuidholland is verdwenen

F.Fredje

Zojuist terug van een wandeling met de handen en onderweg een paar fikse dreunen boven Geldrop gehoord.
Ik zie op buienradar dat dat lijntje hier net voorbij is. Volgende lijntje is in het westen al visueel.

flyineddy

Eerst vanmiddag van dat buien lijntje wat restanten van wat lijkt op een schelf cloud gezien.
's Avonds, na de wedstrijd van NL, nog een heel klein maar pittig buitje gehad met een zeer mooie wolkenlucht.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Weerfreak 1337

Mooie dreigende luchten Eddy! :)  8)

Komende uren vooral (diep) landinwaarts nog een aantal buien, met een kans op onweer.  ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

SniperEye

De luchten waren afgelopen weekend prachtig dreigend. Gelukkig, want het zomerweer verloopt voor de meeste (extreem) weerfanaten maar erg saai.

Powered by EzPortal