Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295572 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

simonelgersma

Citaat van: Bacci op wo 22 jan 2014 - 22:15
GAME OVER! Daaaaaaaaaaaaag mij zie je nooit meer terug.

Vind ik leuk!

DSDLimburg

Citaat van: Serge op wo 22 jan 2014 - 22:06
Volgens mij is die van midden die van vanmorgen
Heb hem even veranderd, maar of je er vrolijker van wordt? ,lol :'(
seizoen 2018/2019

Joep

UKMO model ziet mooie winterkansen

Dennis weernieuws


Remy

Citaat van: WinschoterWeer op wo 22 jan 2014 - 22:06
Gaat op de gasbel genieten van heerlijke winterse temperaturen ! Er gaat niets boven Groningen !  ;)
Mag je willen :) Maar ik zet er mijn ballen voor in het vuur dat het deze nacht niet gaat gebeuren :D Iig de waterleiding,zo hard gaat het niet lopen van de oost kant uit :) Dat mag gewoon niet ;)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Extremissimorum

Citaat van: Joep op wo 22 jan 2014 - 22:21
UKMO model ziet mooie winterkansen

Dennis weernieuws

Oh jippie, nu weer dinsdag! En dinsdag? Dan weer voor vrijdag kansen? Nee, deze winter bewijst: 80% kans op winter is gelijk aan 20% kans op geen winter...

Nu ook weer... Toch blijf ik hopen!

P.S.: Jan/Johann/Ramon: tijd voor nieuw topic met winterkansen voor komende week? We zijn ondertussen al op pagina 71 namelijk en ik ben benieuwd naar jullie inzichten (morgen/overmogen)

winter

Ik ga in het weekend buiten zwemmen  :D Lekker weertje tenminste de temperatuur nu nog een zon erbij.
Als mensen het nu nog niet zien --> GEEN WINTER DIT JAAR.
DOEG until next year!

Joep

Citaat van: winter op wo 22 jan 2014 - 22:36
Ik ga in het weekend buiten zwemmen  :D Lekker weertje tenminste de temperatuur nu nog een zon erbij.
Als mensen het nu nog niet zien --> GEEN WINTER DIT JAAR.
DOEG until next year!

Geen winter dit jaar? en december 2014 dan? :)

stratocumulus

Wacht maar af, weerkundig gezien is dit gewoon een hele interessante situatie :) NOWCASTEN want de modellen zijn toch in jojo stand :P

Bacci

Citaat van: stratocumulus op wo 22 jan 2014 - 22:40
Wacht maar af, weerkundig gezien is dit gewoon een hele interessante situatie :) NOWCASTEN want de modellen zijn toch in jojo stand :P

We lopen maanden af te wachten! WE WORDEN GEK!!!!!!!!!!

Extremissimorum

Citaat van: stratocumulus op wo 22 jan 2014 - 22:40
Wacht maar af, weerkundig gezien is dit gewoon een hele interessante situatie :) NOWCASTEN want de modellen zijn toch in jojo stand :P

Mooi slotwoord voor vandaag voor mij en helemaal waar! Welterusten!

grizzrh

Hier vriest het toch echt -0.1  :P hahhah
Doenrade, Limburg

Lucas

Ondertussen is Limburg momenteel kouder dan Groningen. Geen kaart heeft de temperaturen goed vanavond. Hou maar op met die rekenbreinen
het wordt tijd om gewoon ouderwets op de termometer te kijken en met de natte vinger in de wind te staan.
Aanhoudende sneeuwval

Reutel

Opvallend is dat de pluim ook op korte termijn nog redelijk veel spreiding heeft. Het kan gewoon alle kanten op, net wel onder nul of net niet. Een pak sneeuw of een plens regen? Ik verwacht wat winterse speldenprikjes hier en daar, misschien wel een laagje sneeuw voor een groot deel van Nederland (wat overigens weer snel weg zal dooien). Het kan allemaal! Helaas staat er nog steeds geen overtuigende omslag naar echt winterweer op de kaarten. Zou dit de eerste winter zonder Hellmann worden?

stratocumulus

Citaat van: Bacci op wo 22 jan 2014 - 22:43
We lopen maanden af te wachten! WE WORDEN GEK!!!!!!!!!!

Nou, Bacci, gek zijn we al... anders zaten we niet met zijn allen op een weerforum :P :P Als ik dat tegen collegas zeg, kijken ze me echt aan van... euh.. jah..

Ikzelf heb ook het liefst keihard winter en veel sneeuw. Wat dat betreft blijft het spannend, maar interessant blijft het :):)

Sven

Citaat van: simonelgersma op wo 22 jan 2014 - 22:18
Vind ik leuk!

Haha, ik wou hetzelfde zeggen, jammer dat dat niet gaat.

Citaat van: Bacci op wo 22 jan 2014 - 22:15
GAME OVER! Daaaaaaaaaaaaag mij zie je nooit meer terug.

Maar pas op met die uitspraken, die deed ik ook vorig ergens over de zomer, 4 weken later was het feest. 
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Arend

Citaat van: Bacci op wo 22 jan 2014 - 22:15
GAME OVER! Daaaaaaaaaaaaag mij zie je nooit meer terug.

Maarre mensen voor hetzelfde geldt is het morgen weer totaal anders! maar deze winter kennende zijn het toch allemaal leugens!!!

Leugens? ??? Misschien is het probleem dat iedereen de pluim steeds als winters bestempelde. Hoge resolutie (oper) lijkt nu achteraf ook weer niet zaligmakend. Maar de bult met members waar de oper zich nu bij lijkt aan te sluiten zat al langer in de runs.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

stratocumulus

Nou, om even concreet nog een keertje in beeld weer te geven hoe de modellen het moeilijk hebben met de huidige situatie.

Dit zijn de modellen GFS (Amerikanen), ECMWF (Europees model), UKMO (Verenigd koninkrijk), JMA (Japanners) en CMA (Canadees model).

Voor aanstaande zondag, zie de verschillen......


gilleeesss

tjah alle kou is gewoon voor noordoost tot midden nederland :) rest is zinloos met deze setting

ron12

Citaat van: WinschoterWeer op wo 22 jan 2014 - 22:06
Gaat op de gasbel genieten van heerlijke winterse temperaturen ! Er gaat niets boven Groningen !  ;)
schokkend nieuws dit ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

PatrickM

Citaat van: Bacci op wo 22 jan 2014 - 22:15
GAME OVER!

Inderdaad. Ook deze poging van de winter om aan te vallen mislukt. Het leek er toch even op dat er eindelijk een serieuze poging kwam, maar een paar dagen voordat het zou moeten gebeuren draait alles weer bij en en er geen kou te bekennen.

Powered by EzPortal