Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295531 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johannes96

Wat een stilte op het forum. De winter is dan ook ver weg, al zijn er na het weekend weer wat kansjes. Ik blijf de moed er in houden, als ik terug denk aan 2005, in maart, lag er hier in Friesland 50cm sneeuw. Ook weet ik mij te herinneren dat het in januari zacht was, en dat het pas begon met vriezen na 25 februari. Misschien moeten we heel lang wachten, maar ik verwacht nog wel wat. Als het zo blijft dan gok ik dat het de zachtste winter ooit is (?)

Romigo

Citaat van: mauriceb op di 14 jan 2014 - 12:09
Dit is wel voor Leeuwarden maar toch leuk om te zien.

Wel een leuk overzichtje. Wat mij opvalt is, dat sinds winter 99/00 om de 7 jaar geen ijsdag is genoteerd en aangezien het nu ook zeven jaar later is, zou het zomaar kunnen dat we deze winter geen ijsdag krijgen.  :-[
Ik heb de kaarten van de winter 06/07 bekeken en destijds stond er ook een sterke straalstroom en af toe kwamen we onder invloed van het Azorenhoog.

Romigo

Nog een paar dagen en dan zie ik de sneeuw...ook moet je daarvoor naar Oostenrijk.  ;)

Johannes96


zorba

Citaat van: Romigo op di 14 jan 2014 - 15:04
Nog een paar dagen en dan zie ik de sneeuw...ook moet je daarvoor naar Oostenrijk.  ;)

Zwitserland nog beter ;)

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Bacci

Citaat van: Johannes96 op di 14 jan 2014 - 15:07
::)

Ja hallo 2 weken verder. Wacht wat doe ik hier, ik ga weer in winterslaap  8)

gilleeesss

Citaat van: Bacci op di 14 jan 2014 - 15:16
Ja hallo 2 weken verder. Wacht wat doe ik hier, ik ga weer in winterslaap  8)

zit ik ook te denken.

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op di 14 jan 2014 - 15:16
Ja hallo 2 weken verder. Wacht wat doe ik hier, ik ga weer in winterslaap  8)

Tot vanavond ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Glennb

Groet,
Glenn

jonkheer

Volgende week toch genoeg kansen en ook LT ziet er niet slecht uit.

grizzrh

Laten we hopen dat wij hier eindelijk eens wat winter gaan zien... Dat scandihoog mag wel goed zijn best gaan doen, Ik verwelkom hem ;D
Doenrade, Limburg

boucheron

Citaat van: Jan van Ooijen op di 14 jan 2014 - 15:47
Tot vanavond ;)
en zo is het:P,,wat denk jij jan wanneer komt de winter nu echt?.volgende week?

tonnixx

Kijk in dat ijsdagen-overzicht eens goed naar de winter van 11/12, 2 jaar geleden. Eerste ijsdag was op 30 januari en wat hebben we mooi geschaatst die winter!

Ramon Oost

Hemelsbreed is de winter "slechts" 800 km van ons land vandaan met temperaturen beneden de -10 graden in zuid Noorwegen!




gilleeesss

hoge druk gebied lijkt het toch meer te gaan winnen komende zaterdag volgens gfs 12z?


Edit:
ja laagje lijkt meer neiging te hebben om naar het zuiden te trekken

en hoge druk gebied lijkt terrein te winnen

Verder dan 144+ kijk ik voorlopig eventjes niet, omdat veel gaat afgangen wat er gebeurd in het weekend


Marsel

Citaat van: Ramon Oost op di 14 jan 2014 - 16:49
Hemelsbreed is de winter "slechts" 800 km van ons land vandaan met temperaturen beneden de -10 graden in zuid Noorwegen!
Ach ja Ramon, dat valt best mee  :P.
Gelukkig is de lente op dezelfde afstand naar het zuidwesten toe te vinden. Daar richt ik me maar even op als je het niet erg vind.

Romigo

Citaat van: zorba op di 14 jan 2014 - 15:16
Zwitserland nog beter ;)


Die berichten hoor ik meer, want het gebied waar ik vrijdag naar toe gaat, heeft het vandaag wel gesneeuwd maar niet heel veel. Ik ga op uitnodiging van vrienden en dan kan ik slechts naar Zwitserland gaan.  ::)

SniperEye

Citaat van: Marsel op di 14 jan 2014 - 17:08
Ach ja Ramon, dat valt best mee  :P.
Gelukkig is de lente op dezelfde afstand naar het zuidwesten toe te vinden. Daar richt ik me maar even op als je het niet erg vind.

Lol, over een week of 9 gaan we al de lente in. Dus de winter heeft nog kansen zat komende tijd.

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op di 14 jan 2014 - 15:47
Tot vanavond ;)

Heb je al contact gehad met Koning Winter, Jan? Ga je ons daarover iets vertellen?
Ken je die grap over de winterse kou die zou komen? Nee....hij komt niet.  :P

gilleeesss

Citaat van: Romigo op di 14 jan 2014 - 17:28
Heb je al contact gehad met Koning Winter, Jan? Ga je ons daarover iets vertellen?
Ken je die grap over de winterse kou die zou komen? Nee....hij komt niet.  :P

als je gfs bekijkt heeft hij er toch woordje mee gedaan... GFS al ietsje positiever (in m'n ogen dan)

Powered by EzPortal