Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 293547 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PatrickM

Dat klopt, de dalende trend is er gelukkig nog steeds. Hopelijk zet dat nu door tot onder het vriespunt, dat is nog wat onzeker, maar dat moet goed komen. :P

winter

Nieuwe GFS veel beter! Met een vinger die gevormd wordt op vrijdag strekkend naar groenland! Ofwel een dubbele blokkade.
Een op de atlantische Oceaan en een hoge druk gebied boven scandinavië met een kern VAN 1030 hPa!!!!

Ik weet niet of ten gevolge van de vinger de jet stream voor GB helemaal wordt afgebogen naar MAROKKO!!!!!!! Ver genoeg jongens :P



Weerfreak 1337

Voordat elke winterse periode begint zijn er altijd 1 of 2 dagen waarin de runs slechter zijn. (niet dat ze superslecht zijn)
Het gaat altijd zo. Vaak draait het dan weer bij tot winter, maar soms is ineens alles weg.. nee, dit keer niet hoop ik! :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Arend

Citaat van: winter op do 09 jan 2014 - 23:35
Nieuwe GFS veel beter! Met een vinger die gevormd wordt op vrijdag strekkend naar groenland! Ofwel een dubbele blokkade.
Een op de atlantische Oceaan en een hoge druk gebied boven scandinavië met een kern VAN 1030 hPa!!!!

En we zijn dan al weer een week verder. Gaat fijn zo.  :-\
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

gilleeesss

Ik begon al wat te twijfelen, maar kijk de ens van gfs eens en ik zie dat het toch wel goed zit, het komt wat later de koude enzo omdat dat depressietje komt. En woe/do/vrijdag is het te zien wat het laag je doet (voor eventueel sneeuw) ben benieuwd. De posities kunnen nog goed vallen voor een top winterprik. Het kan natuurlijk ook nog tegenzitten, maar ik denk dat we vanaf woensdag toch echt winter gaan krijgen :)!(voor hoelang??? voor moeder natuur een weet, voor ons een raad)

Romigo

Deze oper kaarten zijn niet echt winter gestemd.

Romigo

Straalstroom toch indirect nog naar ons land.

Romigo

EC laat het laag wat lager positioneren, waardoor er wel een oostelijke stroming kan ontstaan.

Marcellang

Ik heb het gezien Romingo, maar ga er stiekum vanuit dat na deze "warmere" kaarten weer koudere komen  8)
De beruchte overgangsfase waar Weerfreak het over had  :)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Romigo

Citaat van: albalinda op vr 10 jan 2014 - 06:04
Ik heb het gezien Romingo, maar ga er stiekum vanuit dat na deze "warmere" kaarten weer koudere komen  8)
De beruchte overgangsfase waar Weerfreak het over had  :)

Ik weet het Albalinda, het kan een tijdelijke warmere uitbijter zijn, omdat de systemen het ook nog niet met elkaar over eens zijn. Ik ben een geduldig mens, dus wacht af wat er komen gaat.

Marcellang

Ik denk het ook, als ik bijv. naar de kaartjes van het GFS kijk, zie ik hogere temperaturen dan het gemiddelde,dus moet het eigenlijk wel een warme uitbijter zijn, ach even spannend deze dagen (schrijf ik met een ongeduldig gevoel) en na t weekend moet er veel meer duidelijk zijn  :)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Lucifer

Citaat van: albalinda op vr 10 jan 2014 - 06:59
Ik denk het ook, als ik bijv. naa de kaartjes van het GFS kijk, zie ik hogere temperaturen dan het gemiddelde,dus moet het eigenlijk wel een warme uitbijter zijn, ach even spannend deze dagen (schrijf ik met een ongeduldig gevoel) en na t weekend moet er veel meer duidelijk zijn  :)


Die moet toch écht wel bijna helemaal bovenaan in het ensemble zitten. Afwachten wat vandaag brengt, misschien zijn de pluimen weer kouder dan gisteren  :)

Jan van Ooijen

Citaat van: Lucifer op vr 10 jan 2014 - 07:02

Die moet toch écht wel bijna helemaal bovenaan in het ensemble zitten. Afwachten wat vandaag brengt, misschien zijn de pluimen weer kouder dan gisteren  :)

Dat zit die ook
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcellang

William Huizinga, weerman bij RTL4 weer weet het al zeker, heel volgende week zit de maximum temperatuur rond de 5 graden  ???
Ik mag dan aannemen dat de beste man de oplossingen voor heel volgende week al duidelijk in zijn hoofd heeft  ;) ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

flyerke

volgens het weerbericht na het nieuws op de radio wordt het na een iets koudere zondag ook weer zachter volgende week ... Waarom die eigenlijk nog zo ver vooruit prognoses doen is me ook een raadsel. Is al even erg als het weerbericht in de krant.
Ik zei tegen men pa, volgende week wordt het wss kouder. Maar neen Sven, volgens de gazet niet bla bla bla
Winter is coming

SniperEye

@Johann Dank voor de uitvoerige en bijzonder interessante uiteenzetting van de weersituatie op dit moment.

Ik verbaas me er over dat MC niet eens de moeite heeft genomen te reageren op jou, zeker als je sterk gemotiveerd aangeeft waarom jij het niet eens bent. Maar goed, laten we ons vooral concentreren op onze waarnemingen en bekijken hoe e.e.a zich gaat ontwikkelen a.d.h.v. jouw betoog.

Lucifer


winter

Ah GFS pluim beduidend minder midden lang termijn nog maar 2 leden onder de 0graden lijn met maximum voor de rest overdag tegen 4/5 graden aan. :-\

MamaAs

*diepezucht* Nu maar hopen dat dit niet doorgaat.

winter

Citaat van: MamaAs op vr 10 jan 2014 - 08:32
*diepezucht* Nu maar hopen dat dit niet doorgaat.

Het is een relatief grote storing dat is toch altijd laatst minute work? Zou (hopelijk) toch ook gewoon een sneeuwdump kunnen zijn als die 100 km verder naar het zuiden trekt en hogedruk boven scandinavie/Rusland iets sterker wordt?
2 leden van de GFS zien het tenminste nog serieus zitten. Dat is dan toch al 10% van de leden :P

Powered by EzPortal