Shelfcloud panoramafoto 27-07-2013 bij Schilksee

Topic gezien door 3176 bezoekers
Gestart door marsonna, vr 22 nov 2013 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marsonna

Nieuwe poging om deze foto hier te plaatsen. Het was een enerverend moment wat er 27-7 tijdens het avondeten boven onze hoofden was waar te nemen. Gelukkig lag toevallig mijn camera met een redelijke instelling binnen handbereik. Eten kon wachten en binnen 3 minuten had ik 60 foto's gemaakt. Gelukkig ook voldoende staand formaat zodat ik deze pano kon ontstaan.

Ramon Oost


Marcel

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Giso84

Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

marsonna

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik hier nog veel kan leren i.v.m. fotografie en dan vooral i.v.m. meteo. Ook het topic over camera's
voor mij nuttig. Altijd prettig om ervaringen van anderen over gebruik van lenzen te lezen.
Wat betreft de foto was ik er nog vergeten bij te zetten dat het voor mij de eerste keer was dat ik dit zag. Hoe de naam van deze wolk is heb ik later hier gevonden.
Ik heb de wolk niet vanuit de verte zien aankomen over het water. Vanuit de kuiptent van een boot zag ik ineens iets aan het uitzicht door de beslagen ramen veranderen. Buiten met mijn camera ging alles erg snel. De wolk trok als een soort markies over de haven heen en werd al snel minder intens om te zien. Het was bladstil ervoor en al snel trok de wind aan tot wel 22m/s. Daarna keiharde regen en toen nog langdurig om ons heen onweer. Volgende keer ga ik zeker proberen daar foto's van te maken. Er was veel licht om ons heen en af en toe zware dreunen.
Nog een vraag: hoe bereken je de afstand van het onweer? Ik ging uit van 1 sec = 1 km.

Tyshane

Citaat van: marsonna op za 23 nov 2013 - 14:49
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik hier nog veel kan leren i.v.m. fotografie en dan vooral i.v.m. meteo. Ook het topic over camera's
voor mij nuttig. Altijd prettig om ervaringen van anderen over gebruik van lenzen te lezen.
Wat betreft de foto was ik er nog vergeten bij te zetten dat het voor mij de eerste keer was dat ik dit zag. Hoe de naam van deze wolk is heb ik later hier gevonden.
Ik heb de wolk niet vanuit de verte zien aankomen over het water. Vanuit de kuiptent van een boot zag ik ineens iets aan het uitzicht door de beslagen ramen veranderen. Buiten met mijn camera ging alles erg snel. De wolk trok als een soort markies over de haven heen en werd al snel minder intens om te zien. Het was bladstil ervoor en al snel trok de wind aan tot wel 22m/s. Daarna keiharde regen en toen nog langdurig om ons heen onweer. Volgende keer ga ik zeker proberen daar foto's van te maken. Er was veel licht om ons heen en af en toe zware dreunen.
Nog een vraag: hoe bereken je de afstand van het onweer? Ik ging uit van 1 sec = 1 km.

Mooie plaat zeg, erg fraai! Welkom op het forum trouwens.

Geluid legt ongeveer 340 meter per seconde af, dus als je na de flits gaat tellen in seconden, dan de uitkomst door 3 delen en je hebt ongeveer de afstand in km's.

3 sec = 1 km ;) (voor het gemak even afgerond natuurlijk ;) )


Marsel

Bam! Dat zijn ze. Mooie plaat hoor!
Man, als je dit soort platen ziet zou je toch willen dat het begin april was op dit moment?  ;D

Wouter Pringels


Tyshane

Citaat van: Marsel op zo 24 nov 2013 - 12:34
Man, als je dit soort platen ziet zou je toch willen dat het begin april was op dit moment?  ;D

Dat dacht ik dus ook; ben al aan het aftellen!  ::)

TaL

Citaat van: Marsel op zo 24 nov 2013 - 12:34
Bam! Dat zijn ze. Mooie plaat hoor!
Man, als je dit soort platen ziet zou je toch willen dat het begin april was op dit moment?  ;D

Hahaha, of gewoon terug zomer , met dit weer schiet je ook niet veel op :D

Prachtige plaat trouwens!
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

studio dewolf


Michiel Wesselink


Leon Eikenaar

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Powered by EzPortal