Welke camera's gebruiken jullie??

Topic gezien door 15171 bezoekers
Gestart door Marcel, wo 14 mrt 2012 - 20:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariska

Camera's
1D MkIII
5D Mk II (deel ik samen met mijn vriend)
40D

Objectieven
Canon EF 15mm F2.8 Fisheye
Canon EF 17-40mm F4 L
Canon EF 24-70mm F2.8 L
Canon EF 70-200mm F2.8 L IS
Canon EF 300mm F2.8 L IS
Canon 1.4 extender

Overig spul
Kirk L-bracket voor op de 1D MkIII
Manfrotto 300N Panoramakop met een Kirk (Arca) clamp
Kirk slideplate (voor parallax correctie)
Redget carbon statief met Redget balhoofd
Polarisatiefilter
Cokin filters
Draadontspanner
Speedlite 430 EX
Lowepro 400AW (om alles in mee te sjouwen)

Wat ik zoal fotografeer
Voetbal en hockey (soms ook wat anders)
Landschappen
Panorama's
Nachtfotografie (sterren en star trails)
Dieren
Concerten (sporadisch)
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

inca

Ik zie heel wat mooie spulletjes voorbij komen!

Canon 1100D Body
EF-S 17-55 IS USM 2.8 Manfrotto Basic Statief

Op de lijst voor aanschaf:

EF-S Canon 10-22
EF 70-200 IS USM L
Canon 60D of Canon 7D

Cheers,

Dennis



If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

mrhanky

Camera
Canon 5Dmk I
Canon G12 (compact cam voor onderwater)

Objectieven
Canon EF 17-40mm F4 L
Canon EF 50mm F1.8
Canon EF 70-200mm F4 L
Sigma 150mm F2.8 (voor macro)

Overig spul
Manfrotto 055PROB + 3head kop
Polarisatiefilter
Hightec filters
Draadontspanner
Speedlite 550 EX
Ikelite onderwater huis incl Ikelite flitser (voor onderwater fotografie met de G12)

Mariska

Citaat van: inca op ma 23 jul 2012 - 12:02
Ik zie heel wat mooie spulletjes voorbij komen!

Canon 1100D Body
EF-S 17-55 IS USM 2.8 Manfrotto Basic Statief

Op de lijst voor aanschaf:

EF-S Canon 10-22
EF 70-200 IS USM L
Canon 60D of Canon 7D

Cheers,

Dennis

De 10-22mm is een heerlijk lensje. Deze heb ik zelf ook gehad, maar inmiddels weer verkocht. Wat je met deze lens echter wel in je  achterhoofd moet houden is wat je uiteindelijk voor een body wilt.
Op de 60D als op de 7D passen zowel EF en EF-S lenzen. Mocht je uiteindelijk voor een 1D of 5D gaan dan heb je niets meer aan de 10-22mm, want op deze body's kunnen alleen EF lenzen.

Dat is ook de reden waarom ik mijn 10-22mm uiteindelijk verkocht heb, hij past niet op mijn 1D.

Als ik overigens de keuze had tussen een 60D en 7D, dan zou ik voor een 7D gaan  ;)
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Duitje

Hier dan mijn lijstje:
Nikon D2x
Nikon D300
Nikkor 105mm f2.8
Nikkor 80-200mm f2.8
Nikkor 24-85 f2.8-4
2x Nikkor 50mm f1.8

En mijn vitrine heb ik nog een Nikon D1 (body) en een Nikon D50 kit (zilver) staan  :)
@Kees_Zwaan

inca

Citaat van: Mariska op ma 23 jul 2012 - 12:57
De 10-22mm is een heerlijk lensje. Deze heb ik zelf ook gehad, maar inmiddels weer verkocht. Wat je met deze lens echter wel in je  achterhoofd moet houden is wat je uiteindelijk voor een body wilt.
Op de 60D als op de 7D passen zowel EF en EF-S lenzen. Mocht je uiteindelijk voor een 1D of 5D gaan dan heb je niets meer aan de 10-22mm, want op deze body's kunnen alleen EF lenzen.

Dat is ook de reden waarom ik mijn 10-22mm uiteindelijk verkocht heb, hij past niet op mijn 1D.

Als ik overigens de keuze had tussen een 60D en 7D, dan zou ik voor een 7D gaan  ;)

Thanks. Ik zou ook liever 7D pakken. En FullFrame is voorlopig out of the picture. :D
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

Marcel

Citaat van: mrhanky op ma 23 jul 2012 - 12:49

Hightec filters


Wil je je mening delen over deze filters?
Ik ben namelijk van plan een 10 stops nd en een reverse / grad nd van hitech aan te schaffen, de prijzen zijn erg verleidelijk in vergelijking met lee
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Mariska

Citaat van: inca op ma 23 jul 2012 - 18:47
Thanks. Ik zou ook liever 7D pakken. En FullFrame is voorlopig out of the picture. :D

Een fullframe hoeft niet out of the picture te zijn hoor  ;). Door de komst van de 5D Mk III komen er nu veel 5D Mk II's op de markt. Je kan dus op een redelijk 'goedkope' manier aan een fullframe komen.

Je zou eens op de diverse fotografiefora kunnen kijken (EOS digitaal, dutchphotozone etc.). Dan ligt een FF zo binnen je bereik ;)

Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

harmenst


Lightning_Glenn

400 D (net verkocht)
30 D (ontspanknop happert)
7 D (helemaal toppie)

60mm 2.8 macro
70-300mm 3.5-5.6 tele

Vanavond de EF-S 17-55 IS USM 2.8 kopen en op de 7D draaien :) :) :)
Ik ben erg benieuwd wat voor resultaten deze combinatie gaat geven.

inca

Citaat van: Lightning_Glenn op do 26 jul 2012 - 12:47
400 D (net verkocht)
30 D (ontspanknop happert)
7 D (helemaal toppie)

60mm 2.8 macro
70-300mm 3.5-5.6 tele

Vanavond de EF-S 17-55 IS USM 2.8 kopen en op de 7D draaien :) :) :)
Ik ben erg benieuwd wat voor resultaten deze combinatie gaat geven.

Ik ben zelf zeer tevreden over de EF-S 17-55 IS USM 2.8, maar m'n 1100D is duidelijk de beperkende factor als het gaat om lichtmeting op 2.8 en auto focus, maar zeker een heerlijke lens! Wat mij betreft gelijkwaardig aan de L lenzen, enkel is de constructie niet weatherproof.
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

Lightning_Glenn

Vrijdag de EFS 17-55 2.8 gekocht met zonnekap en gelijk zondagavond wat onweer er mee geschoten  ;D

Weerfreak 1337

Ik gebruik een Nikon D40x en daarbij een polarisatiefilter. :)
Lens: 18-55 en een 55-200

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

MeteoPeet

Mijn huidige camera is de Canon 40D, die tzt vervangen moet worden .. daar hij soms nukken heeft.
Lenzen zijn 17-55mm, 100 mm macro en de bijna 'standaard'lens de 28-300 mm IS.

En de bijna altijd standaard aanwezige  Canon 110 IS.

Mijn fotografie is al vele jaren een enorme passie en hobby en enorm veelzijdig te noemen.
Van hele simpele dingen iets moois maken, of de natuur ... maar ook modelshoots.

Peet

Sven

Met mijn recente aanwinst, toch maar even de boel updaten.

Camera:

Nikon D7000
Panasonic Lumix FZ-45

Objectieven:

AF-S Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6G VR DX
AF-S Nikkor 55-300mm 1:4.5-5.6 G ED VR DX

Filters:

Hoya PL-CIR Pro1 Digital

Overige gear

JJC IR-N2 Wireless Remote Control
Velbon EX-630
Lowepro Compuday photo 250
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

studio dewolf


dondertje127

Wil ik nog aan toevoegen dat ik het filmen met mindere goede middelen moet doen want dat budget voor hoge kwaliteitsfilmpjes heb ik niet zomaar. Maar beter iets dan niets, zeg ik maar. Toch komt de powershot een redelijk eindje.

Oxize

Vandaag 2 filters ontvangen. De polarisatie (rechtse) had ik al maar die is kapot gegaan. De andere (linker) is een 8-stops grijsfilter.



Verschil tussen Pro1 Digital Filter en Pro1 Digital HD versie is visueel bijna niet te zien. Die eerste (die ik gekocht hebt) wordt overal tegen een verkeerde prijs aangeboden. De eerste zou volgens Hoya rond 60 dollar kosten. Hier dus rond 50 euro, maar wordt overal voor 80 a 90 euro verkocht. Echter bij Redcoon niet. Deze hanteerde de goede prijs.

De HD versie zou dik 100 euro moeten kosten en die wordt wel weer goed aangeboden. Mocht je dus de Pro1 Digital Filter willen halen, kijk dan bij Redcoon, want dat scheelt je 50 euro! Kan je mooi weer 1 extra filter erbij voor kopen.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

zwoof

Citaat van: Marcel op wo 14 mrt 2012 - 20:45
Ik zie vaak mooie foto's van het weer voorbij komen op verschillende weersites

Met welke camera maken jullie foto's als er mooie luchten te zien zijn? :D
En waarom?

Kortom, welke camera's en accessoires worden er door de leden van het Meteo-Service forum gebruikt? 8)

ik had geen zin meer in het gesleep en gedoe met lenzen. Vorig jaar dus een compactcamera (sony hx20v) aangeschaft. Het ding is ter grootte van een mobieltje. Altijd en overal mee te nemen. Vergelijk het niet met dslr maar toch echt behoorlijk verbluffend allemaal wat dat kleine doosje kan.  Helemaal top is de filmkwaliteit. Echter bij het inzoomen van verre objecten zoals b.v. de maan moeilijk stil te houden. Dan mis je wel de body. Maar toch..een statiefje kan er ook nog aan. Het ding heb je momenteel al beneden de 300 euro in je bezit. Als je dan kijkt naar prijs / prestatie verhouding is dat echt geen geld en bovenal geen moeilijk gedoe.
Dus voor iemand die geen gedoe, maar toch behoorlijke foto's en videobeelden wil, durf  ik gerust deze sony hx20v aan te raden. Tevens ook aan te raden als een 2e camera voor als "de grote tas" eens een keer niet mee kan.

Hier nog een compilatie van enkele beelden die ik er mee heb gemaakt: http://fctriessen.nl/rene/zwoof.htm

Fanatic

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Powered by EzPortal