Paar platen van een Nederlandse supercell

Topic gezien door 5078 bezoekers
Gestart door Marsel, di 06 aug 2013 - 11:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Vergeef me de kwaliteit.
Aangezien ik gisteren op het laatste moment besloten heb om toch te gaan rijden was het enige instrument om het een klein beetje vast te leggen mijn smartphone. Met gebrek aan daglicht werd het steeds moeilijker om überhaupt iets vast te leggen. Maar zo goed en kwaadschiks als het ging bij deze toch een paar platen.
Al is het alleen maar om een grof idee te geven.

Marsel

Wat dichterbij. Probleem was nu wederom het verlies van daglicht. Erg korrelig, maar laat wel mooi de meso zien.

Ramon Oost

Schitterend! Vooral bij de laatste 4 prachtig de base (Meso) van de LP supercell! :)

arjanbruggink

lage kwaliteit of niet.... Toffe platen!!
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marsel

Thanks mannen, baalde wel flink. Positie klopte, eigenlijk klopte alles gisteravond. Maarja goed vastleggen met een mobieltje is natuurlijk lastig.

mroffica

Leuke fotos marsel ondanks het mobieltje
For the love of LiGhTnInG

hj32


Marsel

Citaat van: hj32 op di 06 aug 2013 - 13:05
Waar bevond je je ten tijde van deze foto's?
In de buurt van Gorinchem aan de noordkant van de Waal. Neerslagkern passeerde me net ten westen met updraft op een gegeven moment bijna overhead (zoals te zien in de laatste twee foto's).  Bewust daar gaan staan zodat ik even later aan de zuidkant nog kon genieten van de achterzijde.
Vanwaar deze vraag?

Ronald

Soms moet je roeien met .... je mobieltje  ;)

Staat er in ieder geval wel op. Ziet er spectaculair uit.

Marcel

Mooie documentatiefoto's  :D
Kan zo de boeken in.
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Marsel

Thanks guys.
Tja het was inderdaad roeien met riemen die je hebt.
Maar wat een genot om zo dicht bij deze low precip beesten te staan.
Ik herken in heel veel chase verslagen deze cellen terug. Toch baal ik nog steeds als haren op mn hoofd dat ik niet een camera bij me had.

Ronald

Citaat van: Marsel op di 06 aug 2013 - 19:16
.....Toch baal ik nog steeds als haren op mn hoofd dat ik niet een camera bij me had.

Ach ik had gisteravond wel m'n camera bij me en heb waarschijnlijk tegen m'n lens gestoten of zoiets. Niet één bliksemfoto was scherp. Heb alle foto's zo in de prullenbak gemieterd.  :'( en op de volgende bui wachten.

weershots

Schoolvoorbeeld van een meso. Prachtig hoor!
www.weershots.nl   Twitter: http://twitter.com/weershots

mrhanky

Mooi hoor Marcel en meteen een goede les om altijd je camera mee te nemen.

Marsel

Citaat van: mrhanky op wo 07 aug 2013 - 12:51
Mooi hoor Marcel en meteen een goede les om altijd je camera mee te nemen.
Haha inderdaad. Het gebeurt me eigenlijk te vaak dat ik zonder zit terwijl ik thuis een spiegelreflex camera van een collega heb liggen.
Ze moeten wat kleiner en lichter worden denk ik.
Gelukkig heb je tegenwoordig héle goede digitale cameratjes. Die zijn wat kleiner en gemakkelijker mee te nemen where ever you go. Dan wordt bliksemfotografie wat lastig maar voor de momenten zoals maandagavond, puur om die supercell structuur te vangen is het voldoende natuurlijk.

WimOude


Diem


Peetwaa

Zelfde wolk als foto 1 en 5 vastgelegd alleen dan vanaf de andere kant ;)


zie mijn chaseverslag van 5 augustus voor meer foto's van het onweer in de buurt van Dordrecht / Rotterdam
http://forum.topshelfmeteo.nl/index.php/topic,4453.0.html
For more pictures ; www.flickr.com/peterhokke

Tyshane

Wauw Marsel! Dit topic heb ik helemaal niet voorbij zien komen, nu bij deze dan. ;) Wat gaaf dat je dit hebt gespot, ik snap een beetje je teleurstelling qua camera vergeten enzo, maar het mooiste is dat je het in real life hebt mogen aanschouwen, en dat is primair toch! ;) Wel mooi om de klassieke vorm zo duidelijk te zien, ook al is het een mobieltje, het is wel zeer herkenbaar. Ook handig voor diegenen die bleven melden dat het geen supercel was. ;)

stormoutlook

Ik heb dezelfde supercel kunnen fotograferen via m'n beveiligingscam!

Powered by EzPortal