Onweerskansen 5 augustus

Topic gezien door 60421 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 05 aug 2013 - 09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dondertje127

Citaat van: Tjitske op ma 05 aug 2013 - 23:27
Lees net op nos.nl dat in Lippenhuizen een meisje van jonger dan 10 jaar is omgekomen doordat een boom op de camper-caravan is gevallen. Is een windhoos geweest daar..dit soort berichten zijn dan weer niet leuk om te horen..

Dat is zeker niet leuk :(

Arend

Buitjes die nu deze kant opkomen lijken voor het koufront uit te ontstaan, gaat het toch nog goed komen.  ::) Geflits nu goed te zien.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Rogierhgv

Zie nu weerlicht Zuid, West en Noord.
Maar ff focussen op wat die Zuid van mij gaat doen.

dondertje127

De bui in NO Brabant komt recht op me af. Van de bui op afstand van net zag ik een mooie CC vork, en als het goed is staat er op film nog een CC op.

david_meyer25


alfons

Deventer oost meldt nu regen en weerlicht , eindelijk

Zierikzee

Citaat van: alfons op ma 05 aug 2013 - 23:33
Deventer oost meldt nu regen en weerlicht , eindelijk
Werkt niet, moet inloggen ;)
Onweersdagen 2014:4 dagen

david_meyer25

oke het is gewoon admin en dan zonder ww

Weatherman

Zie continu geflits op afstand, weet alleen niet of het deze kant op komt.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Er ontstaat nu iets leuks ten zuid westen van Nijmegen,Eens kijken wat dat wordt.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

mauriceb

Dit is mijn bijdrage van vanavond :)


jel0407

Naar mijn mening heeft het KNMI vanavond flink geblunderd: http://nos.nl/artikel/537063-boom-valt-op-camper-meisje-dood.html
De kaarten gaven het al aan, het kon vanavond flink gaan spoken. Dit heeft het dan ook op sommige plaatsen, heb vooral berichten uit het zuidoosten van Friesland gekregen (overal het geluid van kettingzagen om de bomen op te ruimen). Nu is het een keer noodweer, heeft het KNMI naar mijn mening een te lichte waarschuwing uit staan... Zie ook: http://www.lc.nl/friesland/regio/article16122513.ece/Boom-op-camper%3A-meisje-zwaargewond-

Khim

Citaat van: Arend op ma 05 aug 2013 - 23:28
Buitjes die nu deze kant opkomen lijken voor het koufront uit te ontstaan, gaat het toch nog goed komen.  ::) Geflits nu goed te zien.

En ook gerommel te horen.
Groetjes uit Hengelo (OV)

Thunderfreak

Half 9.

Bloemkolen schoten plots overal de lucht in en om 21.00 waren er rondom flitsen te zien in de CB's! Duidelijk dat plots binnen no-time de deksel van de pot was.

Toen DE bui vanuit Belgische wateren!

Dat was me een bizare bui zeg! 100% een windhoos gehad in de buurt,bomen braken af hier langs de dijk en er vloog van alles rond! Tijdens de flitsen ook duidelijk een kegelvormige structuur te zien (supercell). Wat een flitsen,elke seconde wel een paar. En eindelijk zijn de flits foto's gelukt,enkele hele mooie op de plaat gekregen!

GFS zat vrij goed met zijn berekening kwa neerslag voor het Westen!

Overigens maakte deze bui heel erg veel goed!!

Het was me een genoegen! Morgen de wekker weer om 06.00 uur.  Veel plezier voor de gene die nog wat krijgen. Ik kan vertellen dat het echt waard is!

PS:  Dit was me zeker een code oranje zoniet rood! Was levens gevaarlijk buiten!  Ben nogal wat gewend maar dit was te bizar voor worden!! 

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Stephanie

Hier nu droog, maar flinke windstoten vanuit het niets ontstaan.

Weatherboy

Dit geloof je toch niet. Zodra het voor Schiphol komt stort het compleet in. Weliswaar 3 flitsjes en een donder gehad en 0.3 mm. Echt godgeklaagd dat zelfs dit niet lukt. Wat een ongelofelijk klote jaar. Amstelveen moet je echt niet gaan wonen, bah!

Arend

Citaat van: mauriceb op ma 05 aug 2013 - 23:37
Dit is mijn bijdrage van vanavond :)

Mooi, die was raak zo te zien.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

PatrickM


Weatherman

Citaat van: Stephanie op ma 05 aug 2013 - 23:43
Hier nu droog, maar flinke windstoten vanuit het niets ontstaan.
ben je weer thuis ? Zó ja, zie je ook de flitsen bij het ziekenhuis? Dat is al 1 uur bezig.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Wat een weerlicht ten zuid westen van Nijmegen te zien uit die bui bij Oss,Volgens mij trekt die bui straks recht over Nijmegen  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal