Onweerskansen 5 augustus

Topic gezien door 60623 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 05 aug 2013 - 09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cdtj3

Almere meld hagel, 2 cm groot :O schrok me dood. Filmpje volgt.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

basjuhterror

ah vlak bij de mc drek dus rogier
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

david_meyer25

In Bergambacht flits het aardig want ik kan dat zien met mijn cam maar ik weet niet hoe ik hem moet laten zien aan jullie.

Hier is de link: http://77.164.227.124:8090/main.htm

NitroGenetics

estofex had een lvl 2 moeten geven voor dit weers situatie veel van de buien zijn redelijk severe merk ik die 10% haalt die dus wel.

JorisK

Prachtige bliksem te zien op Texel nu, onweersbui lijkt vlak langs me heen te trekken waardoor ik een prachtig uitzicht heb en nog geen drup regen heb gehad!

Zierikzee

Wowwwwwwwwwww. Echt wow. Ben net erop uit getrokken met een maat paar km de polder in gereden. Wat een freqrentie. Elke 3 seconde ofzo een flits. Ik heb veel gefilmd :). Helemaal happy.

Heb nog nooit zo iets mee gemaakt hier in Zeeland 8)
Onweersdagen 2014:4 dagen

basjuhterror

en ja kijk nu net uit mijn raam en zie flitsen in het noorden dus je had gelijk rogier
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

NitroGenetics

Citaat van: JorisK op ma 05 aug 2013 - 23:01
Prachtige bliksem te zien op Texel nu, onweersbui lijkt vlak langs me heen te trekken waardoor ik een prachtig uitzicht heb en nog geen drup regen heb gehad!
dat zijn nou de posities waar je als fotografie wilt zitten! *jarloers*

Rogierhgv

Citaat van: basjuhterror op ma 05 aug 2013 - 22:59
ah vlak bij de mc drek dus rogier

Klopt, en nu net precies ook richting zuid-west begint het te weerlichten.
Alleen die lamp van tvm is verrekte irritant, met dat felle geknipper in mijn tuin.  :-\

Zierikzee

Dit was toch niet voorspeldt  ;D ;D.
Heerlijk. Kon de shelf helemaal goed zien door het geflits  8)
Onweersdagen 2014:4 dagen

ron12

geregeld flitsen ten oosten van Nijmegen,paar druppels gehad tot nu toe
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Serge

Wat een feest vanavond 2 buien gehad en de 3e komt er alweer aan
Waar is mijn cape

pasz

Prachtig hier in Pijnacker ! Onze eerste echte onweersbui dit jaar.
Eerst halfuurtje zitten kijken naar het schouwspel verder op. Nu zware regen.

david_meyer25

Citaat van: david_meyer25 op ma 05 aug 2013 - 23:00
In Bergambacht flits het aardig want ik kan dat zien met mijn cam maar ik weet niet hoe ik hem moet laten zien aan jullie.

Hier is de link: http://77.164.227.124:8090/main.htm

Hier is een update met de link er van

Cdtj3

Citaat van: Cdtj3 op ma 05 aug 2013 - 22:58
Almere meld hagel, 2 cm groot :O schrok me dood. Filmpje volgt.

www.youtube.com/watch?v=d93ySXuk7U0&feature=youtu.be
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

inca

Even een korte impressie wat er net zichtbaar was ten westen van Breda:

Gefilmd met een iPhone. (Ik mis mijn canon!)







If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

Oxize

Citaat van: Snib op ma 05 aug 2013 - 22:55
Dank! ik zal eens zoeken naar dat topic ook. Hier nog eentje, genomen met zelfde instelling. Krijg je met ISO 100 op F6 niet te lange sluiterijden?
Dat heb je in beide gevallen als je nachtfotografie doet. Alleen als de onweer niet te extreem is kan je je lens wel wijd open zetten(ivm overbelichting). Zo blijven je bliksems mooi wit en scherp. Hoe meer je gaat knijpen hoe paarser de bliksems worden. Meestal gooi ik de lens vol open en ga daarna pas knijpen.

Als je in Raw schiet, kan je later kleur, ruis, belichtings correcties uitvoeren via Camera Raw in Photoshop.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Weerfreak 1337

Zo, dat was me een onweer :D EINDELIJK  ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

dondertje127

Het weerlicht ging over in onweer, weliswaar op afstand. Had gefilmd, dacht 3 mooie CG's naast elkaar op film te hebben, maar voor die inslagen had ik m'n camera verdorie te hoog gericht (op de wolk die weerlichtte).

Tjitske

Lees net op nos.nl dat in Lippenhuizen een meisje van jonger dan 10 jaar is omgekomen doordat een boom op de camper-caravan is gevallen. Is een windhoos geweest daar..dit soort berichten zijn dan weer niet leuk om te horen..

Powered by EzPortal