Onweerskansen 2 en 3 augustus

Topic gezien door 35537 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 01 aug 2013 - 17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thunderfreak

Citaat van: maestro1971 op vr 02 aug 2013 - 22:30
Zie net een melding van hulpdiensten voorbij komen: stormschade Albergen (vlakbij Almelo)  :o

Zal wel een gras sprietje omgewaaid zijn ;-) 

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Citaat van: Thunderfreak op vr 02 aug 2013 - 22:33
Zal wel een gras sprietje omgewaaid zijn ;-)
door een auto die te snel reed
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Kres

Citaat van: Zierikzee op vr 02 aug 2013 - 22:29
Bizar dat beest op de noordzee boven de wadde. Dat neemt in activiteit toe.

Die zou driekwart Nederland in een keer bedekken.. Damn..

stratocumulus

Kijk maar eens naar die MCS in Frankrijk, als die ff doorgaat bedekt ie straks heel Nederland. ALS die doorgroeit. Hopelijk forceert het koufront genoeg........

ron12

Volgens mijn gaat het de goede kant op in frankrijk http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php en nu maar hopen dat die het vol houd  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

arjanbruggink

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 02 aug 2013 - 21:32
***2 tweets***
Credits voor de maker. Bij navraag is dat Michel van der Weerden.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

LeMisérable

Citaat van: stratocumulus op vr 02 aug 2013 - 22:28
Dat gebied vanuit zw Fr lijkt zich steeds meer nw waarts uit te breiden. Nowcasten. Als dit doorgaat, ligt straks heel NL onder een MCS.

Weet niet hoe jij kijkt hoor, zie het hooguit ZH nog schampen...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

stratocumulus

Hij breidde zich aan de noordflank uit, echt waar, heb het bijna onder een loep gelegd, vandaar.  :o Trekrichting is nno maar als het zich blijft uitbreiden aan de nw kant, kan het goed komen. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.

Weerextrem

Citaat van: stratocumulus op vr 02 aug 2013 - 23:04
Hij breidde zich aan de noordflank uit, echt waar, heb het bijna onder een loep gelegd, vandaar.  :o Trekrichting is nno maar als het zich blijft uitbreiden aan de nw kant, kan het goed komen. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.

Helaas kunnen we dat vergeten, en gaat te Noordoostelijk, met geluk schampt ie nog zuid limburg.. en de front bij bordeaux gaat heel misschien west nl schampen. Kortom: Het wordt niks, en ga lekker slapen!

Fluffje

Citaat van: stratocumulus op vr 02 aug 2013 - 23:04
Hij breidde zich aan de noordflank uit, echt waar, heb het bijna onder een loep gelegd, vandaar.  :o Trekrichting is nno maar als het zich blijft uitbreiden aan de nw kant, kan het goed komen. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Ik ben het met je eens. Als je kijkt op meteox (radar+satelliet) kan je dat goed zien gebeuren.
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Thunderfreak

Citaat van: Fluffje op vr 02 aug 2013 - 23:35
Ik ben het met je eens. Als je kijkt op meteox (radar+satelliet) kan je dat goed zien gebeuren.

Zo extreem is het ook niet,en voorlopig heeft het zijn zinnen gezet voor Oostelijk Belgie-Zuid Limburg door Duitsland in.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Weerextrem

Citaat van: Weerextrem op vr 02 aug 2013 - 23:32
Helaas kunnen we dat vergeten, en gaat te Noordoostelijk, met geluk schampt ie nog zuid limburg.. en de front bij bordeaux gaat heel misschien west nl schampen. Kortom: Het wordt niks, en ga lekker slapen!

wederom;

dondertje127

Als het nou niet komt, en met z'n allen even naar het westen blazen om die depressie zó op z'n plek te houden dat de wind nog zuidelijk blijft, hebben we morgen nog zo'n hete dag :p

Weatherboy

Citaat van: dondertje127 op vr 02 aug 2013 - 23:49
Als het nou niet komt, en met z'n allen even naar het westen blazen om die depressie zó op z'n plek te houden dat de wind nog zuidelijk blijft, hebben we morgen nog zo'n hete dag :p

Het is toch eigenlijk van de gekke dat werkelijk elke situatie dit jaar gewoon mislukt? Als het zelfs op de Noordzee onweert ipv boven land, dan is er echt iets goed mis. Hebben ze in NL soms droogte kanonnen laten schieten dat alles verdampt ;D? Je zou het haast gaan denken

dondertje127

Citaat van: Weatherboy op za 03 aug 2013 - 00:44
Het is toch eigenlijk van de gekke dat werkelijk elke situatie dit jaar gewoon mislukt? Als het zelfs op de Noordzee onweert ipv boven land, dan is er echt iets goed mis. Hebben ze in NL soms droogte kanonnen laten schieten dat alles verdampt ;D? Je zou het haast gaan denken

Nouhou, ik heb vorige week dinsdag (de 23e) en van zaterdag op zondag (27e/28e) niks te klagen gehad :)
Geloof me, op alle drie de dagen rake dreunen gehad, met inslagen. Ook op de 23e, en die dinsdag was de neerslag op de 23e wel heftiger dan het onweer van zaterdag op zondag.

Kortom, heb een leuk weekje gehad. Ik weet ook niet wat het is bij jullie aan de noordwest kant.
Nouja, eigenlijk hebben we geluk gehad, normaal is het onweer uit het zuiden in onze omgeving ook niet altijd spectaculair, maar dit jaar wel. Hebben wellicht niet veel onweersdagen, maar als ze er zijn, zijn ze dit jaar heftig sinds 23 juli :)
Meestal moeten wij het anders hebben vanuit Duitsland, maar nu niet.

Chase-Stormer

We zijn weer thuis !

Rond een uurtje of 5 begon het goed dicht te trekken en nam de wind toe, heerlijk dat zee-windje ! maakte het werk een heel stuk aangenamer. Er zijn een paar spatjes gevallen. Morgen lekker vrij maar weet nog niet als Ik een nachtje ga now-casten :P nu eerst tijd voor een gele rakker en mn werkschoenen een hoek in trappen!

dennis089

onweer haat nederland dit jaar. links of rechts eromheen of volledige deactivatie voor de landsgrenzen.
gemiddeld 1 topic p/mdn. het is wel apart.

Ries

pwah, ik was liever 's nachts door gedonder wakker geworden dan nu om half7 met een nog zwaar hoofd van de warmte en zonder onweer, laat staan een spat regen! Bummer. Na een paar dagen nu een koude periode tegemoet, oftewel; mijn vakantie.

Weatherman

Helaas het is niks geworden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

die bui boven de  noordzee is al bijna 24 uur aktief  ???  en die blijft nog uren aktief  :-X
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal