Onweerskansen 17 en 18 maart

Topic gezien door 29613 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 12 mrt 2012 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Onweerskansen 17 en 18 maart

Eindelijk is het dan zover, het eerste topic wat betreft de onweerskansen op een nieuwe site. Hier zal je in het vervolg op de hoogte gehouden worden omtrent het onweer en de verwachtingen. De laatste echte goede onweerskansen dateren al weer van 10 en 11 september 2011. Dit is dus ongeveer zes maanden geleden. Eindelijk gaan we nu het seizoen weer in, vele mensen hebben er lang op moeten wachten. Maar goed, het wachten wordt een keer beloond.

Vooraf wil ik even iedereen mededelen dat er geen spektakel verwacht hoeft te worden. Aangezien het niet veel zal zijn, schrijf ik ook geen complete update zoals jullie meestal gewend zijn van mij. Aanstaande zaterdag krijgen we, zoals de verwachtingen nu zijn, te maken met een passage van een koufront. Naast het koufront neemt de onstabiliteit toe, echter geen schokkende waardes. CAPE ligt tegen de 200-300 J/KG aan en de lifted bedraagt -1, licht negatief dus. Over de dynamische kant van het onweer valt nu nog niets te zeggen, dit zal zoals gewoonlijk later in de week misschien wel duidelijker gaan worden. Er zijn nu wel kaarten die het tonen, maar aangezien het drie dagen van te voren soms nog onduidelijk is, vermeld ik het nu even niet. Voorlopig zijn de "grootste" kansen voor het zuiden van het land (Zeeland, Noord-Brabant en Limburg). Niet alleen daar zijn er kansen, ook onze zuiderburen hebben kansen, de kansen zijn beter dan in Nederland.



Tot zo ver een korte update, als er veranderingen plaats gaan vinden en als er wat meer duidelijkheid is wat betreft de dynamische kant dan volgt er een update. Deze update zal ten aller tijden in de eerste post plaats vinden. Dit om zo het overzichtelijk mogelijk te houden voor de leden en de gasten. In de tweede post zoals gewoonlijk de update met kaarten.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Mooie update Jan! Het is een begin, en daar ben ik al zeer tevreden mee.
When a supercell arrives, you must be prepared.

TheWalker


Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Wouter Pringels

Mooi stuk Jan, ik ben benieuwd !

Jan van Ooijen

Citaat van: Wouter Pringels op ma 12 mrt 2012 - 22:13
Mooi stuk Jan, ik ben benieuwd !

Ik had liever meer erover willen schrijven, mogelijk donderdag meer bekend. Iedereen loopt al te springen over zaterdag dus daarom topic
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Anton

Het zal toch prachtig zijn als het seizoen nu al begint!

weershots

Maakt niet uit hoe klein de kansjes zijn. Het is al aardig om het virtueel weer eens te zien.
En je hebt gelijk dat je heel voorzichtig blijft. Te grote verwachtingen en iedereen zou in de ankers springen als het dan niet uitkomt.

Gewoon rustig afwachten en pas enkele dagen voortijd meer met zekerheid kunnen zeggen.

Ik geniet alweer van die kaarten  :)
www.weershots.nl   Twitter: http://twitter.com/weershots

Resident Evil

Gewoon heerlijk die eerste echte topic! Hoe het dan ook loopt het begin is er!

En dat is al geweldig :D

Heerlijk even ontladen! Even alle ontwenningsverschijnselen van afgelopen winter kwijt in dit kansje :D
Follow me on twitter https://twitter.com/Lynetterensen
#woont in Zuid  Holland Zuid #arkel

hoffies

Twitter: @hoffnar2911

Tyshane

Ouwe vertrouwde onweerskansentopics! Leuk en ziet er goed uit. Kansje lijkt nog miniem, maar ik begrijp wel dat velen om een topic schreeuwden, het is zo lang geleden, half jaartje dus, dus het wordt gewoon weer eens tijd. Nu maar weer eens volgen!

Weerfreak 1337

Blijft altijd heerlijk, zo'n eerste onweerskansentopic. Top Jan!  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Weinig meer van over in de 18Z run  :'(

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 12 mrt 2012 - 23:46
Weinig meer van over in de 18Z run  :'(

Sh*t, dit is wel een teleurstellende verandering...  :-X

Jan van Ooijen

Citaat van: Tyshane op di 13 mrt 2012 - 00:07
Sh*t, dit is wel een teleurstellende verandering...  :-X

Komt wel goed, was gisteren precies hetzelfde. Nu hopen dat EC ook eens met wat komt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Citaat van: Jan van Ooijen op di 13 mrt 2012 - 00:17
Komt wel goed, was gisteren precies hetzelfde. Nu hopen dat EC ook eens met wat komt

Nou inderdaad, laten we maar hopen dat deze run de uitzondering is en dan ecmwf mee, dan maakt het wat consistenter ja!

aloa


Wilfred Janssen

Eindelijk is het zover! Het hoeft inderdaad geen spektakel te worden, maar om er weer even in te komen is zoiets altijd van harte welkom :)
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Jan van Ooijen

Het Europees weermodel laat wat lichte onstabiliteit zien ten zuidoosten van ons land, maximale CAPE ligt ongeveer rond de 150 J/KG. Zoals het er nu naar uitziet, dan krijgt alleen Limburg te maken met een kansje.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Ah, het eerste onweerstopic.... Maar leuk om nu alweer de euforie en teleurstelling te zien in het topic  :P
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal