Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 159127 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reutel

Citaat van: Weatherman op vr 26 jul 2013 - 08:32
Reutel, wat denk jij er van vandaag en morgen.

Nou ik zie nu mooie Mammatus wolken en heb net de konijnen naar binnen gejaagd, parasol ingeklapt, mijn knappe buurvrouw geadviseerd haar was binnen te halen en de ramen boven dicht gedaan. Dat beloofd wat vandaag! Nu eerst een bakkie koffie.  ;)

Diem

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 jul 2013 - 08:41
Meldingen vanuit Zeeland dat er krachtige ontladingen tussen zitten
Ben benieuwd, zou leuk zijn :)
Al zwakt het nu wel wat af, geen onweer meer :(

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Eigenlijk is het bij de beesten af; ik word wakker, zonder om te kijken of een kop koffie te zetten meteen de computer aan en radar- en satellietloopjes opzetten. Ik had al onrustig geslapen (typisch na zo'n onweersarme periode) maar ben nu meteen wakker :).
Want wat dat is een mooie eerste cluster daar over NE-FR.
Zwaartepunt trekt weer karakteristiek naar rechts de warme massa in terwijl er wat achtergebleven pitten voor de Benelux aanwezig blijven.
Snel doortrekken die hap zodat wij ons kunnen focussen op de middag en de 36h die daarna komen ;D.

Heerlijk sfeertje by the way, niet alleen hier, maar ook buiten. De lucht is echt zwanger van vocht momenteel.

EDIT: Forcering zal vandaag weer het toverwoord zijn. Immers, niet alleen boven ons land maar ook boven BE en FR is het bovenlucht patroon redelijk neutraal (in openingspost ook al beschreven). Dat wil zeggen met nauwelijks krommingen. Zonder rimpelingen of duwende hoogtetrog missen we dus een duidelijke bovenlucht trigger.
Pas morgen komt de hoogtetrog west het Europese vaste land in beweging en dat zullen we absoluut gaan merken :).

Marco_Goes

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 jul 2013 - 08:41
Meldingen vanuit Zeeland dat er krachtige ontladingen tussen zitten

Valt hier wel mee hoor. Hoor meer hagelkanonnen dan onweer

Edit:  vette vette knal haha, ik heb niks gezegd

Reutel

Citaat van: Marsel op vr 26 jul 2013 - 09:02
De lucht is echt zwanger van vocht momenteel.

En zo meteen gaat ze enorm pissen hier.  ;D

jones

Wat nu binnentrekt lijkt iig niet heel erg spectaculair :o

Mirandavdg

Zojuist hier in Kruiningen (Zeeland) een bui recht over mij heen, er was een mooie wolkenlucht en een stuk of 5 flinke ontladingen. En heel veel regen, ik ga de bijkeuken in aanbouw maar eens van een paar centimeter water ontdoen.

Ik ben trouwens nieuw hier maar lees al lang mee, was altijd bang voor onweer maar door er over te lezen valt het nu mee.

jorentje1997

Noodweercentrale België heeft er zin in.

ron12

bliksem animatie van frankrijk
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GekkeLeo

Citaat van: jones op vr 26 jul 2013 - 09:19
Wat nu binnentrekt lijkt iig niet heel erg spectaculair :o
Is het restant van dat MCS van afgelopen nacht, daar gebeurd niets mee, hooguit nog een paar klappen onweer. De echte buien moeten nog ontstaan

Reutel

Citaat van: Mirandavdg op vr 26 jul 2013 - 09:34
Zojuist hier in Kruiningen (Zeeland) een bui recht over mij heen, er was een mooie wolkenlucht en een stuk of 5 flinke ontladingen. En heel veel regen, ik ga de bijkeuken in aanbouw maar eens van een paar centimeter water ontdoen.

Ik ben trouwens nieuw hier maar lees al lang mee, was altijd bang voor onweer maar door er over te lezen valt het nu mee.

Welkom Miranda! Er zijn hier al veel mensen van hun angst voor onweer af gekomen.  :)

Diem

Het wordt al lekker donker, onweer is onderweg 8)
Livestream staat aan ;D

Zierikzee

Het stelde weer niks voor bij mij in Zeeland. Wat zwaar gedreun in de verte om de paar minuten. Nog geen druppel regen gevallen. Vanmiddag de fiets pakken en richting de Grevelingen fietsen, kijken of ik wat mooie plaatjes van buiten in de verte kan schieten  8)
Onweersdagen 2014:4 dagen

Marlieke

Citaat van: Reutel op vr 26 jul 2013 - 09:14
En zo meteen gaat ze enorm pissen hier.  ;D

Of jullie krijgen een bak vrucht(baar)water over jullie heen... :-)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

hussel

Venlo meld onweer en hevige regenval!

Reutel

Citaat van: Marlieke op vr 26 jul 2013 - 09:56
Of jullie krijgen een bak vrucht(baar)water over jullie heen... :-)

Van mij mogen de vliezen breken!  ;D

Marsel

Citaat van: Reutel op vr 26 jul 2013 - 10:02
Van mij mogen de vliezen breken!  ;D
Blehhh ;D, dus dit wordt het niveau vandaag :P. Uitdrukking was jullie niet bekend denk ik? :P

Danny

Ik hoop dat er na een aantal stevige buien later vanavond een nieuwe MSC kan ontstaan boven midden en/of noord Frankrijk nu zodat we er in de loop van de nacht in Nederland van kunnen profiteren.

jorentje1997

De eerste donder hier is een feit. Gelukkig zonder neerslag :)

De zwaarste buien zullen ontstaan achter deze MCS? Of niet?

Powered by EzPortal