Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 158132 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thunderfreak

'' 23 juli 1996 vielen er in Apeldoorn en omgeving hagelstenen van circa 6 centimeter''

WIKI


Dit was hem.

Man wat genoot ik toen. Pikkie van 14 toen. Alleen mijn ouders waren minder blij.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

dennis089

Dat klinkt allemaal niet zo fijn. ik doe niets lievers met zo'n bui de auto pakken en naar een open plek rijden met mooi uitzicht en wat plaatjes schieten en genieten van het schouwspel. Het enige probleem is dat ik tot september een oude fiat punto van 15 jaar had. en nu een ford fiesta van juli 2012 :p ik wil geen putjes :P  ::)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Thunderfreak

Citaat van: dennis089 op vr 26 jul 2013 - 01:17
Dat klinkt allemaal niet zo fijn. ik doe niets lievers met zo'n bui de auto pakken en naar een open plek rijden met mooi uitzicht en wat plaatjes schieten en genieten van het schouwspel. Het enige probleem is dat ik tot september een oude fiat punto van 15 jaar had. en nu een ford fiesta van juli 2012 :p ik wil geen putjes :P  ::)

Ik chase vrijwel altijd.
Vaak grote hagel gezien,maar ik zorg altijd dat er iets in de buurt is waar mijn auto onder kan staan. Een boom is meestal al genoeg,en een dik groot laken wil ook helpen!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

dennis089

echt een beste bui. genieten :) is het al duidelijk of het een mcs is? lijkt me wel maar...?

ron12

Hij kan goed straks rond 7 uur hier voor de deur staan :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Thunderfreak

Citaat van: dennis089 op vr 26 jul 2013 - 01:22
echt een beste bui. genieten :) is het al duidelijk of het een mcs is? lijkt me wel maar...?

Kijk over 2 uurtjes weer op de radar,elke keer kijken schiet niet op voor mij haha.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

dennis089

Citaat van: Thunderfreak op vr 26 jul 2013 - 01:22
Ik chase vrijwel altijd.
Vaak grote hagel gezien,maar ik zorg altijd dat er iets in de buurt is waar mijn auto onder kan staan. Een boom is meestal al genoeg,en een dik groot laken wil ook helpen!


Dankje voor de tip :) hij is weliswaar all risk verzekerd, maar is een duitse en volgens mij is er niet zoiets als een no claim en dergelijke daar... zowieso voorkomen is beter dan genezen. dat van een dik doek lijkt me wel iets, dekbed ofzo. als die goed natgeregent is dan waait die ook niet meer zo makkelijk weg :)

ron12

Waarom hebben chasers geen door lopende reis verzekering,alles wordt gedekt hoor ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Moshcore

http://www.sat24.com/de/de?ir=true

Hier ook mooi te zien hoe ie groeit en wellicht dus nog blijft groeien. Iemand idee wat de wolkenhoogte aldaar is?
Een snelle zoektocht bracht geen resultaat.

ron12

Citaat van: Moshcore op vr 26 jul 2013 - 01:29
http://www.sat24.com/de/de?ir=true

Hier ook mooi te zien hoe ie groeit en wellicht dus nog blijft groeien. Iemand idee wat de wolkenhoogte aldaar is?
Een snelle zoektocht bracht geen resultaat.
14 km zag ik net ergens
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dennis089

ziet er mooi uit. vraag me af hoe groot ie uiteindelijk gaat worden. wat bepaald eigenlijk die groei van zo een bui. waardoor kan ie groeien en waardoor stopt het uiteindelijk? iemand die wat leervolle info kan geven over zo'n onderwerpjes? :p

Thunderfreak

Citaat van: ron12 op vr 26 jul 2013 - 01:26
Waarom hebben chasers geen door lopende reis verzekering,alles wordt gedekt hoor ;)

Hagelschade word niet gedekt bij 90% van de verzekeringsbedrijven. Evenals schade aan caravans door hagel is niet gedekt bij alle verzekeraars

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Moshcore

Citaat van: ron12 op vr 26 jul 2013 - 01:30
14 km zag ik net ergens

Niet verkeerd!
Sat24 zegt hoger dan 12km dus denk dat er flinke hagel tussenzit daar.

M'n bed roept helaas, wordt vanzelf wel wakker mocht ie over een aantal uren overkomen  ;)
Veel nowcast plezier allemaal!

ron12

Citaat van: Thunderfreak op vr 26 jul 2013 - 01:33
Hagelschade word niet gedekt bij 90% van de verzekeringsbedrijven. Evenals schade aan caravans door hagel is niet gedekt bij alle verzekeraars
dat wist ik niet  ???
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Thunderfreak

De trekrichting is drama momenteel. Hoop dat er voor Nederland nog aan de Westzijde van het complex nog fors wat aangroeit,want met deze richting trekt hij Oostelijk Belgie en Luxemburg zo Duitsland in.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dennis089

Citaat van: Thunderfreak op vr 26 jul 2013 - 01:38
De trekrichting is drama momenteel. Hoop dat er voor Nederland nog aan de Westzijde van het complex nog fors wat aangroeit,want met deze richting trekt hij Oostelijk Belgie en Luxemburg zo Duitsland in.

Dat zag ik ook. was al aan het overwegen als die zo blijft gaan om dan richting koblenz te rijden :p

Thunderfreak

Deze foto heb ik overigens afgelopen Zaterdag geschoten vanaf het Paleis plein te Monaco.
deze bui kijkend richting Noord Oosten leverde alleen wat regen op later door de ijskap die wat overtrok,maar verder dan dat kwam de bui niet. Hij had moeite met de bergen.

Toch een super plaat!


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Channiej

Mooi fotootje hoor!!!

Volgens mij trekt die bui wel over nl heel hoor ;-)

Powered by EzPortal