Onweerskansen 23, 24 en 25 juli

Topic gezien door 47828 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 23 jul 2013 - 09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Er borrelt iets in N-FR....

jornonweer

Citaat van: Marsel op di 23 jul 2013 - 23:07
Er borrelt iets in N-FR....

kmi blijft volhouden:   Vannacht vallen er nog onweersbuien die vrij intens kunnen zijn. Eerst zijn dat nog lokale buien maar in het tweede deel van de nacht en morgen trekt een meer gestructureerde zone met soms hevige regen en onweersbuien over het land.
Danger is real, fear is a choice.

Serge

Citaat van: NitroGenetics op di 23 jul 2013 - 22:54
het zal meer lokaal zijn dan grootschalig we hebben hier met onweer temaken dus het kan echt op elke plek wel ontstaan maar de meeste kans is tow wel het zuidelijke helft en een beetje van het oostelijk nederland noordwest met de minste kansen


Ik denk dat het noord westen toch een beste kans heeft morgenvroeg zeker met de zuidwestelijke stroming :p
Waar is mijn cape

Marsel

Citaat van: jornonweer op di 23 jul 2013 - 23:08
kmi blijft volhouden:   Vannacht vallen er nog onweersbuien die vrij intens kunnen zijn. Eerst zijn dat nog lokale buien maar in het tweede deel van de nacht en morgen trekt een meer gestructureerde zone met soms hevige regen en onweersbuien over het land.
Tja vooral voor westelijk en centraal BE lijkt de ondersteuning sowieso iets beter geregeld dan voor NL agv een langzaam opdringende hoogtetrog. Vrijwel alle modellen laten NW-FR en de eerder genoemde gebieden van BE een wat sterker signaal zien dan voor NL. Dus zo gek is de inzet van het KMI nog niet. Of het zo intens wordt als men daar schetst durf ik te betwijfelen.

De vraag zal even zijn in hoeverre NL nog wat overhoudt. Ik ga voorlopig nog steeds uit van enkele verspreide regen- en onweersbuien vanuit het zuid(west)en in de loop van de nacht. Dit kan zowel voor als op het KF plaatsvinden.
Vannacht ook even de steeds scherper wordende thermische vore in de gaten houden over het midden en noorden. Ook daar zouden zich een paar buien kunnen vormen.
Voorlopig dus nog niets schokkends.

ron12

Nu alles over en uit http://www.weerstation-assen.nl/stormvuengx.php kwam deze site vanmiddag toevallig tegen op zoek naar bliksems sites,site viel me niet tegen(best gaaf eigenlijk).Heeft iemand ervaring met deze site.alles kun je zelf instellen best gaaf.Je kunt ook strikes alerts instellen ook mooi.tip..site laad zich vanzelf en van daar kun je verder gaan met instellen duurt wel even  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

nu toch licht activatie in zuid belgie,n fr benieuwd in hoeverre dit tot het noordoosten van belgie trekt
Danger is real, fear is a choice.

dondertje127

Ik was met iemand in Kootwijk, middagje Kootwijkerzand, en midden op de grote vlakte hoorden we het ineens donderen, maar echt dichterbij kwam het niet. Wel zagen we mogelijk nog 3 chasers daar ook staan in Kootwijk (rond 17.45 uur), afwachtend wat het allemaal verder zou doen vermoed ik. Misschien waren dat ook wel mensen van hier? :)

Eenmaal terug in Doesburg en omgeving (boodschappen en frietje halen) begon het flink te hozen en hadden we flinke dreunen te verduren. Zo ook een hoorbare inslag. Ook behoorlijke flitsen.

Kortom, mooi onweersdagje meegemaakt.

jorentje1997

Mijn gsm maakte me net wakker, en terecht :). Stevige bui op komst.

ron12

yep noord frankrijk,benieuwd wat die vannacht gaat doen  :-\
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Danny

GFS komt actueel wel redelijk overeen met de radarbeelden. De komende uren zou er sterke activatie moeten gaan plaatsvinden op front.

Diem

Bui boven West-Brabant komt mijn kant op, hopelijk wordt het wat.
Eerste donder zojuist gehoord.
Webcam staat aan.

Weatherman

Citaat van: Diem op wo 24 jul 2013 - 06:43
Bui boven West-Brabant komt mijn kant op, hopelijk wordt het wat.
Eerste donder zojuist gehoord.
Webcam staat aan.
Het is hier ook goed grauw grijs, hoop dat ik eindelijk eens wat onweer krijg en verkoeling.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

zorba

Her en der verspreidt enkele (pittige) buien met lokaal onweer.

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

De buien op de thetaw850 rug worden het beste beschreven door Hirlam00 en EC18. Buien nemen in activiteit af, om vanmiddag wee rop te leven. Bij het koufront verdampt er in eerste instantie veel frontale neerslag voordat het de grond haalt. Hirlam00/Harm00 geeft aan dat er uiteindelijk niet veel regen zal vallen. Gezien de timing van het front zal vooral in het oosten enige neerslag van betekenis zijn. Eigenlijk geeft enkel de tijdserie van EHTW dit aan. Elders blijft het bij een enkele bui. Na passage van het front blijft het meest droog. Donderdag ontstaan er weer enkele geïsoleerde buien.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Reutel

De beste bui stevende recht op Tilburg af, maar verdampte waar ik bij stond. Misschien drie druppels hebben de grond gehaald. Op de radar zie ik alle buien in het zuiden deactiveren. Helaas!  ;)


zorba

Estofex komt met een level 1 waarschuwing  voor het oosten van Nederland voornamelijk voor veel regen en (grote) hagel.

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Arend

Regendruppels en flits boem hier.

Na een verfrissend buitje, nu droog. Koufront lijkt momenteel goed zichtbaar en iets te activeren?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weatherman

Gebeurd maar weinig vandaag hier.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Channiej

Tja ik vraag me ook af of er nog wat gaat ontstaan..

Powered by EzPortal