Foto's die ik nog tegen kwam (Mammatus, mooie luchten en bliksem)

Topic gezien door 2609 bezoekers
Gestart door Peetwaa, di 25 jun 2013 - 13:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peetwaa

Deze foto's kwam ik nog tegen op mij externe-harde schijf. Ze zijn van een avondje chasen 28-6-2011.
Foto 1 de mammatus-wolk die boven ons voorbij trok, daarna verder gereden en foto 2 weten te schieten, het was hier echt pikkedonker en de bliksem is redelijk ver weg, vandaar dat de foto zo donker uitvalt helaas.

Foto 3 & 4 zijn hier gemaakt in de polder (Blaaksedijk), vanuit de auto. Helaas kon ik deze niet scherp krijgen maar vond ze wel mooi genoeg deze te delen. Deze laatste 2 foto's zijn in de nacht rond 00:00uur gemaakt, de lucht komt in deze foto's prachtig uit.. (Je zou niet zeggen dat het nacht is tijdens deze foto's, met de kleuren en het licht dat deze bliksems produceerde)..
For more pictures ; www.flickr.com/peterhokke

Ramon Oost

Mooie mammatus. Zoals je zelf al beschreef jammer dat de bliksem foto's niet scherp zijn. Volgende keer beter! ;)

studio dewolf

28 juni 2011  ;D Mooie foto van Mammatus maar bliksemfoto's zijn wel wazig  :-\

Peetwaa

Ja ik baal er echt van dat de foto's zo wazig zijn...
For more pictures ; www.flickr.com/peterhokke

studio dewolf

Ik heb ook soms wazige bliksemfoto's vooral tijdens nacht  :-\

Lightning_Glenn

Leuke foto's

Tip van de week!
Stel je lens in op oneindig of als je het hebt met live view op een lampje in de verte.
Dit is het eerste wat ik doe als ik ergens ter plekke ben en dan maak ik gelijk een aantal test foto's om te checken of alles scherp is ;)
Achteraf balen dat je niet even wat voorbereiding heb gedaan is het ergste wat er is, ik know!

Succes met het vangen!

Peetwaa

Het scherp stellen op een lichtje was niet mogelijk omdat het heel donker was, zo probeer ik het altijd namelijk. Dit was meer beetje gokken en kwam helaas zo onscherp uit. Maar alsnog bedankt voor je tip ;)!
For more pictures ; www.flickr.com/peterhokke

Giso84

Mooie mammatus inderdaad,

Ben benieuwd naar de volgende bliksem foto's die scherper worden, deze zijn ook netjes btw
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Powered by EzPortal